Klimatizace - účinost chlazení v létě

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Klimatizace - účinost chlazení v létě

Příspěvekod Rudolf » stř 17. srp 2005, 21:29

Je moľné, aby klimatizace nestíhala ochladit vzduch uvnitř auta? Při dovolené v Černé Hoře, kde venkovní teplota byla na slunci 45°C, jsem měl klimu puątěnou naplno a sníľit teplotu se podařilo pouze při zapnutém tlačítku recirkulace vzduchu v interiéru.
Díky za odpověd.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 37
Registrován: sob 16. črc 2005, 8:18
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Melown » čtv 18. srp 2005, 19:16

Me to ukazovalo 50 stupnu a pri zapnuti klimatizace sem mel behem peti minut v aute zimu. a to jsem nemel zapnuty vnitrni cirkulaci. zkus si nechat dopustit klimu, stoji to řadove 1000 Kc.
Melown
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 21
Registrován: pát 12. srp 2005, 17:27
Bydliště: Praha

Klima - jak se vám chová?

Příspěvekod Pablo » pon 5. zář 2005, 20:16

Zdar, tak jsem z tý klimatizace v rozpacích. Nějak nerozumím jak by to mělo správně fungovat. Pokud zapnu tlačítko se symbolem vločky tak natvrdo chladím a kdy? k tomu zapnu vnitřní cirkulaci tak zvý?ím účinnost to je OK. Divný je ale to, ?e i kdy? nemám zapnutý tlačitko "s vločkou" ale levej otočnej knoflík mám v poloze auto tak to chladí! Taky nerozumím tomu ?e kdy? "vločka" není zapnutá tak přesto cítím ?e vzduch z klimy jde o něco chladněj?í ne? je okolní teplota a kdy? kouknu do motoru tak trubky od kompresoru klimatizace jsou studený a orosený..... tak tomu fakt nerozumím - je mo?ný ?e klima částečně pracuje "sama" při běhu motoru bez ohledu na tlačítko s vločkou a plohu otočného přepínače knoflíku větrání???? Fakt jsem z toho jelen... Vysvětlete mi to někdo prosím. Díky
Pablo
 

Klima

Příspěvekod medja » pát 9. zář 2005, 13:16

To, ?e klimatizace ?la i po vypnutí tlačítkem na středovém panelu, se mi taky stalo. Nevypínala toti? ta elektromagnetická spojka na čerpadle. Tak jsem to celé rozebral a nakonec připojil extra spínač na ovládání té spojky. No a od té doby to začalo fungovat jak mělo. Asi byl někde jen zoxidovaný kontakt...:-)
medja
 

dal?í postřehy

Příspěvekod Pablo » sob 10. zář 2005, 7:47

Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a sáhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a dosel jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odmlzování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře píse ze v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ze se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Takze pokud chci mít jistotu ze klima nebězí nesmím mít zapnuto odmlzování....
Dalsí postřeh je to ze mi něco při delsím pouzívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ze voda co se srází na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na vsechny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vrzou (něco jako mokrá podrázka o pedál spojky). :o
Tak přemejslím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten sedej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???
Pablo
 

Příspěvekod Rudolf » sob 10. zář 2005, 16:44

Zrovna jsem ti chtěl napsat, proč se klima někdy zapne sama.Vidím, ze uz jsi na to přisel.Tak se měj.
Rudolf
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 37
Registrován: sob 16. črc 2005, 8:18
Bydliště: Karviná

Re: dal?í postřehy

Příspěvekod Jozef2413 » ned 11. bře 2007, 20:58

Pablo píše:Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a ?áhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a do?el jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odml?ování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře pí?e ?e v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ?e se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Tak?e pokud chci mít jistotu ?e klima nebě?í nesmím mít zapnuto odml?ování....
Dal?í postřeh je to ?e mi něco při del?ím pou?ívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ?e voda co se srá?í na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na v?echny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vr?ou (něco jako mokrá podrá?ka o pedál spojky). :o
Tak přemej?lím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten ?edej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???
A ja som tieš rozmyšlal prečo ked mam na polehe rozmrazovania tak tak chvilku mi ide sdudeni a cvilku teply vzduch a stale som nevedel čo to môže robit tak asi klimu mam v poriadku počkam do leta lebo klimu zatial som nemal možnost vyskušat lebo auto som kupil zime minuly rok ešte nemam všetko až tak odšane ale toto ma vcelku moc zaujalo dakuje čauky
Uživatelský avatar
Jozef2413
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 67
Registrován: stř 3. led 2007, 21:50

Příspěvekod Verdom » pát 16. bře 2007, 7:26

Jsem to včera zkoušel a otáčením na přepínání ofuku na sklo klima nereaguje. Jediný jak ji zapnu je tím spínačem s vločkou. A to nesmí být pod 10 stupňů, protože to klima nechladí, ale topí to z motoru.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod CHiP » pát 16. bře 2007, 9:45

Verdom: Ono se taky není čemu divit, když máš manuální klimatizaci :D
Uživatelský avatar
CHiP
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1119
Registrován: čtv 9. bře 2006, 17:48

Příspěvekod Verdom » pát 16. bře 2007, 22:21

A jaký je rozdíl mezi manuálem a automatem? Sem si myslel že když si navolim 20 stupňů a ono mi je to automaticky dodržuje, že je to automat 8)
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod levis501 » sob 17. bře 2007, 15:39

Rozdíl mezi manuálem a automatem se tady už někde stopro řešil. Zkus hledat.
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 30. led 2007, 13:05
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Verdom » sob 17. bře 2007, 15:49

Našel jsem to.
http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.ph ... limatizace
Mam poloautomat.
Plná automatika co by se zapínala sama by mi asi nevyhovovala :lol:
Nastaví si to blbě kolečko a najednou zmrzneš ani nic nesepneš :lol:
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti


Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron