Zahřívání naftového motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Příspěvekod CHiP » pát 21. črc 2006, 9:53

Mě přijdou obě stejný :lol:, toho 1cm si opravdu nev?imnu a spou?tějí se mi v?dy obě.
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod tygrik007 » pát 21. črc 2006, 11:50

taky jsme mel oba stejny ;-) ale ted uz ne :D
Xsara 1.9D rok 2000
Uživatelský avatar
tygrik007
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 49
Registrován: ned 30. dub 2006, 16:50
Bydliště: Prostejovsko

Příspěvekod balu » pon 13. srp 2007, 8:07

Mám stejný problém (tedy ne problém, protoľe je to asi normální), ľe se teplota nedostane nad 75°C v beľném provozu. Dokonce ani v těch maximálních vedrech co byly a popojíľďkách po městě - maximum, co jsem tam viděl bylo těch 90. Ale sahary nespouątěly, takľe budu muset zkontrolovat senzory, jestli fungují, abych to náhodou nezavařil. Při kolika má ta sahara spouątět? Mám tam 2 ventilátory bez klimy a je to TD
Modrá Xsara I. TD :-) . . . sice starší, ale jede super a má menší spotřebu než já :-kocovina:-
Uživatelský avatar
balu
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: pon 30. črc 2007, 14:37
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvekod CHiP » pon 13. srp 2007, 9:14

balu: Na první rychlost někde přes 90°C. Nech to ohřátý na volnoběh chvíli stát a uvidíą jak jde teplota nahoru a pak zase dolů. To klesání způsobí zapnutý sahary. Nejsou slyąet. Nebo jeątě líp, jeď popojíľdět někam do kolony co se moc nehýbe :D
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod MP » pon 13. srp 2007, 9:21

balu píše:Mám stejný problém (tedy ne problém, protoľe je to asi normální), ľe se teplota nedostane nad 75°C v beľném provozu. Dokonce ani v těch maximálních vedrech co byly a popojíľďkách po městě - maximum, co jsem tam viděl bylo těch 90. Ale sahary nespouątěly, takľe budu muset zkontrolovat senzory, jestli fungují, abych to náhodou nezavařil. Při kolika má ta sahara spouątět? Mám tam 2 ventilátory bez klimy a je to TD

...na 75 °C to vylezlo do doby neľ jsem vyměnil termostat . Ten má psáno ľe otevře při 82-83°C , takľe teď mě to ukazuje kousek pod 90°C . Kdyľ valím třeba po dálnici deląí dobu trochu rychleji a s klimou , tak to vyleze kousek pod to jak je to červený políčko .
Při cmrndání po městě v těch vedrech to bejvalo ke 100°C . Sahary nevím jak spínali , jezdil jsem s klimou a to frčej obě .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod Hrnča » pon 5. lis 2007, 14:01

Nějak dlouho se mi ohřívá motor na provozní teplotu. Slyąel jsem, ľe by tam jsou 4 ľhavicí svíčky do vody. Nevíte někdo po jaké době by se měly měnit jsou li tam vůbec?
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod CHiP » úte 6. lis 2007, 0:46

Kdyľ nebudeą topit, tak se to zahřeje docela rychle, ale kor ve velkých mrazech zahřátí na provozní teplotu hooooodně protahuje to topení. Já jsem s jiľ ohřátým motorem stál asi 10(15) minut a topil si do kabiny, kdyľ jsem čekal venku v autě. Nojo, ale ono to po nějaký době uľ tak dobře netopilo a nakonec mi slezla i ručička od teploty úplně dolů. Tak jsem objel pár bloků, aby se to zase trochu prohřálo a začalo to zase kloudně topit :D. Venku bylo přes -10°C :)
Zapnout si vnitřní cirkulaci mě nenapadlo :roll:
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Hrnča » úte 6. lis 2007, 10:11

Kdybych zapnul klima změní se něco? Podle mě uľ ta klima teď nefunguje. Jen se rozsvítí kontrolka a kompresor ľene médium okruhem. Čistě teoreticky tedy začátek cesty bez topení a pak ho zapnout. Samozřejmě neľ se auto ohřeje jezdím hodně opatrně. Mám rád svoje turbo.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod CHiP » úte 6. lis 2007, 11:08

Hrnča: Kdyľ je zima, tak ani ten kompresor nesepne a médiu se ani nehne. Jen ta kontrolka svítí :)
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Hrnča » úte 6. lis 2007, 11:11

Takľe kdyľ se budu drľet návodu na klimu, ľe bych jí měl mít sepnutou alespoň jednou za 15 dní na deset minut, aby se namazala vąechna těsnění a části klimy, tak je to tedy nesmysl?
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Příspěvekod pj » úte 6. lis 2007, 16:35

CHiP píše:Hrnča: Kdyľ je zima, tak ani ten kompresor nesepne a médiu se ani nehne. Jen ta kontrolka svítí :)

a ses si jisty? Rekl bych, ze s manualni klimatizaci kompresor po stisknuti tlacitka normalne sepne a klima "funguje" (pokud se to tak v zime da nazvat). U mne to takl teda funguje - hejbne to s otackama a tak bych rekl ze elmag. spojka zapojuje kompresor. X1, HDi.
pj
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 349
Registrován: úte 20. čer 2006, 11:36
Bydliště: Brno
Vůz: XI HDI break, r.v.99; C4GP 2.0HDI BMP r.v.09

Příspěvekod CHiP » úte 6. lis 2007, 16:59

pj píše:a ses si jisty?

jop :P
S těma otáčkama neposlouľím, protoľe mě ten bazmek co má zvednou otáčky kdyľ sepne klima nefunguje. U mě to funguje obráceně, kdyľ sepne kompresor, spadnou otáčky trochu níľ :D
No a kdyľ je venku zima, tak ten kompresor nesepne ...
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod bleriot11 » úte 6. lis 2007, 20:02

Je pro mě novina,ľe jsou tam nějaké svíčky.Kde tedy jsou?V jaké trubičce?
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Příspěvekod jimmivonstarsi » stř 7. lis 2007, 13:44

Co se tyka tech svicek v trubicce, tak jsou na ceste od motoru do topeni (do kabiny) a maji prave zaukol nahrivat vodu, aby to lepe topilo. Ale pozor!!! Vsechna HDi to nemaji! Takze je klidne mozne, ze nemas ani bufik, ani svicky.
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

Příspěvekod jimmivonstarsi » stř 7. lis 2007, 13:50

A co se tyka klimatizace v zime... Tak predevsim, klima slouzi v zime k suseni vzduchu, proto se vam okno rychleji odmlzi a pri jizde omezuje mlzeni oken, kdyz nejede ventilator na plny vykon. Pokud si dobre prectete manual a krome toho je to i lidova pravda, tak klimu spina tlakove cislo, pokud mate klimu automatickou. Pokud mate manual, tak si ji zapina rizeni cele klimatizace samo. Takze pokud mate nastaveno odmlzovani okna a nastartujete v -15°C a i presto, ze neni zima, vam sepne klima, prave kvuli tomu, aby vam okno rychleji odmlzila. Presne jak je psano v manualu. A muj nazor je ten, ze je blbost klimatizaci vypinat, pokud mate automatickou. Je plne rizena a nemusite mit strach, protoze v zime bezi mnohem mene, takze vam ani nestupne spotreba. A mimo to, protoze ohriva venkovni chladic, tak i v nekterych pripadech malinko driv zahriva motor, protoze se od nej zahriva chladic na vodu. Ale to jen opravdu malo.
jimmivonstarsi
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: sob 29. zář 2007, 15:04
Bydliště: Brno
Vůz: Citroën Xsara 1,9TD, r.v. 1999, barva: rouge lucifer

PředchozíDalší

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků