Stránka 1 z 1

Klimatizace - účinost chlazení v létě

PříspěvekNapsal: stř 17. srp 2005, 21:29
od Rudolf
Je moľné, aby klimatizace nestíhala ochladit vzduch uvnitř auta? Při dovolené v Černé Hoře, kde venkovní teplota byla na slunci 45°C, jsem měl klimu puątěnou naplno a sníľit teplotu se podařilo pouze při zapnutém tlačítku recirkulace vzduchu v interiéru.
Díky za odpověd.

PříspěvekNapsal: čtv 18. srp 2005, 19:16
od Melown
Me to ukazovalo 50 stupnu a pri zapnuti klimatizace sem mel behem peti minut v aute zimu. a to jsem nemel zapnuty vnitrni cirkulaci. zkus si nechat dopustit klimu, stoji to řadove 1000 Kc.

Klima - jak se vám chová?

PříspěvekNapsal: pon 5. zář 2005, 20:16
od Pablo
Zdar, tak jsem z tý klimatizace v rozpacích. Nějak nerozumím jak by to mělo správně fungovat. Pokud zapnu tlačítko se symbolem vločky tak natvrdo chladím a kdy? k tomu zapnu vnitřní cirkulaci tak zvý?ím účinnost to je OK. Divný je ale to, ?e i kdy? nemám zapnutý tlačitko "s vločkou" ale levej otočnej knoflík mám v poloze auto tak to chladí! Taky nerozumím tomu ?e kdy? "vločka" není zapnutá tak přesto cítím ?e vzduch z klimy jde o něco chladněj?í ne? je okolní teplota a kdy? kouknu do motoru tak trubky od kompresoru klimatizace jsou studený a orosený..... tak tomu fakt nerozumím - je mo?ný ?e klima částečně pracuje "sama" při běhu motoru bez ohledu na tlačítko s vločkou a plohu otočného přepínače knoflíku větrání???? Fakt jsem z toho jelen... Vysvětlete mi to někdo prosím. Díky

Klima

PříspěvekNapsal: pát 9. zář 2005, 13:16
od medja
To, ?e klimatizace ?la i po vypnutí tlačítkem na středovém panelu, se mi taky stalo. Nevypínala toti? ta elektromagnetická spojka na čerpadle. Tak jsem to celé rozebral a nakonec připojil extra spínač na ovládání té spojky. No a od té doby to začalo fungovat jak mělo. Asi byl někde jen zoxidovaný kontakt...:-)

dal?í postřehy

PříspěvekNapsal: sob 10. zář 2005, 7:47
od Pablo
Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a sáhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a dosel jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odmlzování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře píse ze v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ze se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Takze pokud chci mít jistotu ze klima nebězí nesmím mít zapnuto odmlzování....
Dalsí postřeh je to ze mi něco při delsím pouzívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ze voda co se srází na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na vsechny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vrzou (něco jako mokrá podrázka o pedál spojky). :o
Tak přemejslím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten sedej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???

PříspěvekNapsal: sob 10. zář 2005, 16:44
od Rudolf
Zrovna jsem ti chtěl napsat, proč se klima někdy zapne sama.Vidím, ze uz jsi na to přisel.Tak se měj.

Re: dal?í postřehy

PříspěvekNapsal: ned 11. bře 2007, 20:58
od Jozef2413
Pablo píše:Tak jsem to zkoumal dál, systémem - nastavím něco na panelu ujedu pár km zvednu kapotu a ?áhnu na trubky od kompresoru jestli jsou teplý nebo studený... a do?el jsem k následujícímu: pokud je na pravém kruhovém voliči nastaven proud vzduchu na přední sklo (odml?ování) pak se klima zapíná sama bez ohledu na to jestli je zapnuto tlačítko se sněhovou vločkou :shock: ! Manuál ke xsaře pí?e ?e v této poloze je odml?ování řízeno "automatickým programem" v závislosti na teplotě venkovního vzduchu, a to ?e se při tom za určitých podmínek zapíná klima tam psáno není ale je tomu tak. Tak?e pokud chci mít jistotu ?e klima nebě?í nesmím mít zapnuto odml?ování....
Dal?í postřeh je to ?e mi něco při del?ím pou?ívání klimy vrzá (ale fakt brutálně) na podvozku, pořád jsem na to nemohl přijít jaká je v tom závislost ale na 95% to vypadá ?e voda co se srá?í na trubkách co vedou do kompresoru odkapává na v?echny ty gumový silenbloky co jsou na podvozku a ty pak vr?ou (něco jako mokrá podrá?ka o pedál spojky). :o
Tak přemej?lím jestli by nebylo vhodné ty trubky obalit nějakou izolací jako je třeba ten ?edej TUBEX na trubky od topení. Co si o tom myslíte???
A ja som tieš rozmyšlal prečo ked mam na polehe rozmrazovania tak tak chvilku mi ide sdudeni a cvilku teply vzduch a stale som nevedel čo to môže robit tak asi klimu mam v poriadku počkam do leta lebo klimu zatial som nemal možnost vyskušat lebo auto som kupil zime minuly rok ešte nemam všetko až tak odšane ale toto ma vcelku moc zaujalo dakuje čauky

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2007, 7:26
od Verdom
Jsem to včera zkoušel a otáčením na přepínání ofuku na sklo klima nereaguje. Jediný jak ji zapnu je tím spínačem s vločkou. A to nesmí být pod 10 stupňů, protože to klima nechladí, ale topí to z motoru.

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2007, 9:45
od CHiP
Verdom: Ono se taky není čemu divit, když máš manuální klimatizaci :D

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2007, 22:21
od Verdom
A jaký je rozdíl mezi manuálem a automatem? Sem si myslel že když si navolim 20 stupňů a ono mi je to automaticky dodržuje, že je to automat 8)

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2007, 15:39
od levis501
Rozdíl mezi manuálem a automatem se tady už někde stopro řešil. Zkus hledat.

PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2007, 15:49
od Verdom
Našel jsem to.
http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.ph ... limatizace
Mam poloautomat.
Plná automatika co by se zapínala sama by mi asi nevyhovovala :lol:
Nastaví si to blbě kolečko a najednou zmrzneš ani nic nesepneš :lol: