Zahřívání naftového motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Zahřívání naftového motoru

Příspěvekod tom. » úte 25. dub 2006, 13:11

Ahoj
Kolik vám ukazuje teploměr při zahřátým motoru u xsary 1,9 TD. Mě aby to přelezlo 75 stupňů to musím hnát někde do kopce pod plným, ale na rovině při normální jízdě to vej? nedostanu. Zdá se mi to málo, vyměnil jsem i termostat, ale je to pořád stejný. Díky
Tom Xsara I 1,9 TD
tom.
 

Příspěvekod MP » úte 25. dub 2006, 13:54

Tak mě to vyleze kousek nad tu 75 ( pokud beru tu rysku mezi 60 a 90 za 75 ) . Na 90 a někdy i kousek přes to vyleze kdy? jedu dýl po dálnici , nebo kdy? popojí?dím po městě mezi semaforama . Taky jsem to chtěl ře?it termostatem , ale nedostal jsem se k tomu .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod CHiP » úte 25. dub 2006, 14:04

Teplotu mám přesně na 75°C, chtěl jsem to řeąit, ale koukám, asi je to normální :)
Dneska jsem jel po městě, vylezlo to kousíček nad tu čárku, ale zřejmně otevřel termostat, proto?e to hnedkons zase spadlo těsně pod ní a během chvilky to zase bylo přesně na ní, pak to jeątě několikrát vylezlo těsně nad, ale to uľ jenom ojediněle. Kdyľ bylo chladněji, tak se ta ručička přilepila na 75°C a uľ se nehla :)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod tom » úte 25. dub 2006, 14:13

Díky moc hned jsem klidněj?í. Asi to tak má být a jak říkám, ani novej termostat tomu nepomohl.
tom
 

Příspěvekod Návštěvník » úte 25. dub 2006, 22:32

Ja koukal v katalogu na termostaty a vsechny mely u dieslu otviraci teplotu nastavenou na 83st. Coz je prave kousek nad tou prostredni ryskou. Takze by to melo byt asi OK.
Návštěvník
 

Příspěvekod Doktor » čtv 27. dub 2006, 8:30

Ja mam u 1,9 TD taky zhruba 75 stale. Nad 90 jsem se dostal jen pri delsi rychle jizde na dalnici.
Doktor
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 27. dub 2006, 8:28

Příspěvekod CHiP » pát 28. dub 2006, 8:32

Johny-D: Tak pak nezapomeň napsat, co Ti povídali :P
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

teplota

Příspěvekod Marcello » čtv 25. kvě 2006, 8:39

Kupil som ojazdenu xsaru 1,9 TD a mal som problemy s teplotou, drzalo sa to na tej 70 a menej, tak som to dal do servisu zistili, ze termsotat bol zenfinkcneny a cidlo nefungovalo na zapinanie ventilatora. Vymenili termostat, vymenili cidlo, ale vedeli mi spojazdnit len jeden ventilator na motore. Teraz jazdim v pohode, len ked idem dlho do kopca alebo na jednotke, dvojke, trojke tak mi to stupne pod poslednu bielu palicku cca 100 - 110 stupnov a vtedy mi zapne cidlo ventilatora a zraza mi teplotu dole. Neviete niekto, ze pri akej teplote by malo cidlo davat impulz ventilatoru na zapnutie, alebo ci sa da nastavovat teplota na zainanie na tom cidle? Aka je uz nebezpecna teplota, ze by som mohol poskodit motor?
Dakujem za ohlasy, prajem vela statsnych kilometrov
Marcello
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř 17. kvě 2006, 7:40
Bydliště: Kosice

Příspěvekod CHiP » pon 29. kvě 2006, 20:00

Johny-D: Kdy? jsme ?telovali vonoběh, tak se mi ka?dou chvilku sahary spou?těli, ale točili se jen tak pozvolna, je?tě jsem je neza?il v plném výkonu, rafičku to přes 90°C nepustilo :)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod CHiP » čtv 20. črc 2006, 18:58

Tak v těhle vedrech teplota dle teploměru stále okolo 90°C :)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod tygrik007 » čtv 20. črc 2006, 20:00

mam sice 1,9D, mam dve vrtula a v servisu jsem se dozvedel, ze jedna spina s klimou a nebo termostatem pri cca 90 a druha az pri 112
Xsara 1.9D rok 2000
Uživatelský avatar
tygrik007
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 30. dub 2006, 16:50
Bydliště: Prostejovsko

Příspěvekod CHiP » pát 21. črc 2006, 3:13

tygrik: Je to tak, klima spustí sahary na první stupeň, teplota se mi dr?ela pod 90°C, kdy? jsem jel bez klimy, tak okolo těch 90°C ... kdy se seply sahary
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod tygrik007 » pát 21. črc 2006, 6:20

chip: ono to s tim chlazenim u xsar neni tak jednoduchy maj totiz tri (!!!!) typy vetraku. Jeden je s jednou vrtulkou a tam se reguluju otacky pomoci odporu. Dalsi dva typy maj po dvou vrtulkach a tam se spousti kazda zvlast na svuj teplomer, v pripade klimatizace se jeden spousti spolu s ni. Rozdil v tech dvou vrtulovech je asi 1cm v prumeru - vrtule a ve zpusobu uchyceni vrtule na drik motoru. Udajne se montovali vsechny tri zpusoby chlazeni najednou, tak si to chce opravdu napred overit co tam vlasne kdo ma.
Osebne mam dve vrtule s vetsim prumerem, nebo spis mel jsem - ted mam jednu vetsi a jednu mensi a na uchlazeni to staci.
Kdyby nekdo chtel videt ten motorek, tak je nafocenej v poptavce dilu, ale uz ho mam.
Xsara 1.9D rok 2000
Uživatelský avatar
tygrik007
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 30. dub 2006, 16:50
Bydliště: Prostejovsko

Další

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků