Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » sob 30. led 2010, 20:32

Zdravím...Hm ako zacat...S ocom mame rovnake Xsary 2.0 HDi 80kw...on r.v. 2001 a ja 2004...Pri jazde jeho Xsarou mam pocit, že je viac "živšia" ako ta moja...Plynovy pedal reauguje ovela skor, a aj akceleracia je ovela lepsia ako na tom mojom...Pri pohlade na jeho plynovy pedal som zistil rozdiel...Z jeho pedalu vedie lanko do motorovej casti a tu je napojene na nejaku elektroniku (odtial do PC a cerpadla zrejme), no na tom mojom uz lanko nie je a pedal je rovno napojeny na elektroniku...
Moze byt problem niekde v tomto? Je to mala krabicka s 4 drotikmi...Stretli ste sa uz s niecim podobným?

Caka ma vymena oleja, filtrov a pod. no myslite, ze by to malo nejaky vyrazny vplyv???

Beriem vsetky nazory,,, :roll:
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod Marek » sob 30. led 2010, 21:03

Podívej se do velkého techničáku, jestli mají stejnou emisní normu. Moc bych za to nedal, že ne. Pokud je na nějaký motor dodělaný během jeho výroby elektronický plyn, motor zleniví. Je tam totiž proto, aby řídící jednotka mohla při sešlápnutí plynu dávkovat palivo podle co nejmenších emisí a ne podle co největšího výkonu. U Fabky takhle udělali u staré 1.4 8V z Euro II Euro IV a na akceleraci abys vypisoval žádanku. Byla tam znatelná prodleva. Nový motor HTP tím netrpí. Bylo by zajímavé srovnání HDI 2.0 a 1.6 stejných výkonů.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod vena garážmistr » ned 31. led 2010, 8:25

odle mě by to mohlo být i tím jestli ta 2004 už nemá FAP pak by to bylo jasné přece každá překážka ve výfuku snižuje výkon a zvyšuje spotřebu.Jak je to v tomhle ohledu jakou máte ne té která Xsaře spotřebu. Já měl feldu a když sem z ní vyhodil katalizátor tak to auto šlo znatelně lehčeji za plynem a spotřeba o něco málo klesla.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod Hrnča » ned 31. led 2010, 10:08

Fap nemá stopro. Ty se začaly dávat až na 1.6. Taky se dávaly na 2.2, ale o tom není zmínka. Jinak ohledně tý dynamiky a odezvy na sešlápnutí pedálu. Za vše může klidně ta emisní norma. Pokud tam bude rozdíl. Jinak by to mohl dělat třeba soft ŘJ a jiné elektronické věci.
Popřípadě je jedna líp zajetá...
Naposledy upravil Hrnča dne pon 1. úno 2010, 14:25, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod snoopy » pon 1. úno 2010, 11:30

to je stoprocentně El. plynem.
vpodstatě to funguje tak, že ty sešlápnutím pedálu říkáš jednotce, jak bys chtěl nastavit klaplu, a ŘJ si ji potom nastaví podle potřeby a momentálního stavu. Rozhodně to udělá pomaleji, než kdybys pohyboval přímo klapkou.

nebo jinak - snad pochopitelněji. U mechanického plynu když sešlápneš pedál na podlahu, tak okamžitě je plně otevřená klapka a dávkování paliva odpovídá. U el. plynu, pokud nemáš sporťák, to jednotka pochopí jako požadavek na maximální zrychlení a otevírá klapku postupně (ikdyž rychle) a dávkování paliva jde taky postupně nahoru.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod Marek » pon 1. úno 2010, 22:28

HDI nemá škrtící klapku, ale dávkuje se palivo. Při nízkých otáčkách a velkém množství paliva dochází k velkému zvýšení škodlivin ve výfukových plynech (palivo se nestačí spálit). Proto ho řídící jednotka omezuje podle otáček tím víc, čím je auto mladší. Proto nové motory neochotně akcelerují z nízkých otáček a chtějí točit.
U benzínu a mechanicky ovládané klapky je množství paliva dávkované řídící jednotkou závislé kromě otáček i na množství vzduchu přiváděného do válců a to je dáno škrtící klapkou. Pokud dám plný plyn, musí do něho řídící jednotka dát větší množství paliva a opět dochází vlivem dobrého plnění válců k nedokonalému spalování. Při chiptuningu se kromě zvýšení výkonu mění i reakce na sešlápnutí elektronického plynu, protože emise se kontrolují v ustálených otáčkách, je úprava nezjistitelná a auto je živější, což subjektivně dává pocit vyššího výkonu. Ovšem jen v učitých (nižších) otáčkách.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod snoopy » úte 2. úno 2010, 0:00

HDI nemá klapku? a jak se reguluje množství nasátého vzduchu do válce?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » úte 2. úno 2010, 9:14

Ta ocova Xsara ma najazdených 140000 km a ja na tej mojej 80000km...Ako som uz pisal na zaciatku...z jeho pedalo vedie lanko do motorovej casti a tu je napojene na nejaku "krabicku" s drotikmi...a na tom mojom je ta elektronicka vecicka hned napojena na pedal...
Hm...teda ako ste pisali, cakat kým auto "zostarne" ci vymenit ten pedal, ci to jednoducho musi ostat tak?!
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod Hrnča » úte 2. úno 2010, 9:29

To snoopy: Diesel pracuje vždy s maximálním množství vzduchu. Klapka není potřeba. Reguluje se pouze vstříknuté palivo.

To Marcco83: Zkus ještě kouknout pod kryt motoru. Koukni na čerpadlo. Jestli by měl tatík Bosch a ty Siemens, tak by to mohlo být ještě v druhu vstřikování. Mezi lidmi se říká, že Siemens byl pomalejší a jakoby línější než Bosch...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod snoopy » úte 2. úno 2010, 9:55

díky, tak jsem zase trochu chytřejší 8)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » stř 3. úno 2010, 9:36

Pozeral som na čerpadlo: BOSCH...čerpadla budu rovnake...Teda ostava to na tom elektronickom plyne?! Skusim este porovnat tie emisne hodnoty u oboch aut...
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod snoopy » stř 3. úno 2010, 15:21

el. plyn + jiné nastavení jednotky. Tak bych to viděl. Vše podřízeno přísnějším limitům emisí...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » pát 5. úno 2010, 8:26

Toto su moje emisne hodnoty: Citroen Xsara 2.0 HDi, 80 kW, r.v.2004

Obrázek

Skuste to porovnat s vasimi hodnotami....Dakujem...
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » pon 8. úno 2010, 7:38

POrovnal som to s ocovou Xsarou emisne hodnoty mame rovnake...Ostava to vsetko na RJ a elektronickom plyne?!
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Xsara (2001) vs. Xsara (2004)

Příspěvekod marcco83 » stř 24. úno 2010, 8:08

Vymenil som palivovy, vzduchov filter, novy olej a co to sa to zlepsilo....
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Další

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron