Stránka 3 z 5

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: pát 12. úno 2010, 17:52
od lydiem
Dobrý konec téměř nekonečného příběhu :lol: :
Dnes mi přepojili drát z potkávacích světel na obrysová, takže mi pípák nádherně nadává, pouze když zapomenu rozsvítit :idea:

:jup: :jup: :jup:

Tímto srdečně děkuji všem xsamarádům, kteří mi pomohli dostat se až do tohoto bodu :)

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: stř 17. úno 2010, 20:30
od konqui
Měl by někdo zájem o opravdové automatické rozsvícení na Xsaru I? Navrhl bych schéma, DPS a další věci...

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: pát 23. dub 2010, 15:22
od yanci12
!!!
Zdrawim. Prosim ta nemas nahodou elektricku schemu spinacky a zapojenie lavej packy, kde sa zapinaju svetla? Ten system automatickeho zapinania svetiel som si vyrobil len neviem ako to pripojit ku spinacke a svetlam kedze nepoznam elektricku schemu. Vdaka

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: pát 23. dub 2010, 18:41
od Cvrček
yanci12,když se podíváš do Technického koutu a části Elektrika,tak tam můžeš najít el. schémata na X1 i s českým popisem. Stačí jen trošičku pohledat. :wink:

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: pát 25. čer 2010, 13:12
od Pit
Já byl přidělat jeden klíč k picassku v servisu Citrooen Frýdek-Místek a tam mi udělali i denní svícení i když jsem jim vubec nic neříkal a měl jsem to gratis. Byli tam velmi ochotni a příjemní. Nejlepší na tom bylo že jak jsem odjižděl tak zamnou běžel ten frajer s kravatkou přes celé parkoviště aby mi to řekl že tam mám zapojené to DS a vysvětlil co a jak. A při DS mi žádná kontrolka nepřeblikava jen svítí potkavačky jak se ptal lumpik

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: úte 27. črc 2010, 9:07
od yanci12
Po premerani niekolkych zvezkov kablov mi uz svetla funguju:D len ked sadnem do ineho auta tak s tym mavam problemi

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: čtv 31. bře 2011, 8:25
od Vypravci125
Zapnutí denního svícení přes BSI v Citroenu v Benešově 240,- Kč. Příjemně mě překvapili. Ale měl jsem představu, že budou svítit jen tlumený světla vepředu a zbytek auta bude potmě. A ono to svítí úplně všechno - zadek, tlačítka v autě. Kdo to máte zapnutý, svítí vám to taky tak, anebo udělali soudruzi v Bene někde chybu? Díky

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: čtv 31. bře 2011, 10:27
od Hrnča
Mě svítí jen přední a zadní světla. Jinak tma. Ale malinko jinej stroj...

Aktivoval kamarád a zatím zadarmo. Když jsem na to koukal, tak tam byla jen kolonka: Denní svícení ano/ne

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: čtv 31. bře 2011, 11:00
od dokturek
Vypravci125 to same co ty neřešim jen jezdim

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: čtv 31. bře 2011, 17:51
od vlasta0303
Já svítím na celé auto a přístrojovka jasněji,než když přepnu na noční.Na denní mi blinkry klepnou jen 4x a noční je klasika. :driv:

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: sob 25. kvě 2013, 19:18
od pkadecka
EDIT: Jedná se o zapojení pro režim denního svícení, tj. rozsvěcí to jenom potkávací žárovky. Nic jiného nesvítí, tj. ani parkovačky, ani podsvícení palubky, ani zadní světla a nejdou přepínat dálková (jen světelná houkačka). V noci a za snížené viditelnosti je nutné si rozsvítit normálně přepínačem světel.

Takhle jsem to dneska udělal v xsaře r.v. 1998. Jsou tam H4 žárovky, takže nemůžou svítit obě vlákna současně, proto je druhý pól cívky relé na dálkové vlákno žárovky - pokud se rozsvítí, relé se vypne a potkávací vlákno zhasne. Pokud je vlákno zhaslé, je to pro relé jako by to byl drát připojený na kostru, žárovka má malý odpor. První pól relé je připojený na kontrolku dobíjení.

Je to nakreslené funkčně správně, ale v praxi je nejvýhodnější se připojit na dráty u konektoru spínače světel než v těch bodech, co jsem to nakreslil. Na jeho kontaktech 1A a 1B by mělo být 12V, u mě to bylo jen na jednom z nich, nevím proč, do obou vedl tlustý žlutý drát. Na žárovku vedou dva růžové dráty (na potkávací i dálkovou). Na kontrolku dobíjení je zas nejlepší se připojit přímo u konektoru budíků, je to ten vpravo a je nutné ho rozebrat a najít kontakt č. 9 (musíte to odpočítat, označené jsou jen krajní, tj. 1 a 13, plus ty na druhé řadě pinů, tj. 14 a 26, pokud se dobře pamatuju. Jestli má přesně 26 pinů, to už nevím.)

Pokud si koupíte autorelé někde v mototechně, bude mít nejspíš jinak popsané kontakty, např. 30, 85, 86, 87, 87a. Já jsem to pro jednoduchost kreslení nechal tak, jako je to jinde ve schématech xsary.

Navíc jsem si dal na palubku (vlevo vedle volantu do volné záslepky) vypínač, kterým to denní svícení můžu vypnout. Na schématu to nemám.

Taky je možné vřadit do série k žárovkám odpor (tj. do série s kontaktem nového relé), to by zvýšilo jejich životnost. Velikost cca 1 - 2 ohmy (EDIT: spíš 0,5 až 1 ohm), ale musí být výkonový, bude na něm dost velká ztráta a taky by se měl umístit někam, kde nevadí, že bude topit. Hlavně aby nezpůsobil nějaký požár v autě.

Obrázek

Původně jsem to chtěl připojit až za relé ventilátoru (na druhém schématu místo označené hvězdičkou), ale když jsem našel, kde v xsaře relé jsou (nad pedálama) a jaký je k nim a hlavně k paticím a drátům přístup, tak jsem to vzdal. Ale bylo by víc košer.

Pozn.: nevím, jestli by neovlivnilo funkci buzení alternátoru, kdyby se za tu kontrolku dobíjení připojilo více relé. Výrobce tam dal jen jedno, já jsem přidal druhé a funguje to. Ale více cívek paralelně by to mohlo zatížit natolik, že by se nenabudil = nefungovalo by dobíjení. Píšu to proto, kdyby někoho napadlo využít to jako místo, kde je napětí po spuštění motoru a udělat z toho univerzální napájení kdečeho. Taky ta kontrolka dobíjení má paralelně odpor, ten tam je, aby se alternátor nabudil i kdyby kontrolka shořela. Opět - výrobce tam může mít odpor navržený tak, aby se alternátor spolehlivě nabudil i bez žárovky, ale jen s jedním připojeným relé, bude to fungovat se dvěma? No nic, varování jsem napsal, až nějaký všeuměl skončí uprostřed divočiny s vybitou baterií, nebude to kvůli mě ;)

Obrázek

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: sob 25. kvě 2013, 19:41
od empík
"Taky je možné vřadit do série k žárovkám odpor (tj. do série s kontaktem nového relé), to by zvýšilo jejich životnost. Velikost cca 1 - 2 ohmy, ale musí být výkonový, bude na něm dost velká ztráta a taky by se měl umístit někam, kde nevadí, že bude topit."
S tým odporom si troška ušiel, myslím asi o jednu dekádu. Na H4 ti ostane asi 7V. :!:

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: ned 26. kvě 2013, 1:08
od pkadecka
Čím větší odpor, tím dýl pak ta žárovka vydrží ;) OK, chtělo by to tak 0,5 ohmu. Žárovka H4 má 55-60W, pro obě světla paralelně vychází odpor žárovek cca 1,2 ohmu. (Odpor ale bude jiný při jiném napětí resp. teplotě vlákna.)

Odpor v sérii pro denní svícení jsem viděl ve schématech elektroinstalace pro Ford Focus, ale nebyla tam jeho hodnota. Na webu jsem našel, že by pro žárovky mělo zbýt napětí cca 10V. To by odpovídalo spíš tomu 0,5 ohmu. 1 ohm by taky asi vyhověl, 2 už jsou ale asi moc, to by pro žárovky zbylo už moc malé napětí.

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: stř 26. úno 2014, 20:30
od syky
Takhle jsem to dneska udělal v xsaře r.v. 1998. Jsou tam H4 žárovky, takže nemůžou svítit obě vlákna současně, proto je druhý pól cívky relé na dálkové vlákno žárovky - pokud se rozsvítí, relé se vypne a potkávací vlákno zhasne. Pokud je vlákno zhaslé, je to pro relé jako by to byl drát připojený na kostru, žárovka má malý odpor. První pól relé je připojený na kontrolku dobíjení.

Otázka : Pri štartovaní sú svetlá zapnuté ? To by som nerád , zbytočný odber .

Re: Automatické rozsvícení

PříspěvekNapsal: čtv 27. úno 2014, 9:10
od pkadecka
Rozsvítí se až když zhasne kontrolka dobíjení = až když auto začne dobíjet. Tj. při startování by světla měla být ještě zhaslá. Ale i kdyby nebyla, zas tolik to IMHO nevadí.