Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod Verdom » pát 13. dub 2012, 12:18

Dostal se ke mě link na tyto stránky:

http://www.jednavodu.cz/nase-nabidka/vodikovy-komplet/

V podstatě pokud z nich budu citovat:
Elektřinou z vozidla je napájen vodíkový generátor, který elektrolýzou vody produkuje vodík a kyslík (H2+O) ,tato směs je následně přiváděna do sacího potrubí motoru, za vzduchový filtr.
8 900,00 Kč
AKČNÍ SLEVA 33% !!!
Nová cena 5 950,00 Kč.

Nevím, co si o tom myslet, že by řešení smogové situace již dnes?
Ale jak platit daně z vody? To asi zelenou od vlády nedostane. :wink:
Tedy pokud to vůbec funguje. Zkoušel jste to někdo v autě?
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod empík » pát 13. dub 2012, 12:31

Čosi takéto skúšali na Fabii. V podstate ide o rozklad vody na plyny pomocou elektriny a vzniknuté plyny sa vháňajú do sania automobilu. Na samostatný chod motora je plynu málo, preto sa to využíva na vylepšenie spalovania, tým pádom menšie emisie, nižšia spotreba atď. V podstate je to len taká hračka. O bezpečnosti ani nehovoriac pretože vodík je ľahko výbušný plyn. No kto chce kam... :nasr?
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1697
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod Cvrček » pát 13. dub 2012, 18:20

Včera o tom byla nějaká reportáž ve zprávách. Docela to zdrbli. Protože to není bezpečné (chybí nějaké bezpečnostní prvky) a není to homologované. Ale na druhou stranu bylo konstatováno,že to chce ještě nějaký čas pro vývoj. Protože zatím zápory provedení převažují klady systému.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete ;)
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998
Uživatelský avatar
Cvrček
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4549
Registrován: čtv 7. čer 2007, 10:33
Bydliště: Frýdlant v Čechách
Vůz: Xsara Picasso 2.0 HDi , r.v.2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod Verdom » pát 13. dub 2012, 21:51

No pokud ten vyvíječ vyvijí jen když do něj jde proud a proud jde do něho jen když běži motor, tak se vodik v sání za klapkou nasává jen do spalovacího prostoru motoru, takže tady až tolik rizika vybuchu není, jako jezdit s nádobou vodíku pod autem. Ale spiše mne zarazilo možné snížení spotřeby až o polovinu. Porad pokud vezmu v uvahu fyziku, tak pri tak malem mnozsvi dodane energie, nemuze byt uspora celeho auta tak velka :-) Bud ty cisla jsou nesmysl, nebo ještě nevědi, jak zdanit vodu, použivanou v podobnych zařízeních k pohonu,tak to raději veřejně zdrbnou 8)
Ale představa, že by si pražáci vyjezdili Želivku a museli pít pak vodu z Vltavy je neméně děsivá :wink:
Takže nejspíše až čas ukáže, má li to budoucnost.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod jandy » sob 14. dub 2012, 6:42

Já když vezmu fyziku ta musím dodat energii abych molekulu vody rozdělil na vodík a kyslík a pak tyto dva prky zase slučuju. Takže suma energie se v ideálním případě rovná nule (když to beru beze ztrát). Jediná možnost jak na tomhle procesu něco získat je varianta, kdy by tyto prvky urychlovaly chemickou reakci hoření benzinu nebo nafty. Pak by mě ale taky zajímalo, jestli se někdo zajímal možností samozápalů atp. jak všichni víme, vodík je pěkná dě.ka a kyslík na tom neni o moc líp.
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod betom » sob 14. dub 2012, 9:27

Přesně tak jak píše jandy. Jedná se o elektrolýzu vody při níž vznikají z jedné molekuly vody 2 molekuly vodíku a 1 kyslíku. Na tuto elektrolýzu pořebujeme určité množství elektrické energie, které musíme vzít z elektrické sítě vozidla. Tuto energii vyrábí alternátor a ten pohání spalovací motor. Kdyby to fungovalo bezeztrát jednalo by se o "perpetum mobile", které kvůli ztrátám energie (zatím) neexistuje. Jak uvádí firma dá se vyvíječem (v laboratotních podmínkách) ušetřit až 30% spotřeby, což se mi zdá nereálné. Možná do té doby než se vybije AKU. :shock:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1063
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod jandy » sob 14. dub 2012, 12:31

Já jsem ty stránky pak procházel a oni to vysvětlují tím, že směs je snáze zapalitelná a lépe hoří. Dokud ale někdo neudělá nějaký seriozní test´, tak se tu můžeme akorát hádat.
Pro mě je důležitý, že to nemá homologaci, takže .........
Uživatelský avatar
jandy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 13. lis 2008, 20:31
Bydliště: Týn nad Vltavou ale vetšinu času se pohybuji v Hrotovicích
Vůz: Peugeot 407SW, 2.0HDi 100 kW; Citroen Xsara kombi, 2,0 HDi, 1999 (u Minimaxe)

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod vlasta0303 » ned 15. dub 2012, 12:55

Fakt to dobře bouchá?Tak já se zadlužim a koupím to našemu mistrovi v práci.Ale musí to být tutovka! :mrgreen: :driv:
Obrázek
Uživatelský avatar
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 417
Registrován: sob 13. úno 2010, 20:41
Bydliště: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod pfiala » pát 27. dub 2012, 8:19

je to smutne ale perpetum mobile proste neexistuje. Clanek k tematu je zde http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012041501
Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG
pfiala
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 12. říj 2009, 18:43
Bydliště: Brno
Vůz: Citroen Xsara II Break 1,6 16V 80kW r.v.2001, benzin+LPG

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod Marek » sob 5. kvě 2012, 21:07

V kutilském časopise USS byla kdysi popsána konstrukce kyslíkovodíkové svářečky, viz http://svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007101301 . Elektrolyzér měla podobné konstrukce jako u uvedeného vyvíječe. S příkonem 2,2kW se produkoval plyn na sváření plechů, tedy žádné velké množství.
Z rozptylu uváděných úspor paliva (pokud to jsou pravdivé údaje) se mi zdá, že se plynem vylepšuje zapalování a úspora je větší u motorů v horším stavu. Zatížení alternátoru vyvíječem bych považoval za snesitelné při delších cestách, při krátkých trasách ve městě by byla úspora paliva draze vykoupena zhoršeným dobíjením akumulátoru popř. v extrémním případě poškozením alternátoru.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod mmaattoo » čtv 13. pro 2012, 14:06

Ja to mam vo svojej xsare, teraz samozrejme nie, pretože je zima a ... ale mam to už od leta asi pred mesiacom som to vybral keď začalo mrznuť, bez generatora mam spotrebu 6-7,5l kombinovanu, s tymto vyvijačom 4 - 4,5 ... takže urobte si vlatny názor, auto bez vodíka je lenivé, a nemá chuť tahať, s vodíkom je to oveľa lepšie, a to že ste sa dočítali že hrozí nebezpečenstvo výbuchu tak nehrozí, pretože vyrobený vodík nikde neuskladnujeťe ale ho hneď spotrebúvate.

Na jar až sa oteplí a nahodím to zase do auta, tak to pofotím...
Predtým: Xsara I, 1,4i 1998, 55kW, 75hp
Teraz: Xsara II 1,6 16V 2001, 80kW, 110hp, (moja) 211tkm
C3 1,4i 2009,54kW, 75hp, (tatkova)
Berlingo II 1,4i 2004, 55kW 75hp (tatkove)
mmaattoo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned 4. pro 2011, 11:34
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara 1,6 16V 80kW, 2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod snoopy » pát 14. pro 2012, 0:07

kde bereš energii pro ten vyvíječ?
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod mmaattoo » pon 17. pro 2012, 16:23

z baterie?
Predtým: Xsara I, 1,4i 1998, 55kW, 75hp
Teraz: Xsara II 1,6 16V 2001, 80kW, 110hp, (moja) 211tkm
C3 1,4i 2009,54kW, 75hp, (tatkova)
Berlingo II 1,4i 2004, 55kW 75hp (tatkove)
mmaattoo
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 116
Registrován: ned 4. pro 2011, 11:34
Bydliště: Poprad
Vůz: xsara 1,6 16V 80kW, 2001

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod snoopy » úte 18. pro 2012, 21:15

já jen, že na rozložení vody na vodík a kyslík potřebuješ stejné množství energie, jaké pak zase spálením dostaneš. nikdy nemůžeš dostat víc... a protože ani baterie ani alternátor ani motor nepracuje se 100% účinností, musíš to odněkud dotovat
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina"
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry"
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1597
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara Picasso 1.8i r.2003

Re: Motor na částečně hybridní pohon (vodíkový vyvíječ)

Příspěvekod empík » úte 18. pro 2012, 22:04

Zákon zachovania energie platí stále avšak nie je tam len akumulátor a alternátor ale aj voda ako zdroj energie. Nie je toho síce veľa ale na úkor spotreby vody vzniká energia vo forme vodíka. Koľko toho vznikne a či to postačí na úplné dotovanie motora to neviem. Táto metóda je však už dosť rozbehnutá a hocijaké udelátka a autíčka už na vodík jazdia. Dokonca niečo také malé predávali aj v GES Plzeň. Mne osobne na tom najviac vadí otázka bezpečnosti a nielen mne pretože masovejšiemu rozšíreniu tejto metódy bránia práve bezpečnostné predpisy. :D
Som rád, že ste radi, že som rád...
Uživatelský avatar
empík
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1697
Registrován: čtv 14. dub 2011, 11:23
Bydliště: Revúca, SR
Vůz: Citroen Xsara Break 2.0 HDI - 80kW r.2001

Další

Zpět na Motor - LPG, CNG, ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník