Stránka 1 z 2

xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: pon 17. led 2011, 21:12
od Verdom
Xsara I a II je ta tam. Může byt jejim nastupcem picasso ? Co je horsi a co lepsi? Je tu par lidi co meli obe. Co to sesumarizovat na jednom miste.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 1:00
od Cvrček
Tak k tomuhle tématu mám co říct. Můžu porovnat X1 Break 1,9TD r.v.1998 výbava SX a Picasso 2,0HDi r.v.2001 také ve výbavě SX. Ještě dodám,že v Breaku byla regulovaná klima a v Picasse je digitální.
A teď subjektivní dojmy. Break je náklaďák,který má ohromný kufr stavěný na délku,kdežto Picasso má kufr stavěný na výšku. Čili je kratší,ale za to vyšší. Tady můžu dát příklad. Vendu jsme vozili v kočárku X-lander XT. Což je tříkolka. V Breaku jsme ho dali do kufru a bylo cca 30cm z délky kufru volných. A nemuselo se všechno rovnat na kočárek. Kdež to u Picassa se tento kočárek vešel přesně a všechno se muselo rovnat na něj,do výšky. Výhoda u Picassa jsou tři samostatné sedačky. U výbavy SX je prostřední sedačka posuvná asi o 14cm do předu (Exclusiv má posuvné všechny tři).A pokud se mrňous dá na tuto sedačku,tak se na něj nechá pohodlně dosáhnout z předních sedaček. Tak to by bylo mé porovnání ohledně využítí s malým potomkem.
Jinak v Picasse se nechá v pohodě odvést lednička vysoká 185 cm. Ale je potřeba vyndat všechny tři zadní sedačky. Takhle jsme ledničku vezli.
Pokud vynecháme kufr,tak Picasso je pro osádku pohodlnější. Jak ve předu,tak i vzadu. Což je dané koncepcí auta. Sedí se výše,díky tomu je i lepší výhled ven. Pro mě bylo zpočátku dost problémen dlouhá palubka a to,že nevidím,kde je přední hrana auta. Ale dá se na to zvyknout a nebo domontovat parkovacího asistenta s čidlama i do předu púro informaci,kolik tam je ještě místa. Výhled dozadu je z Breaka a z Picassa podobný.
Co se týká řízení,tak z počátku jsem měl strach z přístrojovky umístěné uprostřed a radička mi přišla umístěná dost nezvykle. Na přístrojovku jsem si zvykl hodně rychle a přijde mi to teď lepší,než klopit zrak až k volantu. Stačí jen juknout trochu do boku.A na řadičku se docela rychle zvykne. Picassa mají opěrky na ruce,takže loket položený na opěrce a řadíš vlastně jen zápěstím.
Oproti Breaku dost dobře hodnotím ovládání klimy/topení/větrání. Jak jsem psal,máme digitální. Ovládá se jednodušeji.
Hodně velký rozdíl je při jízdě v noci. Světla na X1 svítí docela špatně (všeobecně známo,řeší se lepšíma žárovkama). Kdežto Picasso má čirou optiku a i s obyčejnými žárovkami svítí suprově.
Jízdní vlastnosti jsou podobné. Akorát teď v zimě mi přijde,že Picasso toho vyjede víc.
Ještě si myslím,že za zmíňku stojí zadní sedadla. Break má klasickou "lavici" dělenou 2:1,kdežto Picasso má tři samostatné sedačky,které jdou nejen sklopit,ale i samostatně jednoduše vyndat. Což byla věc,která mě u Picassa dostala. Dříve se mi Picasso moc nelíbilo. Preferoval jsem Breaka,jelikož je to z mého pohledu neskutečný a obdivuhodný náklaďák. Měj jsem na něm i tažně. A bezproblému jsem s ním přestěhoval celý byt. A te nejen náš,ale i pomáhal kamarádům. K tomu jsem měl i příčníky,takže se dokázalo dost naložit i na střechu. Ale to jsem si troufnul u turbo-nafťáka,který na to výkonově měl.
Tak to jsou věci,co mě v tuto chvíli napadají.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 6:51
od Verdom
Díky, proč jsem se ptal.
Od manželky švára chce novější pohodlné a né moc drahé auto.
Klasické xsary jsou s ohledem na věk pasé.
Má tři děti a tak mě napadlo picasso.
Myslím ale, že to tu pomůže i jiným, kterým doslouží X1 nebo X2 a učaroval jim dvojitý šíp
a potřebují více místa než dává C4.
Ještě jsem se chtěl zeptat na manévrovací schopnosti (poloměr otáčení) oproti klasické xsaře
a jak je to s lůžkovou úpravou pro dva, dá se v tom vyspat?

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 8:55
od snoopy
tak poloměr otáčení bude podobný - picasso je kratší, ale má kola dál od sebe...
pro tři děti je to auto jak dělané. Nemohu porovnat s X1/X2, ale proti oktávce je uvnitř na zadních sedadlech víc místa i na nohy, i na šířku - při plném obsazení se děcka nemlátí lokty, tři sedačky se tam bez problémů vejdou a jsou mezi nimi ještě mezery. Kupoval jsem picasso právě kvůli třem dětem a když jsem vybíral, tak jsem v bazarech prolezl kdejaké auto. Picassko vyhrálo (ikdyž C8 byla vyřazena z výběru jen kvůli ceně)

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 11:06
od Rope
Rozdílne je taky nastupování, do picassa se leze pohodlněji. Co se týče spaní tak jsem spal několikrát cestou na dobvolené na řidičovém sedadle i v xsaře i v picassu. V picasse mi to přijde pohodlnější, víc místa a na nějakých akcích jsem spal i v kufru, vyhodily se sedadla a spalo se, díky rovné ploše v kufru v obou vozech je to paráda. Verdom může předat xsara breakové zkušenosti.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 11:52
od Cvrček
No co se týče spaní tam Picasso má tu plochu kratší. Díky tomu,že je stavěné na výšku. Aby se tam člověl vyspal,tak musí vyndat zadní sedačky. Oproti tomu v Breaku je celé jen sklopíš. Jinak rozdíl v délce je tak deset,patnáct centimetrů.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 13:37
od Rope
Vašku, psal jsem že se na spaní musí vyhodit sedadla a ty to opakuješ, proč?

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 15:34
od MP
Verdom píše:Má tři děti a tak mě napadlo picasso.

...se třema svištěma je Picasso se třema samostatnejma sedačkama jasná volba.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 15:54
od snoopy
ještě jsem si vzpoměl na jednu velkou nevýhodu Picassa (kdo ho má, opravte mne, jestli se pletu):

POZOR - PICASSO je návykové !!!! :mrgreen:

už bych "normální" auto nechtěl.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 17:37
od Rope
No asi na tom něco je a při poohlížení po novém autě bych koukal na posed , výhled a nastupování.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 19:56
od Verdom
Tak a je o xsaristu více. 8)
Díky za informace.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 20:39
od Rope
Barva je nostalgie, Leoš II

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 21:06
od snoopy
tak ať dlouho a dobře slouží :jup: :jup: :jup:

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011, 23:11
od Cvrček
snoopy píše:už bych "normální" auto nechtěl.


Jo na tom něco bude. Když teď nasedám no jiného klasicky nízkého auta,tak si připadám,jako když lezu do sklepa. :lol:

Rope píše:Vašku, psal jsem že se na spaní musí vyhodit sedadla a ty to opakuješ, proč?


Možná to bude tím,že jsem původně v tom příspěvku měl napsané i to,že pokud je jenom sklopíš,tak je délka jen pro menší děti. Ale při odeslání mě to odhlásilo z fóra a při opětovném psaní jsem to už vynechal.
Miomochodem,tobě se dneska povedlo taky něco podobného :wink:


A Verdome,vyřiď gratulaci a vemte je s sebou někdy na nějaký ten sraz. Vypádá nádherně.

Re: xsara picasso versus xsara I a II

PříspěvekNapsal: sob 19. úno 2011, 23:44
od Marek
Máte někdo praktické zkušenosti s motorizací 2.0/16V 100kW v benzínu? Dělala se prý jen s automatem. Zajímala by mne hlavně spolehlivost a spotřeba tohoto nepříliš rozšířeného motoru. Dával se prý ve stejné sestavě s automatem i do P307.