Předělání na LPG

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Předělání na LPG

Příspěvekod Sbohem vąem » pon 17. črc 2006, 14:24

Nevím,zda při rostoucích cenách benzínu a né zrovna nízké spotřebě xsary nezvá?ím investici do pohonu na LPG.V minulosti jsem na LPG jezdil a nebylo to tak ?patné to stál litr je?tě 7,50 kč a spotřebu jsem míval okolo 9 litrů.
Pro?el jsem teď dost firem které montují do aut LPG,ale zajímalo by mě,zda někdo z Vás má,jestli se dá pou?ít do Xsary,kdy? má rezervu pod autem TOROIDNÍ nádr?,co? je nádr? místo rezervy,jeliko? klasickou bych nechtěl,neměl bych ?ádný kufr.Měl jsem kdysi klasické LOVATO a nebyly sním ?ádné problémy.Teď bych asi dal se sekvenčním vstřikováním SGI a se v?ím v?udy by to mělo stát 31 000 kč,co? kdy? jsi vezmu,?e měsíčně najezdím cca 1000 km a moji průměrné spotřebě 8 litrů a ceně 32 kč za 95 naturál a stále stoupá ,je měsíční cena 2560 kč a při provozu na LPG pohon kde spotřeba bude u SGI taky 8 litrů a cena LPG u nás je 12,9 a dokonce je?tě zlevnil ,mi to měsíčně vychází na 1032 kč a měsíční cenový rozdíl +- 1528 kč to znamená,?e investované peníze se mi začnou vracet za 1 rok a 8 měsíců ,pokud bych jezdil víc kilometrů tak je?tě dřív.
Stále je?tě nejsem rozhodnut,je to taky dost peněz,ale zajímají mě va?e zku?enosti a vá? názor a jak je to stou TOROIDNÍ nádr?í ???
Sbohem vąem
 

Příspěvekod frgy » úte 18. črc 2006, 16:42

Zdravím zku?enosti s LPG nemám a ani bych si jí do svý Xsarky nedal osobně si myslím ?e auto má jezdit na benzín. Jinak si vem ?e za prachy co tě to bude stát mů?e? 30x natankovat za 1000kč nebo přihodit pár korun a jet (letět) jako v mém případě s rodinou dovolenou do Bulharska. :lol:
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12. bře 2006, 21:11
Bydliště: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Příspěvekod Sbohem vąem » stř 19. črc 2006, 20:14

Nevím jak ty ,ale já bych v tom úspory viděl,a? já za 1,5 roku zaplatím investice ,tak za dal?í 1,5 roku budu mít 30 000 kč u?etřených a myslím,?e i víc jeliko? barel ropy bude stát 200 USD a cena naturalu 50 kč né li víc,nače? u plynu asi taky bude následovat zdra?ení,v?ichni chtějí vydělat,ale je to uváha o alternativním palivu.A při dne?ním bodovém systému a hlavně vysokých pokutách,výkonu motoru nevyu?ije? a nebo jo ,ale koleduje? si třeba o pěknou pálku peněz od PČR.
Ale je to věc názoru a já ten tvůj respektuji.
a co se týče dovolené tak letos jsem byl v lednu,ale jen já bez rodiny na 3 týdny na Kanárských ostrovech,asi 3x v německu ikdy? jen na ?kolení,v maďarsku a nedávno jsem se vrátil s rodinou s chorvatského Omi?e a za týden odjí?dím opět s rodinou na Slovensko.Docela nabitý program.Ale v Bulharsku jsem nebyl,jen vím,?e tam neexistují na?e záchody,ale jen jak v Turecku ty jejich díry a papír se vyhazuje do ko?e,nějací kamárádi u? tam byli a moc stoho nad?ení nebyli.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod MP » stř 19. črc 2006, 21:32

Zdravím Kvído.
Tak trochu mimo téma: Já se chystám do Omi?e někdy v půlce srpna.Nemá? nějakej dobrej typ na ubytování? Já tam jezdil dřív pravidelně , teď jsem tam dva roky po sobě nebyl , tak u? ani nemám kontakt na toho co nám pronajímal dům . Rád bych skončil zase v Omi?i , ta píse?ná plá? je paráda . Kdybys mohl něco doporučit .... Dík.
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Příspěvekod miskod » stř 19. črc 2006, 21:40

No ja mam v mojej xsare plyn uz asi pol roka. Mal som tam nejaky problemik s chodom motora na benzin, ale bol to len problem nastavenia plynovej RJ. Po resete hlavnej RJ auta a naslednej kalibracii plynovej RJ ide vsetko ako ma. Problem ziadny nevidim, auto sa neprehrieva, ide plynulo a zerie mi to asi 7.4l plynu. Jedna sa o sekvencny vstrek.
Ak niekto tvrdi, ze cela investicia sa vrati az ked auto dosluzi, tak je to blbost uz len kvoli tomu ze cely takyto system sa da relativne jednoducho a nie draho prehodit do druheho auta. Akurat sa zasroubuje a epoxidom zalepi sanie, Spoji sa hadica od chladenia a pospajaju rozstrihnute droty. Jedina podmienka je akurat ta aby druhe auto bolo tiez stvorvalec.
miskod
 

Příspěvekod miskod » stř 19. črc 2006, 21:48

A aby som nezabudol...S tou toroidnou nadrzou neviem ako to je. Pochybujem ze ti to niekto spravi pod auto, kedze je rezerva tam. Hlavne by som sa bal nie velmi privetiveho prostredia pod autom...
miskod
 

Příspěvekod Sbohem vąem » sob 22. črc 2006, 7:48

mám taky dojem,?e pod auto mi to nikdo nedá,nebo aspoň jsem se na neinformoval,ale nepřipadá pro mě v úvahu válcová nádr?,ale je je?tě ře?ení jak jsem to viděl u kamaráda v oktávce a on ji má na boku kufru tak jak to mívali ?igulíci ale na benzín.Namontovali sice jen 45L nádr? ale nezabírá to tolik místa a mu?e úplně v klidu vyu?ívat dělených sedaček.
taky jsem četl různá hodnocení na SGI a nové technologie pou?ítí plynu a výsledky jsou hodně pozitivní třeba jako zvý?ení ?ivotnosti motorů a? o 40 procent(neusazování karbonových částic,čisté spalování),sní?ení vibrací a hlučnosti motorů.Nevýhoda jen jedna a to sní?ení výkonu,ale vím,?e i s plynem se dá uhánět ,jen tolik neakceleruje.
Navíc některé automobilky u? testují výrobu dvojí nádr?í pod autem 50 na 50 benzín/plyn,brzy je budou dodávat i pro star?í automobily i jiní výrobci.
Myslím,?e je to dobře,bylo dobré mo?ná myslet i trochu na ekologii,co? plyn určitě je.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod Marek » sob 22. črc 2006, 22:41

Zdravím, velmi zajímavý článek o LPG je zde: http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... lanek&id=7 , snad nikoho neurazí, ?e ho psal zastánce ?kodovek.
Co se týče umístění nádr?e LPG pod auto, před necelými 3 lety byla situace nejednotná - některé firmy to odmítaly, některé ne. Měl jsem tuto mo?nost, ale nakonec jsem si nechal dát nádr? dovnitř, proto?e pod autem by byl i multifunkční ventil a po zku?enosti s visacím zámkem, který zaji??oval rezervu na Pickupu, jsem to odmítl. Je tam skutečně velmi korozivní prostředí, ten zámek jsem řezal po několika měsících a to byl zabalený v igelitu a zalepený izolepou.
Umístění nádr?e podél je skvělý nápad, ale musí být pokud vím min. 30cm od vněj?ího obrysu. Oktávka má dost dlouhý kufr, v Xantii kombi to taky jde, ale nevím, jestli by byla nějaká nádr? dostatečně krátká do Xsary. Mně se tenkrát nepodařilo takovou získat.
I kdy? mám spotřebu číselně dost vysokou, vychází náklady ní? ne? u 1,9TD, které by bylo vzhledem k modelu auta a výkonu motoru srovnatelné. Cena za přestavbu nepřevy?uje cenový rozdíl mezi benzínem a TD a ostatní provozní náklady - pojistka, filtry, baterka... jsou ni??í. Navíc se dá snáze koupit levně málo jetý benzín ne? TD.
Pokles výkonu popř. nárůst spotřeby zále?í na typu motoru a pou?itém zařízení.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod Sbohem vąem » pát 4. srp 2006, 15:16

Tak jsem zjistil,?e montá? toroidní nádr?e,lze u xsary provést i pod auto místo rezervy.Cena elektronického dávkování SGI je 30 000 kč.
jen jsem nevěděl jak to vyře?it s rezervou,ale pak jsem na?el kolegu z práce,který má také xsaru předělanou na plyn s nádr?í pod autem a ten říkal,?e rezervu mít nemusím,stačí mít kvalitní pumpu s označením TÜV a sprej na opravu kola při defektu s nepro?lým datumem spotřeby,tuto informaci získal na STK kontrole,také to nevěděl.
Cena LPG u nás v Kopřivnici 12,50 kč.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod motylek.do » pát 11. srp 2006, 8:20

Já jsem o LPG taky uva?oval.Nemá cenu v mém případě na to myslet proto?e nemám vizi toho ?e současnou Xaru budu mít dlouho.Pří?tí rok bych si chtěl pořídit nověj?í verzi nějakého Citroena...Snad?
Uživatelský avatar
motylek.do
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 23
Registrován: pát 21. dub 2006, 13:29
Bydliště: Doma?licko

Monzáľ LPG?

Příspěvekod KAYKA » čtv 22. lis 2007, 21:09

ja mam lpg uľ druhym rokem mam 1.8 8 ventil a jsem spokojen zarizeni mam BRC montaľ 35.000,- ale pri mem jezdeni uľ se to vratilo minimalni uspora je koruna na kilometr jen jsem bohuľel prisel o kus kufru ale neva stoji to za to jen to chce prijit na ty spravne svičky chce to opravdu kvalitni jinak brzy odejdou ale Ngk V-line vydrľi v klidu 20000km jinak tohle tema se tu uľ probiralo tak hledej ąmudlo :D
Uživatelský avatar
KAYKA
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte 23. led 2007, 22:17
Bydliště: palkovice okr Frýdek-Místek

Příspěvekod johnny79 » čtv 22. lis 2007, 21:49

Jasný díky a o kolik se zdvihne asi spotřeba při plyu ??? :idea:
johnny79
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 19. lis 2007, 21:32

Monzáľ LPG?

Příspěvekod KAYKA » pát 23. lis 2007, 16:35

o moc ne po vymene naplni a filtru jsem jel z fm do prahy za prumer 8,1+- a nesetril jsem to
Uživatelský avatar
KAYKA
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte 23. led 2007, 22:17
Bydliště: palkovice okr Frýdek-Místek

Příspěvekod Hrnča » pát 23. lis 2007, 16:43

Aľ budeą mít plyn, tak spotřebu nebudeą řeąit. Věř mi. Měl jsem fáčko na plyn a taky jsem to neřeąil. Navíc favorit znal akorát dvě polohy plynového pedálu. ®ádnej nebo plnej.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002


Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků