Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod Hrnča » sob 11. úno 2012, 8:23

Mě loni pomohlo baterku úplně vybít a znovu nabít. Když nabíjím, nechávám ji 24h na nabíječce. No a nevím jak u těhlech baterek, ale když známej nabíjel baterky na V3S, tak říkal že by se měli nechat odpočinout. Pokud by je prý hned zatížil, mohly by bouchnout. Jestli ten plyn co vzniká při provařování elektrolitu...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod empík » sob 11. úno 2012, 10:56

to Marek:Skokový vzrast napätia je zapríčinený neschopnosťou meracieho prístroja merať iné ako stredné hodnoty sínusového priebehu a efektom "kondenzátor". Pulzné nabíjačky s dostatočným výkonom sú podľa mňa najviac poruchové a potrebujú priam rukavičkové zaobchádzanie. Nabíjačka musí byť skratuvzdorná a s dostatočným výkonom. Bohužial tie hypermarketové sú len atrapou nabíjačky. Mne sa najviac osvedčili klasické trafonabíjačky s reguláciou prúdu fázovým posunom s triakom v primári. Tieto sú schopné vydržať takmer všetko a ešte sa mi nestalo, že by sa mi vrátila takto vyhotovená nabíjačka. Impulzné nabíjačky s vybíjacím impulzom a dostatočným výkonom za slušný peniaz nekúpiš. V praxi sa to však nahradzuje pri nabíjaní paralerne zapojenou žiarovkou k akumulátoru asi 10W. Na toto nabíjanie sa hodia jednocestne usmernené nabíjačky - čiže frekvencia 50hz. Bohužial však musia byť dimenzované na dvojnásobný výkon. Čiastočné vybíjanie pri nabíjaní pomáha článkom lepšie absorbovať dodávanú energiu. Kedysi som s akumulátormi dosť laboroval s rôznymi preplachmi, vybíjaniami a podobne. Platí však zásada, že keď raz začne batéria blbnúť tak už ju vätšinou nič nezachráni.(existujú však aj výnimky) Súhlasím aj s názorom Hrnči s vybitím batérie pred nabíjaním. Treba dodržať však spodné napätie asi 10,8V. Tiež to tak zvyknem robiť. U mňa platí zásada že čím dlhšie sa nabíja batéria (prúd asi 5A) a dosiahne vätšie napätie pri nabíjaní (až 16,5V), tým je kvalitnejšia. Krátke nabíjanie do plynovania vybitej batérie znamená poškodený článok. Znamená to , že sa vybije len jeden článok a pretože články sú zapojené do série batéria sa javí ako vybitá. Po pripojení nabíjačky sa dobré články začnú prebíjať a poškodzovať. Howgh.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod cednicek » pon 13. úno 2012, 11:20

Je fakt, ze kdyz jsem zkousel po namereni na baterce 12.8V znovu nabit, tak cca po pul minute uz bublalo, ale bral jsem to jako nabity stav. Tak jsem ji dal zpet do auta, pockal a nastartoval bez problemu. Pokud by byl vadny clanek, tak predpokladam, ze by nastartovat ani nesla. Budu tak chvili jezdit a cas od casu to zkontroluju voltmetrem a uvidim...pred startem 12.6V, po startu a cca 5 min. behu a vypnuti motoru 12.8V, takze se mi to jevi jako ok
Citroen Xsara Break I 1.4i 1998
SKODA FELICIA COMBI MAGIC 1.3 MPi 1998
Uživatelský avatar
cednicek
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř 8. zář 2010, 6:54
Bydliště: OLOMOUC
Vůz: Citroen XSARA BREAK I 1.4i 1998

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod jardamaly » stř 19. úno 2014, 17:48

Dobrý večer , chtěl bych se zeptat , co u nabíječky znamená , že má pulzní nabíjení ?? chci si nějakou nabíječku koupit na bezúdržbovou baterii , přes zimu moc nejezdím ,tak bych ji vyndal a chtěl připojit na nabíječku a po nabití ji nechat připojenou a takzvaně udržovat...co taková nabíječka musí splňovat ? musí být nějak automatická ? nechci do toho vrážet horentní sumu , našel jsem na netu Matic 116 , nemáte s ní někdo zkušenost ? nebo nedoporučíte nějakou kolem tisícovky,děkuji.
jardamaly
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte 4. srp 2009, 19:05
Bydliště: Beroun
Vůz: xsaraI 1.8 benzín 66kw 97r.v 5dveří

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod mio » stř 19. úno 2014, 19:46

Nedávno jsem si koupil tohle http://www.ges.cz/cz/solar-auto-1-5w-GES08102679.html .Použití v chatě kde přes zimu nefunguje elektřina .12 v autobaterie ,připojená na alarm a jako záložní osvětlení (led) .Zatím funguje bez problémů.Zapojená je stále.
Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod empík » stř 19. úno 2014, 20:41

Pulzní nabíjení znamená, že baterka sa nabíja prerušovane. Jednoducho povedané krátky nabíjací impulz a potom krátka pauza alebo vybíjací impulz.Toto sa opakuje niekoľko sto krát za sekundu a stále dookola. Týmto "sekaným" nabíjaním sa dosiahne čiastočné oživenie olovených doštičiek a baterka sa nabije lepšie. :)
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod jardamaly » čtv 20. úno 2014, 17:28

Chlapi díky :| , takže jestli tomu rozumím...není potřeba na bezúdržbovou baterii pulzní nabíječka , ale stačí automatická , která se sama po nabití vypne a dle potřeby sama zapne,když bude připojena delší dobu.
jardamaly
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 53
Registrován: úte 4. srp 2009, 19:05
Bydliště: Beroun
Vůz: xsaraI 1.8 benzín 66kw 97r.v 5dveří

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod javado » pát 2. led 2015, 8:32

Šťastný Nový rok přeju všem vespolek. Oživím tohle téma,protože mi ježíšek nadělil nabíječku a chtěl bych se zeptat,zda někdo dobíjíte baterii namontovanou v autě.Mám z toho docela obavy,jsem stará škola a tudíž jsem baterku z auta pokaždé vytahoval :roll: Tou novou nabíječkou se dá baterka dobíjet i přes zásuvku zapalovače.Tak nevím...nemůže se při tom nabíjení poškodit elektronika nebo tak něco?
javado
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: sob 18. zář 2010, 8:03
Bydliště: Vysočina
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDI r.v. 2002

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod betom » pát 2. led 2015, 10:02

Nevím jak u tebe, ale u mé Xsary Picasso r.v.2005 se autozástrčka pod šaltrpákou odpojuje se "zhasnutím" motoru, takže touhle to nepůjde. Snad by se dala použít autozástrčka za zadními sedadly. Já zkoušel nabíjet napojením nabíječky v motorovém prostoru + na silnoproudý kabel od AKU a - na zámek kapoty (na těch místech, kde se mají připojovat startovací kabely). Po stoupnutí napětí na AKU na určité napětí (14,6V???) cvaklo nějaké relé a AKU se začal vybíjet. Mám AKU ještě původní 9,5 let starý a zatím stále funguje i bez dobíjení na nabíječce. Čekám kdy náhle odejde. 8)
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod empík » pát 2. led 2015, 10:21

Nabíjačky aby boli schopné nabíjať musia mať napätie vyššie ako 14,4V. Niektoré majú aj vyše 17V. Kvalitná baterka dokáže tieto špičky absorbovať, ale určite istejšie je baterku odpojiť. Cez 12V zásuvku sa používajú len malé adaptéry, ktoré majú veľmi malý výkon. Viacmenej slúžia len na udržanie stavu baterky. Nabíjanie by trvalo veľmi dlho.
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod javado » pát 2. led 2015, 12:06

Díky za odpovědi.Mě se ta zásuvka od zapalovače taky odpojuje vypnutím klíčku,ta zadní je pod napětím pořád.Nabíječka dává napětí 14,4V jen při teplotě pod 5 stupňů je napětí 14,7 V.Takže bych to mohl v klidu nabíjet i přez tu zadní zásuvku?Ani by nevadilo,že to nabíjení potrvá dlouho.Je to jednodušší než po vytažení baterky všechno zase nastavovat.Takže zatím díky :jup:
javado
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: sob 18. zář 2010, 8:03
Bydliště: Vysočina
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDI r.v. 2002

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod fosfor » pát 8. dub 2016, 13:57

chcel by som sa opýtať na solárnu nabíjačku (10W 12V) ,resp,či sa dá zapojiť a nabíjať autobatéria cez zadnú 12V zásuvku , alebo je robená len na výstup a nie vstup (prúdu),aby mi neskratovala poistka niekde
fosfor
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř 30. led 2013, 14:28
Bydliště: Modra,Slovensko
Vůz: Citroen Xsara Picasso,1.8,16V,2002 benzín/LPG

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod betom » pát 8. dub 2016, 18:58

Pokud vypneš "klíček" spínačku jsou obě zásuvky odpojeny od AKU, takže nic nenabiješ. :(
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod fosfor » pát 8. dub 2016, 19:27

práveže v zadnej zásuvke je stály prúd , v lete tam mám autochladničku napojenú ,len neviem či sa dá cez tú zásuvku aj nabíjať baterka
fosfor
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř 30. led 2013, 14:28
Bydliště: Modra,Slovensko
Vůz: Citroen Xsara Picasso,1.8,16V,2002 benzín/LPG

Re: Jakou nabíječku - vaše zkušenosti

Příspěvekod empík » pát 8. dub 2016, 20:04

Keby si trošku pozornejšie čítal, tak by si vedel, že 12V článkom nemôžeš dobíjať 12V akumulátor. Naviac ten zdroj je strašne "mäkký", to znamená, že napätie po pripojení záťaže podstatne klesne. Na dobíjanie potrebuješ aspoň 18V článok, ale nič veľké od toho nečakaj. Článok dokáže batériu len držať pri živote, vybitú baterku to jednoducho nedobije. :idea:
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1719
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

PředchozíDalší

Zpět na Nápady, vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků