2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod thunder31 » pon 15. bře 2010, 22:41

Ahojte,

Mytus 1
80kW motor ma mensiu spotrebu ako 66kW. Da sa s tymi motormi pri ekonomickej jazde behat pod 5,5 l/100km (kombinovana spotreba)?

Mytus 2
Vstrekovanie Bosch je lepsie ako Siemens. Udajne je Siemens slabsi (napr. pri volnobehu a zapnutej klime zacne dusit motor)

Je na tom nieco pravdy alebo su to len predsudky (myty)?

PS:
Pozeral som inzeraty a rozmyslam nad dvoma variantami.
Prva: 66kW Exclusive, 2001, 130000km, vstrekovanie Siemens za 3800€. Nejake peniaze si nechat na pripadne poruchy a servis.
Druha varianta je priplatit si 1000€ a kupit o dva roky novsie auto (2003), vybava rovnaka ako v prvej variante (naviac je ESP), 80 kW, 80000km, vstrekovanie Bosch. Predpoklad, ze auto pojde dlhsiu dobu bez nutnej investicie.
Co je podla vas vyhodnejsie a preco?

Dik
Citroen Xsara II Exclusive; 2,0HDi; 80Kw; 2003
thunder31
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 10. lis 2009, 14:34
Bydliště: PB
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi Exclusive, 2003, 80kW, vstrekovanie Bosch

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Kvido » úte 16. bře 2010, 9:03

Ve všem ti neodpovím,jsou to větší machři přes HDi motory,ale co vím vstřikovače a systém Bosch by měl být lepší hlavně z důvodů repase,měly by se dát rozdělat a měnit jen části,kdežto u Siemens systému se mění všechno.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Hrnča » úte 16. bře 2010, 11:07

Jj Bosch se dá repasovat. Co se týče spotřeby, tak s 80kW se čistě teoreticky dá jezdit levněji. Větší výkon, menší nutnost vytáčení motoru tudýž nižší spotřeba. Ale jak to tak znám na výkon si zvykneš a budeš jezdit o to ostřeji. Každopádně z nabízených aut bych volil podle zkušební jízdy. Záleží v jakém jsou stavu. KM na tachometru bych moc nevěřil. Při propočtu ročního průběhu ti výjde směšné číslo. A servisní kniha dnes taky není důkaz. Jinak já bych, podle toho co je psáno, volil novější a silnější....
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod jojos » úte 16. bře 2010, 18:40

Ahoj,
1,ja mám 66kW,v lete pod 5,5l nie je problém,pri dlhých trasách aj za 5l.V zime cca o liter viac.
2,mám siemens,ale nič také,čo popisuješ,sa mi nestalo.

Keby boli obidve autá v "porovnatelnom stave",radšej by som priplatil za novšie a silnejšie.
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod marcco83 » stř 24. bře 2010, 9:33

Ja mam 80 kW, r.v. 2004....kombinovana spotreba 5,3 l....ale mimo mesto sa da ist aaj pod 5l...
Citroen Xsara II. 2.0 HDi 80Kw r.v.2004
Obrázek
marcco83
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 133
Registrován: úte 6. říj 2009, 11:16
Bydliště: Gelnica, Slovakia
Vůz: Xsara II 2.0 HDi

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Jindroslav » sob 27. bře 2010, 22:16

Moje spotřeba za posledních 8 měsíců je 5,2, dá se na dálku i za míň, posledních 1000 km 4,4 při dálniční stovce http://www.spotreby.cz/profil.php?id=2522
Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999 Obrázek
Ubytování v Liberci - http://www.ubytovani-liberec-jested.cz

Obrázek
Uživatelský avatar
Jindroslav
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 104
Registrován: úte 2. říj 2007, 18:00
Bydliště: Liberec
Vůz: Xsara I coupé, 2.0HDi asi 125k, r.v. 1999

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod B@RT » ned 4. dub 2010, 11:15

Pokud nezjistíš že jen některý po bouračce a podobně volil bych také novější...
Sbírka modelů Citroën
Uživatelský avatar
B@RT
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:14
Bydliště: Lomnice n. Pop.
Vůz: Xsara 2,0 HDi 66Kw 2001, 2CV Kachna

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod XsaraTV » sob 10. dub 2010, 10:07

tu hrá rolu viacero faktorov.Volil by som podľa jazdy,ako sa auto správa na ceste,ako je na tom po motorickej stránke.Nie sú to obe staré autá,tak by mali byť v pohode.Predpokladám že by sa malo jazdiť lepšie v novšom,no nie je to podmienka.Ďalšia vec,ako píšeš,že dlhšiu dobu nechceš do toho investovať,šiel by som do BOSCH-a.Ja mám sériu 66kW r.v.2003,trošku upravné sanie a chip,ladený výfuk,dáva to 87kW,cca 120koní,ale posledný čas auto strašne zlenivelo...mám pocit,akoby som jazdil so zatiahnutou ručnou brzdou :cry: len taká podotázka,môže toto robiť váha vzduchu?? takisto so spotrebou sa nedostanem pod 6.0L/100km, ani keď sa roztrhnem...a verdikt k téme,išiel by som do novšieho BOSCHa :klik: :klik: :klik:
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod thunder31 » stř 28. dub 2010, 18:40

Ahojte,

tak uz ju mam doma :) Nakoniec som sa rozhodol pre ten novsi BOSCH. Prve dojmy su dobre, ale este som moc nebehal, lebo mam na tom este zimne gumy. Zatial co som presiel cca 300 km, tak pohoda. Raz sa mi stalo ze pri jemnom brzdeni na kamienkoch sa mi rozsvietila kontrola ASR/ESP a nezhasla ani pri zastaveni. Vypol som a zapol motor a odvtedy s tym problem nebol. Je tam svetelny senzor a parkrat sa mi stalo, ze pocas jazdy (svetla boli zapnute) sa na displeji zobrazila hlaska, ze sa aktivovali automaticke svetla a rozblikala sa kontrolka stretavacich svetiel. Preco sa to aktivuje ked su svetla uz zapnute? Dufam, ze pocas doby ako mi blika kontrolka nezhasnu svetla :/

PS: diky za rady
Citroen Xsara II Exclusive; 2,0HDi; 80Kw; 2003
thunder31
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte 10. lis 2009, 14:34
Bydliště: PB
Vůz: Citroen Xsara II 2,0 HDi Exclusive, 2003, 80kW, vstrekovanie Bosch

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod MP » stř 28. dub 2010, 22:55

Dnes jsem byl ukázat svojemu mechanikovi , kterej mě "oživoval" FoFo , novou káru .... a první co chtěl : Ukaž motor .
A hned začal sundávat ten plastovej dekl . A když viděl že to je od Bosch , tak vyjádřil naprostou spokojenost ... prej o móóóc lepší volba než Siemens ( btw. 2.0 HDi - 80 kW v Cé pětce ) ... údajně menší , respektive minimální poruchovost , a velice levné a jednoduché opravy a repase vstřikovačů .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Axel » úte 7. srp 2012, 13:35

Strcim sa do tohto vlakna, nech nezakladam nove.
Vyzera to u nas na moznost dokupenia druheho zruta kilometrov Picasso 2002, 2.0 nafta.
Ropu som doteraz zral len v Pazote 405 a v Oktafke ako jazdic a nie zivitel, takze ma zaujima nazor znalcov, ci vobec do takehoto rocnika a motorizacie ist. Co vsetko ma pri realnych 200 000 caka a co neminie?
Typicke neduhy auta poznam, ale na motor som vazne zvedavy. Co zima a zahrievanie? Picasso je uz ajtak poriadne nedotacave, co s tym robi tazky naftovy motor na predku? Ramena po kvalitnych cestach kazdych 70 tisic km? Ako je to sprevodovane? (ukvaltujem sa po meste k smrti alebo prudka pohoda cely cas na stvorke).
S akou spotrebou mam pocitat (forum som preliezol, ale vacsina nazorov je na malu Xsaru). Kolko je rozumne tocit na dialnici?
Cestami aj necestami @ Obrázek
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázek
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 520
Registrován: úte 16. úno 2010, 14:18
Bydliště: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod XsaraTV » úte 7. srp 2012, 15:47

ja sa môžem vyjadriť akurát k motoru- mám teraz najazdené 223tis. km a za celú existenciu auta u nás doma (9rokov) s motorom nebol jeden jediný problém.akurát čo som musel vymeniť,bola váha vzduchu,a na 185tis.cca repas altíku,ale okrem povinných a pravidelných servisov(filtre,náplne) ani jedna chybička.A to mám Siemens,na ktorý každý pindá,ale ja musím len zaklopať ,vstreky,čerpadlá,čidlá-naprostá spokojnosť :) iné nech ti zreferujú Pikasáci :wink:
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Cvrček » úte 7. srp 2012, 22:39

Mám o rok starší,reálné kilometry 198 tisíc.
Pokud se s motorem zacházelo slušně a pravidelně dostával servis,jak měl,tak by tě nic překvapit nemuselo. Co zlobívá,tak je řeměnice na klice,nebo při cca 250 tis. repase vstřiků. Ale to taky nemusí být pravidlo.
V zimě je u HDi dobrý bufík. Je to v podstatě automatický příhřev vody v okruhu. Ty nic neovládáš,vše je řízeno jednotkou motoru při nižších teplotách. Mám ho a nemůžu si stěžovat,že by se ten skleník,jakým Picasso je,nevyhřál. Opakem je kolega z práce,který má Picasso dotažené z Itálie a většinu zimy jezdí v kulichu.
Co se týče té jízdy po městě,tak za zařazenou čtyřku ve městě by ti motor rychle nakopal. HDi nemá rádo podtáčení. Po městě tak za dvě,za tři. Dá se říct že zde platí řazení při rychlosti 40 a 60Km/h. Ale neboj,žádná řadící válka to rozhodně není. A co se týče spotřeby,tak ono je tohle hodně individuelní. Za sebe můžu říct,že jezdím denně do práce cca 23km. A to většinou v plném obsazení. Klimu nevypínám a jezdím hodně kopečky. A rozhodně na spotřebu nehraju. A reálná spotřeba podle tankování mi vychází v létě kolem šesti litrů a v zimě asi o půl litru více (je v tom i spotřeba bufíku). Mimochodem,na údaj na palubáku nekoukám. Ten mi těď ukazuje 6,7l a vím,že mi kecá o osm desetin nahoru.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4553
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: 2.0 HDi 66kW vs. 80kW a bosch vs. siemens

Příspěvekod Axel » stř 8. srp 2012, 9:23

Vdaka za rady. Uvidime ako dopadnem po prehliadke v servise. Este sa urcite ozvem. Kolko vychadza repas vsterkovacov? Ako zistim, ze su fuc? Vysoka spotreba na palubaku, kolisavy volnobeh? Nemam servisaka na citroen motorizaciu, tak sa radsej pytam... ;-)
Cestami aj necestami @ Obrázek
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázek
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 520
Registrován: úte 16. úno 2010, 14:18
Bydliště: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002


Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků