Xsaru 1.9 TD nebo 2.0 HDi ???

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Xsaru 1.9 TD nebo 2.0 HDi ???

Příspěvekod jura » stř 25. dub 2007, 11:39

Ahoj vąichni ,

Mám takovou fylozofickou otázku co si myslíte, ľe je lepąí ... Mít xsaru 1,9 Td nebo 2,0 HDi.

Já mám 2,0 HDi r.v. v EXCLUSIVU stříbrnou 175 000 Km, s autem jsme tak nějak vlastěn spokojenej, ikdyľ jsme teda za začátku těľce zkousával spotřebu, kdyľ jsme přesedlal z Saxa 1,5D na Xsaru, kde papírově měla být stejná ,a le v realu je papírová spotřeba nemoľná .. jezdim teda za nějakejch 6,2 aľ v zimě za 6,7 ..

Tak jsem se chtěl má někdo zkuąenosti s 1,9Td a HDi, jezdil někdo v obou autech , nějakou chvilku , co je na jaký motorizaci lepąí !?
jednu nevýhodu HDi ku 1,9TD mám sám, do 1,9 TD se můľe lejt horąí nafta, ale zkus jí nalejt do HDi a rázem jsou střiky v prdely .. neątěstí se BOSCH uľ daj sehnat za litr jeden na vrakoviąti ... a 5500 Kč stojej strajně repasovný ( jsou jak nový )

spotřeba !, dinamika !? atd. + a - obou motorů ..

Pls. a» se tady v tomhle fóru někdo nevyjadřuje, ľe nafta do kamen a ľe jeho 1,4 nebo 1,8 atd.

To mě nezajímá !!!!!!!!! Dík
Xsara HDi
jura
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 15. pro 2006, 14:41

Příspěvekod CHiP » stř 25. dub 2007, 13:38

TD je taky dost cholostivý na naftu, kdyľ tam je čerpadlo Lucase.
HDička jsou pruľnějąí.
HDička mají niľąí spotřebuje, já s TD jezdím za 6l/100 km dlouhodobě, ale je to o noze :D
U HDi je nákladnějąí a pracnějąí servis, uľ se v tom nebude vrtat kaľdý garáľník, TD je starý diesel, opraví to za pár ąupů kde kdo.

Tak asi tak nějak, pak samozřejmně hodně záleľí na tom na jaký kousek narazíą :roll:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod bleriot11 » stř 25. dub 2007, 19:02

Mám 2.0Hdi break,2001,na tacho 145 000?, Průměrná spotřeba 5,3,v zimě do 5,5.Nemám si na co stěľovat.Nemám oblíbenou benzínku,tak tam leju kde co.Je uplně jedno zda natankuju levnějąí,nebo nesmyslně předraľenou naftu.Jede to stejně a ľere to to samí.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod B@RT » stř 25. dub 2007, 19:05

Xsara 2,0HDi nafta z Benziny, nebo ČS v Makru spotřeba 5-6l v létě mam ji chvilku.

HDi má kultivovanějąí chod a jinou křivku točivého momentu max točivý moment má jiľ při 1900ot tj nemusí to kaľdému zrovna vyhovovat kdo raději motor "točí" tak TD bude lepąí
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Příspěvekod CHiP » stř 25. dub 2007, 19:30

B@RT píše:... a jinou křivku točivého momentu max točivý moment má jiľ při 1900ot tj nemusí to kaľdému zrovna vyhovovat kdo raději motor "točí" tak TD bude lepąí

Tak s tím nesouhlasím, kdo rád točí motor pro něho je jistě volba HDi mnohem lepąí. Jednak nový motor co to lépe snáąí, ale hlavně uľ nemá takový turbo díry. Ono je fajn ľe vytočím jedničku, vystřelím jak raketa, dám dvojku, plný plyn a .... nic, po chvíli zabere turbo, kopanec, dávám za tři a zase chvíli nic ...

Viz Máchalová jak mi ujela s Picassem, aľ na trojku jsem jí začal dojíľdět, na rozjezd bez ąance. :D

No ale vytáčet naf»áky mi přijde docela postavený na hlavu, kdyľ někdo rád točí motor, tak sáhne po benzínu ne? :?:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod B@RT » stř 25. dub 2007, 19:53

samozřejmě nafta, ale ani benzin není potřeba "točit" ale podle mě je lépe točit TD.
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Příspěvekod MP » stř 25. dub 2007, 21:28

Asi se naprosto ztotoľním s názorem ChiPa .... mám to stejný co on , spotřeba za celou dobu co ji mám tak průměr 6,0 , minimum myslím 5,1 , maximul 6,6 .... ale s HDi jsem jel párkrát , nebylo to ani tolik km abych mohl srovnávat ...
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Hanes » čtv 26. dub 2007, 20:56

No já se k tomu přidám z pohledu mechanika.

Sám vlastním TD a osobně Hdi bych nechtěl.

Se servisem Hdi je to mnohonásobně nákladnějąí, 99% el. závad se nedají odstranit bez diagnostiky coľ vľdy něco stojí.

TD--pokud je mechanicky v pořádku je provozuschopná se skoro-vybitou baterkou a jedním kabílkem od plusu baterky, na to u HDi můľeme zapomenout, ale to se větąiny uľivatelů stejně nebude týkat.

CO se týče ceny spotřebních věcí-rozvodová sada skoro steně drahá, vodní pumpa stejná. Olejové, vzduchové, palivové filtry jsou cenově podobné.

Uľ jsme na Hdi řeąil spoustu problémů co by na td nenastala, ale vąechno tö byla auta z první serie Hdiček a ty nemají dobrou pověst.

Jezdí ke mě pán s berlingem a to má 280tis km na Hdi a maká bez problémů, ale taky expert s hdi a tam je problém za problémem a má půlku Km.

Vąe je ale závislé na tom jak se k autu kdo choval, můľou být dvě stejná auta a jedno bude jezdit jen po servisech s problémy a druhé jen na preventivní prohlídky.

Je to o stěstí při koupi.
Xsara break 1.9td
Uživatelský avatar
Hanes
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 99
Registrován: sob 2. zář 2006, 12:49
Bydliště: Královehradecko

Re: 1.9 TD nebo 2,0 HDi

Příspěvekod Shingi » pát 14. zář 2007, 10:15

jura píše:Ahoj vąichni ,

Mám takovou fylozofickou otázku co si myslíte, ľe je lepąí ... Mít xsaru 1,9 Td nebo 2,0 HDi.

Já mám 2,0 HDi r.v. v EXCLUSIVU stříbrnou 175 000 Km, s autem jsme tak nějak vlastěn spokojenej, ikdyľ jsme teda za začátku těľce zkousával spotřebu, kdyľ jsme přesedlal z Saxa 1,5D na Xsaru, kde papírově měla být stejná ,a le v realu je papírová spotřeba nemoľná .. jezdim teda za nějakejch 6,2 aľ v zimě za 6,7 ..

Tak jsem se chtěl má někdo zkuąenosti s 1,9Td a HDi, jezdil někdo v obou autech , nějakou chvilku , co je na jaký motorizaci lepąí !?
jednu nevýhodu HDi ku 1,9TD mám sám, do 1,9 TD se můľe lejt horąí nafta, ale zkus jí nalejt do HDi a rázem jsou střiky v prdely .. neątěstí se BOSCH uľ daj sehnat za litr jeden na vrakoviąti ... a 5500 Kč stojej strajně repasovný ( jsou jak nový )

spotřeba !, dinamika !? atd. + a - obou motorů ..

Pls. a» se tady v tomhle fóru někdo nevyjadřuje, ľe nafta do kamen a ľe jeho 1,4 nebo 1,8 atd.

To mě nezajímá !!!!!!!!! Dík




Nazadr Jura. mam 1.9 TD, 98, combi.
Jazdil som cvilu na 2.0 HDi 01(02)? combi. Spotreba bola v priemere rovnaká. Skôr som mal pocit, ľe hdi je lenivejąie v nastupe ked preradíą vyąąí prevod. stupen. ale naopak zase, má dlhąiu výdrľ v »ahu. takľe tolko moj osobný pocit z oboch motorov.
Shingi
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 13. zář 2007, 13:40
Bydliště: Banská Bystrica, Slovensko
Vůz: Xsara TD Break I, 1905, diesel, 1998

Příspěvekod medvidek » úte 18. zář 2007, 11:14

Mám Xsara 1,9TD, Lucas čerpadlo, koupeno s 94tis.km, ujeto 20tis.,z toho na olej/bionaftu cca 15tis.km (nenechávám ji stát v nádrľi, leju jenom na cestu abych ji do 48hod. vyjel), a to bych asi do HDI nenalil.
Oproti HDI má 1,9TD kratąí převody, 5. na 3tis.ot jede tak 125km/h. plus mínus, takľe nic moc na dlouhý dálniční trasy, ale zase se to s 5. kamarádí od 80km/h.

S Xsara I. 2.0HDI sem najel cca 500km, ľivějąí motor i při protáhlejąích převodech, 5. na 3000ot. jede 140km/h, nebo spíą na 5. stupeň jede HDI líp i s protáhlejąím převodem neľ 1,9TD.

Soutěľ v akceleraci je tak nějak na stejno, ale ve vyąąích rychlostech přes 100km/h má výhodu HDI i deląíma převod.stupněma.

Rozdíl v servisu je jasnej, klasickej komůrkový diesel v klasickou tryskou (díra zhruba 1mm s v ní trn 0,99) je míň náchylný na nekvalitní palivo, neľ commonrail s vrtanejma dírama 0,2mm (ten dělaj za plotem, sem z jihlavy, i kdyľ moľná kecám, a HDI má eątě jenom elektronicky řízenej zdvih jehly ... tak sorry, HDI nemám tak se tak nezajímám.), takľe netřeba diagnostika pod. pro 1,9TD, servis se dá dělat částečně doma, pokud neni člověk levej.

Já osobně nemám elektroniku rád, co si doma nespravím je na hovno, a zase tak vyvatovanej nejsem abych cedil prachy do servisů, takľe mně 1,9TD sluąí mnohem víc.
medvidek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 31
Registrován: ned 10. čer 2007, 8:15
Bydliště: Jihlava
Vůz: Xsara Break 1,9TD 1998 žabochrochtí dechtožrout

Příspěvekod CHiP » úte 18. zář 2007, 11:32

medvidek píše:Oproti HDI má 1,9TD kratąí převody, 5. na 3tis.ot jede tak 125km/h. plus mínus, takľe nic moc na dlouhý dálniční trasy.

Proč ne? Najedu u HK na dálnici, dám za 5 a do Prahy uľ neřadím, drľím tak těch 130-140 km/h tacho, abych nepřekročil povolenou rychlost. V těhle otáčkách motor reaguje takřka okamľitě na seąlápnutí pedálu, ideální k předjíľdění, narozdíl kdyľ je v nějakých 2000-2500, tak neľ to začne jet chvíli trvá :)
V Xsaře uľ jsem jel bez mála 1000 km se zastávkama na vyčůrání a byla to pohodlná cesta, nebyl jsem rozlámaný ani unavený, kdyľ jsem se vrátil zpátky domů :P
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Hrnča » čtv 4. říj 2007, 20:57

Já vlastní xsaru 99 s HDi. Má sice jen 66kW, ale dle mého názoru jede super. Co se týká otáček a rychlosti, tak jen mohu říct,sice je to skoro prasárna, ale motor zvládne i 60km/h na pětku a po přidání plynu začne zrychlovat. Zkouąel jsem to jen jednou. Zvuk motoru tu potom není kdoví jaký a příjde mi, ľe se dost trápí. jednou jsem zkouąel i maximální rychlost a ta se na dálnici v tříčleném osazení vozu zastavila na 195km/h. Otáček jsem si nevčim...
A s 1.9TD jsem nejel, tak nemohu srovnávat. Určitě je výhoda jednoduąího motoru. HDi je samé čidlo a snímač....
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod řepák » pát 26. říj 2007, 19:54

Lidičky a co takhle 1.9 holá bez T :?:
Ten kolega co mu sháním i tady nějakého kombajna tak mi dneska volal co to je za motor a kolik vydrľí , jak jede ....
MÁ TADY NĚKDO NĚJAKOU ZKU©ENOST S TÍMTO MOTOREM :?:
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2645
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Příspěvekod riggo » pát 26. říj 2007, 20:21

Mam kratkou 1,9D atmosfera 5dv.,r.v.98,klima.Presel jsem na ni ze ZXe s tim samym motorem a musim rict,ze trochu zklamani.ZXko slo daleko lip do otacek,lepe tahlo,Xsara je o dost linejsi,kdyz si puvodni majitel objednal k tomuhle motoru klimu,tak byl asi na srot,protoze po zapnuti klimy se to skoro zastavi.Oproti ZXku o dost vetsi spotreba,mam rocni najezd cca 70tis.km,mix dalnic,silnic i mest a prumer u Xsary bez nejakyho honeni do otacek cca 6litru.Kvuli te lenosti mi nekdo tady poradil zkusit odpojit EGR ventil,ale efekt temer zadny,ani na pruznosti ani na spotrebe.Ve prospech tohoto motoru snad mluvi jedine to,ze je oproti turbo verzi mene namahan,takze by mel dele vydrzet. Pravda je,ze na ZXku je v tuto chvili 480tis.km mnou natocenych a kupoval jsem ho,kdyz na pocitadle melo 120tis.km,ale kdo vi.Takze ma minimalne 600 tis.km a chodi skvele,bez vetsi udrzby,a to vse pri spotr.4,8litru mix,dalka 4,2litru.O tom si s Xsarou muzu nechat jen zdat.
Uživatelský avatar
riggo
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 309
Registrován: úte 27. bře 2007, 10:37
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I 1,9D 50kW, r.v.98,po 300tis.km se mnou minulost, ted Seat Toledo III, r.v.2006,1,9TDi 77kW

Příspěvekod bleriot11 » pát 26. říj 2007, 20:25

Jestli je to ten samý motor co má P-206 tak jsem s ním ľádný problém neměl.Hlučnějąí ,menąí zátah,na pojíľdky větąí spotřeba i 9(jinak na dálku do 6)
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Další

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků