Bulharsko

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Bulharsko

Příspěvekod mio » čtv 5. čer 2008, 19:28

Máte někdo zkuąenost z cestováním vozem po Bulharsku?
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Bulharsko

Příspěvekod Rope » ned 19. črc 2009, 20:23

Takže mohu napsat své zkušenosti z Bulharskem, většinu cesty k moři jsou dálnice, není třeba se obávat, cesta je celkem v pohodě. Cena dálniční známky na sedm dní je 10leva (140, kč). Ubytování je dost a vybere si každý. Nenáročný se spokojí s nějakým pokojíčkem v soukromí za cenu 10leva na hlavu a noc.Slušnější apartmánek v hotýlku příjde na 7 až 12 eur. Takovou negativní věcí je že většína hotelů má ohřívanou vodu jakýmasi panely na střeše, což může vest k tomu že nadránem nebude nejteplejší. Jídlo je levnější než v HR a vybere si opravdu každý, malé rybárničky, chínské restaurace, pizzerie i České speciality. Snídaně nebo večeře v hotelu formou švedských stolů stála cca 10 leva. Večeře v malé rybarničce kde jsme si dali tři porce, žralok, pstruh a kuřecí maso, šopák a pivečko a nějaká voda cca 35 leva. Tady je ráj pro lidi co se nechcou řadit do kolonky "paštikáři", ale je to daleko a né každý je pro tuto destinaci.
Jinak cesta byla 1740km, jel jsem to tam s přestávkoi na spaní cca 32 hodin a zpátky za devatenáct. Kdo se ptá proč, tak proto že směrem tam jeli na jakýsi svátek domů Němečtí Turci a stálo se dost na hranicích a ještě druhé auto mělo jakýsi problém. Co se týče poplatků, tak SK týden 5E, HU 7,7 SRB 27 a bulgaria cca 6E zpátky to samé.
Ubytování jsme byli v www.cesky-dum.cz a spokojenost.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5606
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: Bulharsko

Příspěvekod mio » ned 8. srp 2010, 18:35

Tak mám za sebou cestu do Bulharska (Primorsko).Vzdálenost 1860 km,jel jsem jako Rope Čechy-Slovensko-Srbsko-Bulharsko.Kvalita silnic je lepší než u nás , nejhorší kvalita silnice byla "tankodrom" D1 Praha- Brno.Nikde není absolutně žádný problém , všechny poplatky se dají platit v eurech na vybraných čerpacích stanicích jde platit kartami (visa,mastercard) shell , omw, lukoil.Jazyková bariera není skoro žádná , všichni vám rozumí nebo se snaží rozumět, snad jen pro mladší jsou překážkou nápisy v azbuce .Čistá doba jízdy cca 20 h, nejhorší jsou hranice Srbsko-Maďarsko,Srbsko-Bulharsko celní kontroly a prohlídka vozu.Na silnicích nižších tříd v Bulharsku jsou často k vidění volně pobíhající psi ,tak snad jen na to pozor !! Co se týká cen ,tak např. nafta 28 kč , cola (2l) 32 kč,párek v rohlíku 28 kč,palačinka 24 kč,pivo v restauraci (0,5l) do 24 kč,pizza 100 kč,ubytování v hotelu 2+1 (klima) 45 euro, jde sehnat od 20 do 100 euro.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Bulharsko

Příspěvekod Fanatik » pát 1. říj 2010, 20:02

Do Bulharska jezdim už sedm roků. Stále na stejné místo, do OBZORU. Střídám trasu Slovensko, Maďarsko, Rumunsko (nebo Srbsko), Bulharsko. Nejhorší cesta je D1. Nejdelší čekání je na hranicích ze Srbska v obou směrech. Tankování je bez problémů u značkových pump. Cestou přespávám u pumpy na zemi vedle auta, taktéž bez problémů. V Rumunsku mají kamiony během prázdnin zákaz jízd o výkendu do deseti hodin večer. Jezdíme pravidelně dvě auta a kdokoliv kdo chce jet s námi.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Bulharsko

Příspěvekod řepák » sob 2. říj 2010, 6:57

Tak teprve teď sem koukal na Rope-ho příspěvek .
To se mi líbí !
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2629
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » sob 26. bře 2011, 12:15

Tak letos to taky zkusíme . Už se těším , na konci července směr Kiten .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » pát 22. črc 2011, 7:59

Pár odkazů na stránky na který se hodí kouknout se před cestou .
Něco o cestování autem do BG , ale i jinam na Balkán nebo po Evropě :

http://www.najih.cz/index.php
http://www.bulharsko.4fan.cz/
http://bulharsko.evropou.cz/autem-do-bulharska.html#formality
http://cestujte.sweb.cz/index.htm
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » úte 26. črc 2011, 20:52

Tak dnes dopoledne jsme dorazili autem do BG . Cesta je naprosto v pohodě , není se čeho bát . Vyjeli jsme z Jihlavy v pondělí 10:00 a v úterý 11:00 jsme byli v Kitenu ( 1680 km ) , a to s několika přestávkama na řízek a cigáru a spaní v Srbsku .
Nejhorší úsek je D1 z Vysočiny do Brna . Nejlepší jsou dálnice v Maďarsku a tam i parkoviště a okolí benzinek - naprostej luxus . V Srbsku a Bulharsku dálnice lepší než naše , kromě pár kraťoučkých úseků co jsou ve výstavbě . Tragickej je průjezd Sofií . Jednak rozbitý silnice ( fakt tragédie ) a žádný značení . Takže ve 4 ráno bloudění po Sofii , ztracen já i Garmin . Nakonec jsem rezignoval a pomohl mě nějakej borec z benzinky ... ale byl jsem blízko .
Po návratu napíšu víc , třeba o poplatcích na dálnicích apod.
Naposledy upravil MP dne čtv 28. črc 2011, 22:58, celkově upraveno 1
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod Fanatik » čtv 28. črc 2011, 18:45

Taky zdravím z Bulharska. My přijeli už 23 ale teprve nyní mám půjčený počítač. Jak psal MP , vše v pohodě, až na D1 a obchvat Sofie (tankodrom). Na maďarsko-srbských hranicích bylo zdržení asi 2.5 hod. :drie:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » pon 8. srp 2011, 9:41

Tak napíšu něco málo poznatků z cesty do Bulharska . V podstatě se shoduji v tom co napsal Rope a ostatní o pár příspěvků výš .
Je to relativně daleko , ale cesta je naprosto v pohodě , cca 80 % je po dálnicích . My jsme jeli obě cesty cca 24 hodin ( po příjezdu do Bulharska si posunete hodinky o hodinu dopředu ) . Z Vysočiny to máme cca 1680 km . Jeli jsme po trase Jihlava - Brno - Bratislava - Budapešť - Szeged - Bělehrad - Sofie - Burgas - Kiten . Nejhorší úsek je cesta po D1 z Vysočiny na Brno , a pak D2 směrem na moravsko - slovenské hranice . Slovenská higway je oproti naší D1 luxusní , to stejné platí pro zbytek dálnic po cestě . V Maďarsku ke krásnýmu asfaltu navíc pěkné odpočívadla a prostředí v okolí benzinek , a to vždy po pár kilometrech . Maďarsko profičíte během chvilky . Poplatek za dálnice se platí v boudičkách za hranicema , nebo na benzince . Je to tzv. e-známka . Je buď 4 denní , nebo 10 denní . Řeknete RZ auta , oni to hodí do terminálu a jste vedení že to je zaplacený . Ceny ve forintech nevím , já ji platil tady u nás ve směnárně ( dvakrát čtyřdenní po 190 Kč ) , koupil jsem si i dopředu na cestu zpět abych nemusel na hranicích zastavovat . Problém může nastat na hranicích HUN - SRB . Pokud tam dojedete a naskytne se tento pohled :

Obrázek

je to paráda . Čekání tak 10 - 20 minut podle "rychlosti" srbských celníků . Jen nakoukl do kufru , zeptal se kam jedem , zavtipkoval a hrnulo se dál . V Srbsku dálnice taky paráda . Kromě pár úseků kde je to svedený do protisměru ( úsek max. 2 - 3 km ) to nemá chybu . Na cestě se třikrát zaplatí mýtné . Klasický mýtnice jak v např. Chorvatsku . Platí se 730 , 330 a 240 RSD , respektive 7,5 - 3,5 - 2,5 Euro . Nejlepší je ale platba kartou ( mě to odečetlo 176 - 79 - 58 Kč ) . Na dálnicích je mnohem menší provoz než u nás , ale jsou místa kde je omezena zcela nepochopitelně rychlost , snažil jsem se to dodržovat , ale místní to nějak ignorovali . Průjezd Bělehradem bez problémů , značení výborné . Teď v centru Bělehradu probíhají opravy , takže je to svedený do jednoho pruhu , pokud jedete ale ve večerních , nočních hodinách , tak projedete bez zdržení . Přes den je lepší asi jižní obchvat Bělehradu ( na hranicích dostanete mapku Bělehradu s vyznačeným průjezdem ) Na hranicích SRB - BG nastává stejná situace jako při vstupu do SRB ... cestou tam opět cca čtvrt hodinové zpoždění . Protože jsme jeli v noci , Bulharskou silniční známku ( je povinná na všech silnicích , nejen dálnicích ) nám prodal za 5 euro ( 7 denní ) přímo celník . Druhou jsem pak kupoval v Kitenu na poště za 10 leva .

Obrázek

Obrázek

Při zpáteční cestě jsme se trefili do doby kdy cestovalo z Turecka přes BG , SRB plno tureckých "němců" . Už cestou když jsem potkával kolony aut s německejma ( ale i NL , DK , A ) značkama a v nich nějaký tmavý "němci" a "němky" zamotaný v šátkách bylo jasný že na hranicích strávíme věčnost . Kolona snad kilák , k tomu laxní a pomalej srbskej a bulharskej celník a z čekání je 2,5 hodiny . Před celnicí plno malejch špinavejch děcek , lezou od auta k autu a žebraj aspoň o 1 Euro ( a to bylo mezi 1 a 3 hodinou ranní ) .
Bulharský dálnice , je to neuvěřitelný , jsou taky oproti našim v naprosto luxusním stavu . Stejně tak ostatní silnice v místech kde není ještě dodělaná dálnice , nebo po pobřeží z Burgasu na jih do Careva ( na sever na Varnu a dál jsem nejel , nevím , ale asi to je ve stejně dobrým stavu . Tam jel Fanatik,tak třeba napíše ) . V Bulharsku je úplná tragédie obchvat Sofie . Cestou tam jsem jel v noci a chtěl jet přes centrum , jenže jsem trochu zakufroval a poznal tak Sofii blíže - nejhorší město co jsem kdy viděl , a to je hlavní město členského státu EU . Jedna díry vedle druhé , všude špína , bordel , po ulicích pobíhají smečky vyhublejch hladovejch psů , lepší nevylejzat z auta . Cestou zpátky jsem jel po obchvatu , měla by to být silnice E80 , ale kdejaká druhá , třetí třída u nás je na tom líp .

Ceny benzínu nevím , ale bude to stejný jak na Moravě . Tankoval jsem v Srbsku a Bulharsku , na ÖMV , a bral jsem tu jejich "lepší" a dražší naftu - píšou EuroDiesel - je dražší než "jen" Diesel a platil kartou . Po spočítání kolik odešlo z účtu vycházel litr na 33,80 Kč ( jak SRB , tak BG ) .
S ubytováním nebude problém , na naprosté většině baráků mají cedule že pronajmou , takže klidně se dá jet na blind a vybrat si podle ceny a nabízených služeb na místě . Já si rezervoval hotel přes http://www.booking.com a funguje to naprosto spolehlivě . Vyberete si ubytování , termín , odklikáte a pak Vám dojde mailem potvrzení rezervace , který vytisknete a předložíte v hotelu , žádná záloha .
Jak psal Rope , jídlo je cenově jak u nás , a levnější než v HR . Na jídlo jsme chodili do restaurací , je jich tam spousta i s českou kuchyní ( guláš , kachna s knedlíkem a zelím , svíčková ) . Také české pivo ( Staropramen ) a moravské pivo ( Starobrno ) . Za jídlo jsme platili vždy tak mezi 17 - 22 leva ( dvě jídla , někdy salát , a vždy pivo a víno ) .
Přes tu dálku a čekání na hranicích bych jel znovu . Protože kdo přiletí do Burgasu letadlem , a pak stráví několik dní mezi pláží a hotelem , tak nevidí to co vidíte z auta cestou . Ta cesta mě fakt bavila , když jedete vnitrozemím , přes ty vesničky , jsou místa kde to vypadá hůř než v Chorvatsku rok po válce , a to tam žádná válka nebyla . Tam se zastavil čas s pádem vlády Todora Živkova a pak šel snad ještě dozadu . Jezdí tam na povozech tažených oslem , u silnic prodávají rákosový rohože , broskve a rajčata ... jinak nic . Naprostá bída . Ale v kdejaký vísce stojí bílej Opel Astra a v něm klimbají dva policajti . Hlavně že maj na každým rohu vlajku EU , dokonce i stánkách u silnice , na povozu s koňma . Hodně in tam jsou asi mezinárodní poznávací značky západoevropských států - na kdejakým autě maj na zadku vedle BG espézetky ještě D , NL , I , A .
Kolem silnic je plno pomníčků obětem autonehod , ale ne jak u nás , kříž a kytky a svíčky . Tam je to velkej žulovej nebo mramorovej pomník , s velkou barevnou fotkou , minimimálně formát A4 . Povětšinou tam nebejval jeden mrtvej , ale viděl jsem i celé rodiny , nebo tři , čtyři mrtvý . Asi je to stavem vozovýho parku , jejich stylem ježdění ( plná čára znamená asi že se předjíždět může ) a asi i používáním bezpečnostních pásů . Když se tam vysype někdo s takovým zhnilím žigulíkem , je šance na přežití rovná nule . Na dálnicích ale provoz minimální a bezpečnější než u nás . Nikdo nespěchá , jedou si těch 120 ( povolených ) , minimum kamiónů ( kdo by tam a odtam taky co vozil ) .
V těch letoviscích ( Kiten , Sozopol , Primorsko , Burgas ) je to jinej svět - hotely , pěkný domy , čisto . Ale v okrajových částech a zákoutích , kam oko turisty nedohlédne , je to špína , humus . Sem tam stojí žigulík nebo moskvič kterým prorůstá tráva . Někde u moře na břeh vytažená loď , na které se zub času podepisuje už tak čtvrt století .
Obrázek
Takže pokud někdo váhá , tak já doporučuju . Nebál bych se toho , a klidně bych jel v budoucnu znova .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod Fanatik » pon 8. srp 2011, 16:11

Tak jsem se taky vrátil v neděli z Bulharska domů. Tam jsem jel jako MP Srbskem, cestu nemá cenu popisovat, nazpátek Rumunskem. Giurgiu, Bucuresti, Pitesti, Ramnicu Valcea, Sibiu, Sebes, Deva, Arad a Nádlact-Mako (hranice). Silnice v Rumunsku jsou převážně nové s perfektním povrchem. Výjimkou je obchvat Bukurešti, ale i ten předělávají. Z hraničního Giurgiu až za Pitesti je dálnice. Je taky v provozu obchvat Sibiu. Je značený taky jako dálnice. Silnice v Transilvánii jsou sice samá zatáčka, ale široké a v kopcích s předjížděcími pruhy. Jediná nevýhoda je průjezd velkým množstvím vesnic, ale domorodci blikáním vždy na policii upozorní. V sobotu a v neděli je omezena jízda kamionů. Tankovat se může u OMV, SHELL, LUKOIL,AGIP. Známka - Rovinieta - se kupuje na hranicích ( v Giurgiu u pumpy ) nebo v malých boudičkách a je virtuální. Cena 8,5 eur. Postu je stejný jako v Maďarsku. Přespali jsme na parkovišti mezi kamiony ( někteří i venku ). Nikdo tam neobtěžuje a je to i bezpečnější než v Srbsku. Zdržení bylo jenom na maďarské hranici a to 5 minut. Zeptali se odkud jedeme, spočítali pasy a hlavy v autě a to bylo všechno. Pro toho, kdo rád řídí, to je výborná trasa. :driv:
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » pon 6. srp 2012, 16:36

Zdravím xsamarády z černomořského pobřeží.Mám za sebou bezmála 1700 km cesty na Balkán. Stejně jako loni jsem vytáhl Cé pětku na výlet do BG. Na cestách se nic nezměnilo,přibylo několik km dálnice v BG. Vychytal jsem vstup do SRB z HUN použitím méně frekventovaného přechodu Subotica s nulovou čekací dobou. Ve Srbsku mě odchytla policie,že prý jsem při předjíždění jel přes plnou. No vracel jsem se asi a už tam byla plná,ale hádejte se v Srbsku. Prej je to za 150 Euro!! Po desetiminutové rozpravě jsem to uhrál na 20 Euro,samozřejmě do jeho kapsy. Pak mi při odpočinku na benzince umřel Garmin. Vypl jsem ho a už pak nešel zapnout. Tyk jsem odkázán na vlastní orientační schopnosti a dopravní značení. Naštěstí Cé pětka poslouchá a spokojila se jen s 5,4 litru na stovku. A někde poblíž se pohybuje se svým Picassem i zkušený cestovatel po Balkáně - Fanatik.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod MP » pon 13. srp 2012, 17:01

Obrázek
Takže jak jsem psal jinde jsem se úspěšně vrátil z dalšího výletu na Balkán .
A jak jsem psal výše a loni ... nic moc novýho . Kupodivu přibývá kilometrů dálnic spojujících Evropu s pobřežím Černýho moře . A to jak v Bulharsku tak se to vylepšuje ještě více v Srbsku . Tam už se nemusí přes Bělehrad , ale už je průjezdný jeho obchvat , i když není ještě úplně hotovej . Chtělo by to ale obchvat Sofie . Její obchvat - silnice E79 , E80 , na které je "šedesátka" je na úrovni silnic třetí třídy tady v ČR . A jet přes Sofii taky žádná výhra .
Jinak naprosto v pohodě dálnice .
Na hranicích HUN - SRB se vyplatí jet přes Subotici , je to malá zajížďka oproti přechodu Horgoš , ale nulovej provoz .
Při zpáteční cestě se podařilo přejet oboje kritické hranice - BG/SRB a SRB/HUN do cca 20 minut . Tím se podařilo zkrátit celkovou dobu cesty na 19 hodin , s tím že jsme měli pouze dvě cca půlhodinové pauzy . Já si před cestou šlehl SPEED8 a potom ještě jeden na večer a to mě tak nakoplo že bych to valil furt dál .
Ceny známky ( vinětky ) v BG zůstala stejná jako loni . Ve SRB se ceny mýtného taky myslím nezvýšili , platím kartou tak to nesleduji . Jen Maďaři zrušili krátkodobý známky a mají nejkratší desetidenní .
Jediným negativem na cestě právě zůstávají hranice BG/SRB a SRB/HUN . Což by vyřešilo rozšíření Shengenu o tyto dva státy nebo aby se bílá Evropa vypořádala s rozpínajícíma se muslimama a vrátila je tam odkud se tak roztahují a nepouštěla zpět . Právě oni tvoří 95% cestujících v kolonách na hranicích .
Jinak ceny v BG stále na velice dobré úrovni pro turisty z CZ .
Uvidím jestli se tam příští rok opět vydám , nebo počkám až se nebudu muset zdržovat na hranicích .
Jinak cestu autem doporučuji . Z letadla nic neuvidíte , vyloží vás v Burgasu na letišti , kde se odpálí nějakej arab , a vidíte dohromady jen hotel a pláž . Ale tu bídu a podmínky života ve vnitrozemí kde se zastavil čas ještě za vlády ... ale to už bych opakoval z loňska .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Re: Bulharsko

Příspěvekod Fanatik » ned 19. srp 2012, 18:11

Tak jsem ode dneška opět zde.
Mohu říci to samé co MP ale o Rumunsku. Dálnice se staví i tam a to dost rychle a na rozdíl od nás i kvalitně. Zkvalitňuje se, noční můra turistů - řidičů, i obchvat Bucuresti. Nyní se dá projet bez zastavení i když povrch je různorodý. Nový koberec se tam střídá s vyfrézovanými úseky. Na rumunských a bulharských hranicích je důležitější, než pas, mít zaplacenou silniční známku a mýto na hraniční most Giurgiu - Ruse a to z obou stran. Pasy chtěli vidět pouze Maďaři, ale jenom počet.
Průjezd Rumunska je, o výkendu, bez problémů a nechá se udržovat i celkem vysoký jízdní průměr. Silnice sou téměř bez kamionů a na policajty upozorňují protijedoucí řidiči blikáním. Ten, kdo dodržuje předepsanou rychlost v rumunských obcích, je brzda provozu. I když staví dálnici, udržují hlavní tahy ve výborném stavu bez děr a hrbolů. Nadšení ovšem přejde po najetí na D1 při návratu domů.
Fanatik
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1333
Registrován: stř 22. zář 2010, 20:33
Bydliště: Chotěboř
Vůz: Xsara Picasso 2.0HDI 2001-02, Xsara Picasso 1.6i 16V 2007


Zpět na Cestování nejen s Xsarou

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník