Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki

Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » úte 25. kvě 2010, 21:00

Dne 10.1.2009 bylo díky protijedoucímu řidiči rozhodnuto, že budu měnit vozový pakr. Zajel jsem tedy za známým, který se zabývá dovozem aut z Francie a domluvili jsme se co by asi tak mohl přivést. Rozhodoval jsem se mezi dvojkovou Sárou, C4(ta mi ale nebyla doporučena, protože jsem si dal strop do 200 000,-), C5(prý zbytečně velký a těžký, preferoval jsem spíš benzín), spíš méně jsem uvažoval o Picassu, P307, P406(sehnat solidní vůz s rozumnými km skoro prý nemožné), renault megane combi, scenic a laguna. Renclíky mi nebyli doporučeny. Konečná volba tedy padla na výše zmíněný model od koncernového partnera Peugeotu.
Jedná se tedy o Peugeot 307 SW 1.6 16v. Vznikl v listopadu 2002 a do doby než jsem ho koupil najel 66 000km. Dovezen byl jako lehce havarovaný a snadno opravitelný. Sám jsem ho viděl jak vypadal před opravou a nejednalo se nejspíš o velkou nehodu.
Šelmička ( jak sem tam tituliji své nynější vozidlo) má celkem standartní výbavu. ABS, 6x airbag, dálkové centrální zamykání, el. pření okna, el, zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, prostě takovou normální a dostačující výbavu. Občas mi tedy chybí tempomat, ale zase na druhou stranu toho po dálnici nenajedu tolik, abych ho musel mít.
Co se týče techniky, tak podvozková platforma je jiná než byla na Xsaře. Přední náprava je ještě podobná, uložení se vzpěrami McPherson, zadní je ale jiný. Jedná se o nápravu s vlečnými ramenami, spojenými torzně podajnou příčkou. Tlumení a pérování je zde ale řešono tlumiči a pružinami, nikoli torzní tyčí. Stejný podvozek je použit i na C4. Motorovová jednotka, 1.6 16v, základem vychází z 8v 1.6, která se ukázala i v Xsaře. Je zde jen použita 16v hlava. Blok, litinový, by měl být zcela stejný. Převodovka je pěti stupňová. Spojka je zde ovladaná hydraulicky. Elktronika je řízena, jako ve většíně dvojkových Xsar, jednotkou BSI.
Ohledně prostornosti musím říct, že šelmička je prostornější. Je to dáno taky rokem vzniku. S každou generací je normální zvětšení rozměrů. Každopádně Sára byla liftback a šelmička je sedmimístné kombi. U verze SW je normální, že druhí řada sedadel se skládá ze tří samostatných sedaček, která je možné jednotlivě posouvat a nastavovat sklon opěradla. Posouváním jde samozřejmě zvětšit kufr. Sedadla jsou lehce vyndat. Třetí řada sedadel, dodávala se za příplatek a já jí nemám, je pouze nouzová nebo pro menší děti. Moc místa na nohy není a delší cestu si nedokážu představit. Kufr v této chvíli je pouze na dvě tašky. V sedmimístném uspořádání tedy příjdou vhod standartně montované podelné nosníky. Rakev pobere zavazadla. Ikdyž v případě osazení 7 osobami o hmotnosti 75kg na zavazadla nezbyde rezerva v užitečné hmotnosti. Když jsme u hmotností, pohotovostní hmotnost je 1399kg a užitečná 524kg. Pokud naložíme auto do plných, bude mít co dělat i motor. Sice 80kW není špatný výkon na 1.6 motor, ale při plném zatížení už to není na žádné závodění. Co se týká motoru, tak jsem spokojen. Převážně jezdím sám či ve dvou. Sem tam nějaký nákup či fasování od rodičů. V těchto případech je motor víc než dostačující. V nižších otáčká sice moc nezabírá, ale při dosažení 3500 otáček zabera a stává se z něj pila. Krásně táhne až do zásahu omezovače. Občas se nechám unést a vyženu ručičku otáčkoměru na hodnotu 5000 otáček, ale jen vyjímečně. Při normálním ježdění stačí 4000 otáček. Když jsem ale jednou jel v šesti lidech na veřejné bruslení, dynamika už nebyla nijak závratná. Závodit by se nedalo určitě. Ale ruku na srdce. Kdo by závodil s rodinným kombi?! S motorem jsem tedy spokojen a za naftu bych už neměnil. Samozřejmě by se i líbila menší spotřeba, momentálně jezdím za 7.5 litrů, ale zase je pravda, že jsou tu nižší náklady na údržbu. Třeba jen při výměně oleje ušetřím za jeden litr. HDi chtělo 4,5, tady stačí 3,5litru.
Abych to shrnul, šelmička mi zatím dělá jen radost, ťuk ťuk na dřevo. Momentálně jsem rád, že jí mám. Se Sárou jsem byl ale taky spokojen. Byla konfortnější a taková kompaktnější. Ale šelmička je malinko někde jinde. Lepší materiály, prostornější...
Doufám, že mi ještě nějaký čas bude sloužit....

Odkaz na test: http://magazin.auto.cz/testy/peugeot-30 ... -2002.html

Přikládám nějaké foto:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil Hrnča dne ned 8. kvě 2011, 9:44, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Verdom » stř 9. čer 2010, 5:09

Díky moc za příspěvek, 307čka je po C5 combi i můj horký favorit. Pokud uděláš lůžkovou úpravu, podlaha je rovná?
Jak dlouhá osoba se v tom vyspí? Jezdíme občas na místa kde nejde postavit stan a nocujeme v breaku, sice se nenatáhnu uplně, ale pohoda. co 307?
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » stř 9. čer 2010, 17:53

Spaní ve lvíčeti jsem ještě nezkoušel. Ale v pátek či sobotu si to budeš moci vyzkoušet...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » sob 7. srp 2010, 7:40

9.července jsme naložili Lvíče po roletku a vyrazili s kamarádem Pikasákem na dovolenou za slunce. Před námi bylo 980km. Zakoupeny jsme měli jak Rakouské, tak Slovinské dalniční známky. Cíl naší cesty bylo malé městečko v Severní Dalmácii, Pirovac. Odjížděli jsme na večer. Kolem půl sedmé. Na místě jsme měli být kolem druhé. Nijak jsme to nehnali. Cesta probíhala v klidu. Jen před Vídní jsem v zúženém prostoru trefil zaječího sebevraha.
Na místě jsme byli kolem desáté dopolední. Cestou tam jsem tankoval dvakrát. Na Hatích a pak asi 100km před cílem cesty.
Na místě jsme Lvíče používali jako autobus. Pikouš odpočíval. Proběhly dva výlety. Jeden do Trogiru, který byl zakončen skvělím koupáním na Čiovu a druhý na vodopády řeky Krka.
Co se týče fungování v cizí zemi je to stejné jako u nás. Jen klima v šesti lidech ve voze a ve 40°C vedru trošku nestíhala. Potom i ty kopečky od Trogiru k dálnici byly jaksi větší.
24.července byl čas odjezdu. V 7:30 jsme měli nastartováno a odjížděli. Tankoval jsem opět dakrát. Jednou před Záhřebem a potom až v Kolíně. Příjezd domů byl ve 20:30. Cesta opět v pohodě. Jen už asi klasicky po projetí tunelu Mala Kapela se změnilo počasí. Z polojasna na zataženo. Za dalších asi 20km začalo pršet a to vydrželo s přestávkami až domů.
Celkem jsem najel 2209km. Průměrná spotřeba mi vyšla na 7,06l/100km.
Byl jsem nadmíru spokojen s výkony a Lvíče dostalo řádnou pochvalu. Když si vzpomenu na cestu před čtyřmi lety, kterou jsem podnikl s Fofo, tak musím říct, že Lvíče si vedlo daleko líp. Navíc mi osobně přišlo, že má i pohodlnější sedačky. Z Fofo mě tenkrát bolely záda. Letos v pohodě...

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil Hrnča dne ned 22. kvě 2011, 18:56, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » ned 8. srp 2010, 16:19

Propůjčené foto. Fotil Martin z prostřední řady sedadel. I tak se dá cestovat ve Lvíčeti:

Obrázek

P.S.: Bylo to po náročném výletu v Trogiru...
Naposledy upravil Hrnča dne stř 6. črc 2011, 10:58, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod snoopy » pon 9. srp 2010, 12:01

paráda. Jak si vedla xsara? příští rok se chystáme do chorvatska po vlastní ose, tak začínám sbírat informace... :)
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » pon 9. srp 2010, 16:03

Jak si vedl Pikouš MArtin napsal ve své galerce. Ale podle obrazu ve zpětném zrcátku si nevedl o nic hůř než Lvíče. Jen v případě, že mi bouchly saze se 90kobylkám v Pikoušovi nechtělo tolik jako těm mejm 110 ve Lvičeti. Jinak byl spokojen.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » ned 24. říj 2010, 11:04

Včera jsem měl předčasné Vánoce. No a musím říct, že Lvíče se pochlapilo...

Tady měl být obrázek tažňáku. Ale fotku už nemám. Možná někdy znovu vyfotím a upnu znovu...

Už má jednu kouli... :mrgreen:
Naposledy upravil Hrnča dne stř 6. črc 2011, 15:48, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hubi » ned 24. říj 2010, 19:14

a ještě že mu neukazuje půl šesté :lol:
Obrázek
Citroën Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, r.v. 2001
Peugeot 807, 2.0 HDI 100kW, EXCLUZIVE, r.v. 2007

Citroën Xsara II liftback, 1.6 16V CHRONO, r.v. 2003 - stále u našeho domu, pane říká tatíkovi
Uživatelský avatar
Hubi
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1481
Registrován: úte 3. úno 2009, 16:08
Bydliště: Benešov nad Ploučnicí
Vůz: Xsara II break, 1.6 16V EXCLUZIVE, rv. 2001

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Šedivka » ned 24. říj 2010, 19:34

Chudák Lvíče, další auto, které se bude dřít s vozejkem.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Šedivka
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon 20. srp 2007, 14:45
Bydliště: Česká Kamenice
Vůz: Citroën Xsara 1.4i (55kW) Break 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » ned 31. říj 2010, 9:00

Koule v akci. A už i zaplachtováno. Jako model: Pikasák. :mrgreen:

Obrázek
Naposledy upravil Hrnča dne ned 22. kvě 2011, 18:35, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod vena garážmistr » pon 1. lis 2010, 8:03

Tak tomu říkám stěhovací souprava.
jezdím : Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw šestifofr, FAP OFF , automatický bufík, xenonové světlomety, denní LED, oranžové LED strobo ,grafický couvací asistent, HF Parrot, DVD přehrávač, sedmi sedačka

Obrázek
jezdil jsem :Berlingo 2.0 Hdi (Sir Tá-Burák)
Uživatelský avatar
vena garážmistr
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2232
Registrován: ned 17. led 2010, 13:57
Bydliště: okr.praha-východ
Vůz: Peugeot 807 2.0 Hdi 100 kw.

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » pon 15. lis 2010, 20:08

Od soboty jsou na Lvíčeti nové brzdy. Kvůli své pracovní vytíženosti jsem to nechal udělat svému dvornímu mechanikovi. S brzdama udělal rovnou i kosti stabilizátoru. Brzdy už si sedaj a přední náprava rázem nemlátí. Kosti už byly dávno po smrti. Jinak měněno na 92 000km. Dle mě ještě originál věci. Možná kosti nebyly...
Cena za vše i s prací 6000,-...
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » stř 1. pro 2010, 19:59

Lvíče po dnešní cestě z Mělníka. Jelo se suprově. Savy jsou bomba!!!

Obrázek
Naposledy upravil Hrnča dne ned 22. kvě 2011, 18:43, celkově upraveno 1
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Re: Peugeot 307 SW nástupce Xsary I.

Příspěvekod Hrnča » pon 14. úno 2011, 20:15

Nová technická a na dva roky klídek. Absolutně bez závad. Jen se malinko zvedaly světla...

Obrázek

Fotka z mobilu. Omluvte kvalitu.
Xsara 1 2.0HDi 66kW/90HP r.v. 1999-leden 2009
Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Obrázek
Uživatelský avatar
Hrnča
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2703
Registrován: úte 25. zář 2007, 16:54
Bydliště: Tři borovice od kamaráda Pikasáka. Tedy kousek od Mladé Boleslavi.
Vůz: Peugeot 307SW 1.6 16V 80kW/110HP r.v. 2002

Další

Zpět na Xsara revival

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník