DUPLO - problém s ventilátorem

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

DUPLO - problém s ventilátorem

Příspěvekod goga » ned 18. bře 2007, 19:57

Mám Xsaru2 rok výroby 2002, 2HDI, automatická klima.
Mám problém s ventilátorem, který pořád fouká, maximálně zrychlý, ale nejde vypnout. Na fóru jsem se dočetl, že u Xsary 1 jsou odpory a tepelná pojistka, u Xsary 2 je to stejné? Ale 4 polohy tam nejsou, regulace přidávání vzduchu je plynulá.
Prosím poraďte co s tím, není to moc příjmený.

Pojistky jsou OK.
goga
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 17. bře 2007, 21:29

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod aldyx » ned 18. bře 2007, 21:08

no pokial ti to tak robi ako ze ti stale na plno fuka ventilator,na minime silno a ked pridas ta este silnejsie,,,,tak nam sa stalo to iste,,oco je elektrikar a niekto tuna z fora nam poradil,,ze niekde na stranke citroeny.cz je tam taky isty alebo podobny problem,,,niekto napisal ze tavny drat je vadny,,ale take daco oco ani nenasiel,,a niekto iny poradil ze to su take dva tranzistory na ventilatore,,ked vyberies ventilator tak si to vsimnes,,tak tie kupil a vymenil a ide to,,,akurat ze oco nezohnal tie iste,,,ale vraj dostupna vyskusana nahrada ,,tak kupil tie asi tak do 250Sk to stalo a vymenil ,,a uz to funguje,,,len teraz nepametam ako to robilo na originalnych tranzistoroch,,lebo sa mi zda ze ak pridam silnejsie fukanie,,tak az po chvili zrychli,,,tak neviem ci to ma tak robit,,lebo nam sa to pokazilo hned na 4 den ked sme kupili auto a neviem ci to ma tak pomalsie pridavat alebo hned ak pridam ,,tak asi 2-3 sekundova meskanie to ma,,,skus dakde na citroeny.cz fore a tam mas dakde o tom pisane tiez,,a v niektorom clanku je ze aky je origuinal tranzistor a aka nahrada moze byt,,,mi teraz daco neide net tak ti nemozem poslat link,,lebo strasne pomaly kym daco nacita mi,,, :(
aldyx
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 14. led 2007, 22:23
Bydliště: Prešov, Slovensko
Vůz: Xsara Break II, 2.0HDi,r.2001

Příspěvekod goga » ned 18. bře 2007, 22:06

Díky. Tenhle týden to vyzkouším, a ta prodleva byla i u originál tranzistrorů, alespoň u mě.
goga
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 17. bře 2007, 21:29

Příspěvekod petr_xs » pon 19. bře 2007, 19:16

Automat klima by mela mit tranzistory misto odporu.
Tohle je peugeot, ale melo by to byt snad stejne.
http://www.peugeot-club.cz/forum/viewth ... 1#pid27389
obrazek je dole:
http://www.peugeot-club.cz/forum/viewth ... #pid200798
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Poděkování

Příspěvekod goga » stř 21. bře 2007, 19:53

Díky, už jsem to opravil, byl to jeden z těch tranzistorů. Dal jsem tam MJ 11015 od Motoroly a funguje to, díky.

Čau goga. :D :lol: :P :idea:
goga
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 17. bře 2007, 21:29

Re: Poděkování

Příspěvekod aldyx » stř 21. bře 2007, 23:02

jj,dneska som nasiel blocok v ktorom mame tiez ze sme kupili tranzistor MJ 11015,,,ta tak a funguje..
aldyx
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 14. led 2007, 22:23
Bydliště: Prešov, Slovensko
Vůz: Xsara Break II, 2.0HDi,r.2001

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod pitr » sob 17. led 2009, 16:44

Taky chci poděkovat.Dnes jsem díky fóru konečně odstaranil pořád běžící ventilátor.Vyměnil jsem dva tranzistory objednané z Rožnova.cena komplet 258Kč.Po popsání problému v citroénu Olomouc řekli že mění modul za zhruba 5000 bez práce.Jenom jsem nečekal že budu potřebovat vrtačku k odvrtání nýtů těch tranzistorů a pak na nové malé šroubky.A asi se ty tranzistory ze spoda mají natřít nějakou izolační pastou ale to bohužel.Snad to nebude problém.Jo a sundal jsem přihrádku u spolujezdce to také není potřeba stačí ze spoda odšroubovat 3 šroubky jinak v poho.
pitr
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 12. led 2009, 18:07
Vůz: citroen xsara break 2,0HDI kombi,nafta,rv.2002

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod Marek » sob 17. led 2009, 21:15

Pasta je teplovodivá, jako izolace by to nefungovalo. Zlepšuje to chlazení, pokud na chladiči nějaká pasta zbyla, mělo by to stačit. Používá se bílá silikonová vazelína, nebo spec. pasta se stříbrnými pilinami.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod Killroy » ned 18. led 2009, 11:45

Ta teplovodivá pasta se dá koupit u prodejců elektrosoučástek a stojí pár korun. Pokud nahrazujete darlington T1829-1 nebo FW26025A1 v regulaci ventilátoru, tak nejlepší náhradou je typ MJ11033. V nouzi vyhoví i ten MJ11015, ale ten jede na hranici. Hlavně tam nikdy nedávejte BDX66 o kterým se tu a tam píše jako o náhradě, protože tam proudově nebude stíhat a budete brzo měnit zas. Má jen 16A a vycházejte z toho, že ten původní T1829-1 měl 25A a i tak časem odejde skoro v každém frantíkovi.

http://www.ges.cz/?page=index&or=sort&i ... ES08000038
http://www.ges.cz/?page=index&or=sort&i ... ES04913047
Bylo Citroën Xsara I. 1.4i 55kW, R.I.P.
Nyní Citroën Xsara Picasso 1,6i 70kW, 2005
Uživatelský avatar
Killroy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 18. lis 2007, 13:04
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Citroën Xsara Picasso 1,6i 70kW, 2005

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod pitr » ned 18. led 2009, 15:50

proč MJ11O15 v nouzi má 12OV 30A 200W to je dostačující ne?
pitr
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 12. led 2009, 18:07
Vůz: citroen xsara break 2,0HDI kombi,nafta,rv.2002

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod Killroy » ned 18. led 2009, 17:32

Neměl jsem napsat v nouzi. Těch 30A samozřejmě stačí, jde spíš o těch 300W možných u toho MJ11033. Prostě to má potom dostatečnou rezervu a může se to "flákat". Protože když to reguluje, tak se celý ztrátový výkon vyzařuje formou tepla do toho chladiče a ten velikosti a svým tepelným odporem v K/W je tak akorát a nic navíc. Tím ale rozhodně nechci napsat že máš ty MJ11015 vyhodit. A ta pasta tam také dělá své a a její absence značně zhoršuje odvod toho tepla z tranzistorů na ten chladič.
Bylo Citroën Xsara I. 1.4i 55kW, R.I.P.
Nyní Citroën Xsara Picasso 1,6i 70kW, 2005
Uživatelský avatar
Killroy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 50
Registrován: ned 18. lis 2007, 13:04
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Citroën Xsara Picasso 1,6i 70kW, 2005

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod lukfa » sob 12. pro 2009, 15:41

Tak mám stejný problém jako zde ostatní. Ventilátor jede pořád na max a nejde vypnout, na knoflik nereaguje. Koupím ty tranďáky MJ 11033, ale nevím, jak poznám, jak tam přijdou. Tak nebo onak. Mám přeci dvě možnosti. Jak rozluštit toto? Díkas.
Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (mlhy, ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag, centrál + DO), závěs
Uživatelský avatar
lukfa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 10. čer 2008, 17:46
Bydliště: Hořice
Vůz: Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag ...)

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod petr_xs » sob 12. pro 2009, 19:06

Vyvody nejsou ve stredu, ale ke strane. Poloha je jen jedna.
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 472
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod lukfa » ned 13. pro 2009, 10:24

:D máš recht... to by mě nenapadlo :D
Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (mlhy, ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag, centrál + DO), závěs
Uživatelský avatar
lukfa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 10. čer 2008, 17:46
Bydliště: Hořice
Vůz: Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag ...)

Re: problém s ventilátorem

Příspěvekod lukfa » ned 13. pro 2009, 20:07

tak preletovano, vse funguje jak ma. dva MJ11033 me staly 370Kč...
Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (mlhy, ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag, centrál + DO), závěs
Uživatelský avatar
lukfa
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 10. čer 2008, 17:46
Bydliště: Hořice
Vůz: Xsara II 1.6, rv. 2003 v plný palbě (ABS, ESP, ASR, klima, tempomat, 4x el. okna, 6x airbag ...)

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků