1. emise po instalaci LPG Xsara 1,6i 16V při 190000 km
Napsal: úte 2. dub 2013, 17:07
Ahoj, chtěl bych se svěřit s následujícím.
LPG jsem nechal namontovat před rokem a letos v březnu jsem byl poprvé na emisích. Olej jsem měnil před 6000 km.
Hodnoty pro zvýšené otáčky bezinoriginál2011 / benzin2013 / LPG2013
CO [%] 0.006 / 0.205 / 0.055
HC [ppm] 12 / 61 / 14
CO2 [%] 15.04 / 14.97 / 13.72
O2 [%] 0.33 / 0.53 / 0.35
Musím říci že nárůst CO při provozu na benzín ze 0,006 na 0,205 mě šokoval (max limit je 0,300). S LPG jsem najel za ten rok cca 18000 km.
Myslel jsem že benzínové emise by měly zůstat přibližně stejné. Jak jste na tom vy?
Spalování benzínu se tedy z nějakého důvodu rapidně zhoršilo.
Pokud tomu někdo rozumí? Můžete se mi vyjádřit k následujícím podezřením.
1) v řidící jednotce jsou nějaké samoučící algoritmy a toto je následek jejich přenastavení vzhledem k provozu na benzín na výhradně první studené kilometry. (na LPG se přepíná při 35°C)
2) nastavení v ŘJ jsou pevná a změnil je instalatér LPG, aby oblbl diagnostiku a zhasl kontrolku autodiagnostiky na palubní desce. Toto pak je vedlejší produkt. (otázka: Jakou radost z toho má katalyzátor?)
3) odchází katalyzátor (někde jsem četl že jeho plánovaná životnost je 160 000 km )
Největší obavy mám tedy z toho jakou radost z tohoto má katalyzátor a jak dopadnou emise za další 2 roky.
LPG jsem nechal namontovat před rokem a letos v březnu jsem byl poprvé na emisích. Olej jsem měnil před 6000 km.
Hodnoty pro zvýšené otáčky bezinoriginál2011 / benzin2013 / LPG2013
CO [%] 0.006 / 0.205 / 0.055
HC [ppm] 12 / 61 / 14
CO2 [%] 15.04 / 14.97 / 13.72
O2 [%] 0.33 / 0.53 / 0.35
Musím říci že nárůst CO při provozu na benzín ze 0,006 na 0,205 mě šokoval (max limit je 0,300). S LPG jsem najel za ten rok cca 18000 km.
Myslel jsem že benzínové emise by měly zůstat přibližně stejné. Jak jste na tom vy?
Spalování benzínu se tedy z nějakého důvodu rapidně zhoršilo.
Pokud tomu někdo rozumí? Můžete se mi vyjádřit k následujícím podezřením.
1) v řidící jednotce jsou nějaké samoučící algoritmy a toto je následek jejich přenastavení vzhledem k provozu na benzín na výhradně první studené kilometry. (na LPG se přepíná při 35°C)
2) nastavení v ŘJ jsou pevná a změnil je instalatér LPG, aby oblbl diagnostiku a zhasl kontrolku autodiagnostiky na palubní desce. Toto pak je vedlejší produkt. (otázka: Jakou radost z toho má katalyzátor?)
3) odchází katalyzátor (někde jsem četl že jeho plánovaná životnost je 160 000 km )
Největší obavy mám tedy z toho jakou radost z tohoto má katalyzátor a jak dopadnou emise za další 2 roky.