Stránka 1 z 1

Bulharsko

PříspěvekNapsal: čtv 5. čer 2008, 19:28
od mio
Máte někdo zkuąenost z cestováním vozem po Bulharsku?

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: ned 19. črc 2009, 20:23
od Rope
Takže mohu napsat své zkušenosti z Bulharskem, většinu cesty k moři jsou dálnice, není třeba se obávat, cesta je celkem v pohodě. Cena dálniční známky na sedm dní je 10leva (140, kč). Ubytování je dost a vybere si každý. Nenáročný se spokojí s nějakým pokojíčkem v soukromí za cenu 10leva na hlavu a noc.Slušnější apartmánek v hotýlku příjde na 7 až 12 eur. Takovou negativní věcí je že většína hotelů má ohřívanou vodu jakýmasi panely na střeše, což může vest k tomu že nadránem nebude nejteplejší. Jídlo je levnější než v HR a vybere si opravdu každý, malé rybárničky, chínské restaurace, pizzerie i České speciality. Snídaně nebo večeře v hotelu formou švedských stolů stála cca 10 leva. Večeře v malé rybarničce kde jsme si dali tři porce, žralok, pstruh a kuřecí maso, šopák a pivečko a nějaká voda cca 35 leva. Tady je ráj pro lidi co se nechcou řadit do kolonky "paštikáři", ale je to daleko a né každý je pro tuto destinaci.
Jinak cesta byla 1740km, jel jsem to tam s přestávkoi na spaní cca 32 hodin a zpátky za devatenáct. Kdo se ptá proč, tak proto že směrem tam jeli na jakýsi svátek domů Němečtí Turci a stálo se dost na hranicích a ještě druhé auto mělo jakýsi problém. Co se týče poplatků, tak SK týden 5E, HU 7,7 SRB 27 a bulgaria cca 6E zpátky to samé.
Ubytování jsme byli v www.cesky-dum.cz a spokojenost.

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: ned 8. srp 2010, 18:35
od mio
Tak mám za sebou cestu do Bulharska (Primorsko).Vzdálenost 1860 km,jel jsem jako Rope Čechy-Slovensko-Srbsko-Bulharsko.Kvalita silnic je lepší než u nás , nejhorší kvalita silnice byla "tankodrom" D1 Praha- Brno.Nikde není absolutně žádný problém , všechny poplatky se dají platit v eurech na vybraných čerpacích stanicích jde platit kartami (visa,mastercard) shell , omw, lukoil.Jazyková bariera není skoro žádná , všichni vám rozumí nebo se snaží rozumět, snad jen pro mladší jsou překážkou nápisy v azbuce .Čistá doba jízdy cca 20 h, nejhorší jsou hranice Srbsko-Maďarsko,Srbsko-Bulharsko celní kontroly a prohlídka vozu.Na silnicích nižších tříd v Bulharsku jsou často k vidění volně pobíhající psi ,tak snad jen na to pozor !! Co se týká cen ,tak např. nafta 28 kč , cola (2l) 32 kč,párek v rohlíku 28 kč,palačinka 24 kč,pivo v restauraci (0,5l) do 24 kč,pizza 100 kč,ubytování v hotelu 2+1 (klima) 45 euro, jde sehnat od 20 do 100 euro.

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pát 1. říj 2010, 20:02
od Fanatik
Do Bulharska jezdim už sedm roků. Stále na stejné místo, do OBZORU. Střídám trasu Slovensko, Maďarsko, Rumunsko (nebo Srbsko), Bulharsko. Nejhorší cesta je D1. Nejdelší čekání je na hranicích ze Srbska v obou směrech. Tankování je bez problémů u značkových pump. Cestou přespávám u pumpy na zemi vedle auta, taktéž bez problémů. V Rumunsku mají kamiony během prázdnin zákaz jízd o výkendu do deseti hodin večer. Jezdíme pravidelně dvě auta a kdokoliv kdo chce jet s námi.

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: sob 2. říj 2010, 6:57
od řepák
Tak teprve teď sem koukal na Rope-ho příspěvek .
To se mi líbí !

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: sob 26. bře 2011, 12:15
od MP
Tak letos to taky zkusíme . Už se těším , na konci července směr Kiten .

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pát 22. črc 2011, 7:59
od MP
Pár odkazů na stránky na který se hodí kouknout se před cestou .
Něco o cestování autem do BG , ale i jinam na Balkán nebo po Evropě :

http://www.najih.cz/index.php
http://www.bulharsko.4fan.cz/
http://bulharsko.evropou.cz/autem-do-bulharska.html#formality
http://cestujte.sweb.cz/index.htm

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: úte 26. črc 2011, 20:52
od MP
Tak dnes dopoledne jsme dorazili autem do BG . Cesta je naprosto v pohodě , není se čeho bát . Vyjeli jsme z Jihlavy v pondělí 10:00 a v úterý 11:00 jsme byli v Kitenu ( 1680 km ) , a to s několika přestávkama na řízek a cigáru a spaní v Srbsku .
Nejhorší úsek je D1 z Vysočiny do Brna . Nejlepší jsou dálnice v Maďarsku a tam i parkoviště a okolí benzinek - naprostej luxus . V Srbsku a Bulharsku dálnice lepší než naše , kromě pár kraťoučkých úseků co jsou ve výstavbě . Tragickej je průjezd Sofií . Jednak rozbitý silnice ( fakt tragédie ) a žádný značení . Takže ve 4 ráno bloudění po Sofii , ztracen já i Garmin . Nakonec jsem rezignoval a pomohl mě nějakej borec z benzinky ... ale byl jsem blízko .
Po návratu napíšu víc , třeba o poplatcích na dálnicích apod.

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: čtv 28. črc 2011, 18:45
od Fanatik
Taky zdravím z Bulharska. My přijeli už 23 ale teprve nyní mám půjčený počítač. Jak psal MP , vše v pohodě, až na D1 a obchvat Sofie (tankodrom). Na maďarsko-srbských hranicích bylo zdržení asi 2.5 hod. :drie:

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pon 8. srp 2011, 9:41
od MP
Tak napíšu něco málo poznatků z cesty do Bulharska . V podstatě se shoduji v tom co napsal Rope a ostatní o pár příspěvků výš .
Je to relativně daleko , ale cesta je naprosto v pohodě , cca 80 % je po dálnicích . My jsme jeli obě cesty cca 24 hodin ( po příjezdu do Bulharska si posunete hodinky o hodinu dopředu ) . Z Vysočiny to máme cca 1680 km . Jeli jsme po trase Jihlava - Brno - Bratislava - Budapešť - Szeged - Bělehrad - Sofie - Burgas - Kiten . Nejhorší úsek je cesta po D1 z Vysočiny na Brno , a pak D2 směrem na moravsko - slovenské hranice . Slovenská higway je oproti naší D1 luxusní , to stejné platí pro zbytek dálnic po cestě . V Maďarsku ke krásnýmu asfaltu navíc pěkné odpočívadla a prostředí v okolí benzinek , a to vždy po pár kilometrech . Maďarsko profičíte během chvilky . Poplatek za dálnice se platí v boudičkách za hranicema , nebo na benzince . Je to tzv. e-známka . Je buď 4 denní , nebo 10 denní . Řeknete RZ auta , oni to hodí do terminálu a jste vedení že to je zaplacený . Ceny ve forintech nevím , já ji platil tady u nás ve směnárně ( dvakrát čtyřdenní po 190 Kč ) , koupil jsem si i dopředu na cestu zpět abych nemusel na hranicích zastavovat . Problém může nastat na hranicích HUN - SRB . Pokud tam dojedete a naskytne se tento pohled :

Obrázek

je to paráda . Čekání tak 10 - 20 minut podle "rychlosti" srbských celníků . Jen nakoukl do kufru , zeptal se kam jedem , zavtipkoval a hrnulo se dál . V Srbsku dálnice taky paráda . Kromě pár úseků kde je to svedený do protisměru ( úsek max. 2 - 3 km ) to nemá chybu . Na cestě se třikrát zaplatí mýtné . Klasický mýtnice jak v např. Chorvatsku . Platí se 730 , 330 a 240 RSD , respektive 7,5 - 3,5 - 2,5 Euro . Nejlepší je ale platba kartou ( mě to odečetlo 176 - 79 - 58 Kč ) . Na dálnicích je mnohem menší provoz než u nás , ale jsou místa kde je omezena zcela nepochopitelně rychlost , snažil jsem se to dodržovat , ale místní to nějak ignorovali . Průjezd Bělehradem bez problémů , značení výborné . Teď v centru Bělehradu probíhají opravy , takže je to svedený do jednoho pruhu , pokud jedete ale ve večerních , nočních hodinách , tak projedete bez zdržení . Přes den je lepší asi jižní obchvat Bělehradu ( na hranicích dostanete mapku Bělehradu s vyznačeným průjezdem ) Na hranicích SRB - BG nastává stejná situace jako při vstupu do SRB ... cestou tam opět cca čtvrt hodinové zpoždění . Protože jsme jeli v noci , Bulharskou silniční známku ( je povinná na všech silnicích , nejen dálnicích ) nám prodal za 5 euro ( 7 denní ) přímo celník . Druhou jsem pak kupoval v Kitenu na poště za 10 leva .

Obrázek

Obrázek

Při zpáteční cestě jsme se trefili do doby kdy cestovalo z Turecka přes BG , SRB plno tureckých "němců" . Už cestou když jsem potkával kolony aut s německejma ( ale i NL , DK , A ) značkama a v nich nějaký tmavý "němci" a "němky" zamotaný v šátkách bylo jasný že na hranicích strávíme věčnost . Kolona snad kilák , k tomu laxní a pomalej srbskej a bulharskej celník a z čekání je 2,5 hodiny . Před celnicí plno malejch špinavejch děcek , lezou od auta k autu a žebraj aspoň o 1 Euro ( a to bylo mezi 1 a 3 hodinou ranní ) .
Bulharský dálnice , je to neuvěřitelný , jsou taky oproti našim v naprosto luxusním stavu . Stejně tak ostatní silnice v místech kde není ještě dodělaná dálnice , nebo po pobřeží z Burgasu na jih do Careva ( na sever na Varnu a dál jsem nejel , nevím , ale asi to je ve stejně dobrým stavu . Tam jel Fanatik,tak třeba napíše ) . V Bulharsku je úplná tragédie obchvat Sofie . Cestou tam jsem jel v noci a chtěl jet přes centrum , jenže jsem trochu zakufroval a poznal tak Sofii blíže - nejhorší město co jsem kdy viděl , a to je hlavní město členského státu EU . Jedna díry vedle druhé , všude špína , bordel , po ulicích pobíhají smečky vyhublejch hladovejch psů , lepší nevylejzat z auta . Cestou zpátky jsem jel po obchvatu , měla by to být silnice E80 , ale kdejaká druhá , třetí třída u nás je na tom líp .

Ceny benzínu nevím , ale bude to stejný jak na Moravě . Tankoval jsem v Srbsku a Bulharsku , na ÖMV , a bral jsem tu jejich "lepší" a dražší naftu - píšou EuroDiesel - je dražší než "jen" Diesel a platil kartou . Po spočítání kolik odešlo z účtu vycházel litr na 33,80 Kč ( jak SRB , tak BG ) .
S ubytováním nebude problém , na naprosté většině baráků mají cedule že pronajmou , takže klidně se dá jet na blind a vybrat si podle ceny a nabízených služeb na místě . Já si rezervoval hotel přes http://www.booking.com a funguje to naprosto spolehlivě . Vyberete si ubytování , termín , odklikáte a pak Vám dojde mailem potvrzení rezervace , který vytisknete a předložíte v hotelu , žádná záloha .
Jak psal Rope , jídlo je cenově jak u nás , a levnější než v HR . Na jídlo jsme chodili do restaurací , je jich tam spousta i s českou kuchyní ( guláš , kachna s knedlíkem a zelím , svíčková ) . Také české pivo ( Staropramen ) a moravské pivo ( Starobrno ) . Za jídlo jsme platili vždy tak mezi 17 - 22 leva ( dvě jídla , někdy salát , a vždy pivo a víno ) .
Přes tu dálku a čekání na hranicích bych jel znovu . Protože kdo přiletí do Burgasu letadlem , a pak stráví několik dní mezi pláží a hotelem , tak nevidí to co vidíte z auta cestou . Ta cesta mě fakt bavila , když jedete vnitrozemím , přes ty vesničky , jsou místa kde to vypadá hůř než v Chorvatsku rok po válce , a to tam žádná válka nebyla . Tam se zastavil čas s pádem vlády Todora Živkova a pak šel snad ještě dozadu . Jezdí tam na povozech tažených oslem , u silnic prodávají rákosový rohože , broskve a rajčata ... jinak nic . Naprostá bída . Ale v kdejaký vísce stojí bílej Opel Astra a v něm klimbají dva policajti . Hlavně že maj na každým rohu vlajku EU , dokonce i stánkách u silnice , na povozu s koňma . Hodně in tam jsou asi mezinárodní poznávací značky západoevropských států - na kdejakým autě maj na zadku vedle BG espézetky ještě D , NL , I , A .
Kolem silnic je plno pomníčků obětem autonehod , ale ne jak u nás , kříž a kytky a svíčky . Tam je to velkej žulovej nebo mramorovej pomník , s velkou barevnou fotkou , minimimálně formát A4 . Povětšinou tam nebejval jeden mrtvej , ale viděl jsem i celé rodiny , nebo tři , čtyři mrtvý . Asi je to stavem vozovýho parku , jejich stylem ježdění ( plná čára znamená asi že se předjíždět může ) a asi i používáním bezpečnostních pásů . Když se tam vysype někdo s takovým zhnilím žigulíkem , je šance na přežití rovná nule . Na dálnicích ale provoz minimální a bezpečnější než u nás . Nikdo nespěchá , jedou si těch 120 ( povolených ) , minimum kamiónů ( kdo by tam a odtam taky co vozil ) .
V těch letoviscích ( Kiten , Sozopol , Primorsko , Burgas ) je to jinej svět - hotely , pěkný domy , čisto . Ale v okrajových částech a zákoutích , kam oko turisty nedohlédne , je to špína , humus . Sem tam stojí žigulík nebo moskvič kterým prorůstá tráva . Někde u moře na břeh vytažená loď , na které se zub času podepisuje už tak čtvrt století .
Obrázek
Takže pokud někdo váhá , tak já doporučuju . Nebál bych se toho , a klidně bych jel v budoucnu znova .

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pon 8. srp 2011, 16:11
od Fanatik
Tak jsem se taky vrátil v neděli z Bulharska domů. Tam jsem jel jako MP Srbskem, cestu nemá cenu popisovat, nazpátek Rumunskem. Giurgiu, Bucuresti, Pitesti, Ramnicu Valcea, Sibiu, Sebes, Deva, Arad a Nádlact-Mako (hranice). Silnice v Rumunsku jsou převážně nové s perfektním povrchem. Výjimkou je obchvat Bukurešti, ale i ten předělávají. Z hraničního Giurgiu až za Pitesti je dálnice. Je taky v provozu obchvat Sibiu. Je značený taky jako dálnice. Silnice v Transilvánii jsou sice samá zatáčka, ale široké a v kopcích s předjížděcími pruhy. Jediná nevýhoda je průjezd velkým množstvím vesnic, ale domorodci blikáním vždy na policii upozorní. V sobotu a v neděli je omezena jízda kamionů. Tankovat se může u OMV, SHELL, LUKOIL,AGIP. Známka - Rovinieta - se kupuje na hranicích ( v Giurgiu u pumpy ) nebo v malých boudičkách a je virtuální. Cena 8,5 eur. Postu je stejný jako v Maďarsku. Přespali jsme na parkovišti mezi kamiony ( někteří i venku ). Nikdo tam neobtěžuje a je to i bezpečnější než v Srbsku. Zdržení bylo jenom na maďarské hranici a to 5 minut. Zeptali se odkud jedeme, spočítali pasy a hlavy v autě a to bylo všechno. Pro toho, kdo rád řídí, to je výborná trasa. :driv:

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pon 6. srp 2012, 16:36
od MP
Zdravím xsamarády z černomořského pobřeží.Mám za sebou bezmála 1700 km cesty na Balkán. Stejně jako loni jsem vytáhl Cé pětku na výlet do BG. Na cestách se nic nezměnilo,přibylo několik km dálnice v BG. Vychytal jsem vstup do SRB z HUN použitím méně frekventovaného přechodu Subotica s nulovou čekací dobou. Ve Srbsku mě odchytla policie,že prý jsem při předjíždění jel přes plnou. No vracel jsem se asi a už tam byla plná,ale hádejte se v Srbsku. Prej je to za 150 Euro!! Po desetiminutové rozpravě jsem to uhrál na 20 Euro,samozřejmě do jeho kapsy. Pak mi při odpočinku na benzince umřel Garmin. Vypl jsem ho a už pak nešel zapnout. Tyk jsem odkázán na vlastní orientační schopnosti a dopravní značení. Naštěstí Cé pětka poslouchá a spokojila se jen s 5,4 litru na stovku. A někde poblíž se pohybuje se svým Picassem i zkušený cestovatel po Balkáně - Fanatik.

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: pon 13. srp 2012, 17:01
od MP
Obrázek
Takže jak jsem psal jinde jsem se úspěšně vrátil z dalšího výletu na Balkán .
A jak jsem psal výše a loni ... nic moc novýho . Kupodivu přibývá kilometrů dálnic spojujících Evropu s pobřežím Černýho moře . A to jak v Bulharsku tak se to vylepšuje ještě více v Srbsku . Tam už se nemusí přes Bělehrad , ale už je průjezdný jeho obchvat , i když není ještě úplně hotovej . Chtělo by to ale obchvat Sofie . Její obchvat - silnice E79 , E80 , na které je "šedesátka" je na úrovni silnic třetí třídy tady v ČR . A jet přes Sofii taky žádná výhra .
Jinak naprosto v pohodě dálnice .
Na hranicích HUN - SRB se vyplatí jet přes Subotici , je to malá zajížďka oproti přechodu Horgoš , ale nulovej provoz .
Při zpáteční cestě se podařilo přejet oboje kritické hranice - BG/SRB a SRB/HUN do cca 20 minut . Tím se podařilo zkrátit celkovou dobu cesty na 19 hodin , s tím že jsme měli pouze dvě cca půlhodinové pauzy . Já si před cestou šlehl SPEED8 a potom ještě jeden na večer a to mě tak nakoplo že bych to valil furt dál .
Ceny známky ( vinětky ) v BG zůstala stejná jako loni . Ve SRB se ceny mýtného taky myslím nezvýšili , platím kartou tak to nesleduji . Jen Maďaři zrušili krátkodobý známky a mají nejkratší desetidenní .
Jediným negativem na cestě právě zůstávají hranice BG/SRB a SRB/HUN . Což by vyřešilo rozšíření Shengenu o tyto dva státy nebo aby se bílá Evropa vypořádala s rozpínajícíma se muslimama a vrátila je tam odkud se tak roztahují a nepouštěla zpět . Právě oni tvoří 95% cestujících v kolonách na hranicích .
Jinak ceny v BG stále na velice dobré úrovni pro turisty z CZ .
Uvidím jestli se tam příští rok opět vydám , nebo počkám až se nebudu muset zdržovat na hranicích .
Jinak cestu autem doporučuji . Z letadla nic neuvidíte , vyloží vás v Burgasu na letišti , kde se odpálí nějakej arab , a vidíte dohromady jen hotel a pláž . Ale tu bídu a podmínky života ve vnitrozemí kde se zastavil čas ještě za vlády ... ale to už bych opakoval z loňska .

Re: Bulharsko

PříspěvekNapsal: ned 19. srp 2012, 18:11
od Fanatik
Tak jsem ode dneška opět zde.
Mohu říci to samé co MP ale o Rumunsku. Dálnice se staví i tam a to dost rychle a na rozdíl od nás i kvalitně. Zkvalitňuje se, noční můra turistů - řidičů, i obchvat Bucuresti. Nyní se dá projet bez zastavení i když povrch je různorodý. Nový koberec se tam střídá s vyfrézovanými úseky. Na rumunských a bulharských hranicích je důležitější, než pas, mít zaplacenou silniční známku a mýto na hraniční most Giurgiu - Ruse a to z obou stran. Pasy chtěli vidět pouze Maďaři, ale jenom počet.
Průjezd Rumunska je, o výkendu, bez problémů a nechá se udržovat i celkem vysoký jízdní průměr. Silnice sou téměř bez kamionů a na policajty upozorňují protijedoucí řidiči blikáním. Ten, kdo dodržuje předepsanou rychlost v rumunských obcích, je brzda provozu. I když staví dálnici, udržují hlavní tahy ve výborném stavu bez děr a hrbolů. Nadšení ovšem přejde po najetí na D1 při návratu domů.