Stránka 2 z 4

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: sob 30. dub 2011, 16:50
od vlasta0303
Zdar!Asi takhle.Nádrž na 32l lpg je 400km českých a to jistě pumpu potkáš,náhradní kolo vozím jen nad 30km od Plzně.Starty po městě s ohřátým motore-za 2vteřiny přepne na lpg,já mám plato pod motorem,tak vychladne v zimně za 2hod.A 1,5nádrže lpg na 6L benzin95 a 2krab.cigaret/pro mne/. :driv:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: sob 30. dub 2011, 20:38
od Marek
Masore, nemáš zač, někdy je dobré udělat si shrnutí. Nádrž mám v kufru, válcovou, vejde se do ní 52l LPG. Nádrž pod auto jsem nechtěl kvůli umístění v koši, hlavně multifunkční ventil se mi nelíbilo nechávat na povětrnosti.Pokud budeš chtít toroid, nech si ukázat provedení a řešení umístění multifunkčního ventilu, který je u nádrže v kufru v plynotěsné skřínce s odvětráním pod auto. Pokud by byl umístěný podobně (přístup k němu je po sejmutí průhledného víka - bajonetový uzávěr), bylo by to akceptovatelné. Jinak je otázka, za jak dlouho nepůjde uzavřít. Pod autem vydrží bez koroze jenom plast.
Vlasto, takže máš taky cca 1l/100km? To není špatné a spotřeba pod 9l je výborná.

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pon 2. kvě 2011, 12:25
od masor68
Tak mě to chytlo celkem fest. Ráno jsem byl v té LPG dílně http://www.autocentrumzahradka.cz/ , chtěl jsem si domluvit splátkový prodej, ovšem bylo tam tak nekřesťanský navýšení ( 26.000 na 20 měs., celkem přeplatek cca 9.000), že jsem si trochu zamailovat s "mým" úvěrářem v bance a do dvou dnů budu mít peníze na účtě. Čekací doba v dílně je však 14 dnů, takže ještě musím vydržet. Ale je rozhodnuto a dám pak samozřejmě vědět jak budu spokojenej.

Marku (nebo kdokoli), ten multifunkční ventil slouží k odtlakování nádrže při přehřátí nebo přeplnění nádrže? A mám teda trvat na tom plastovým krytu? Já tam musím dát toroid, jednak jsem kupoval Picasso právě pro velký kufr a druhak v autě často spávám na rybách a nerad bych se tam přetlačoval s bandaskou :mrgreen:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pon 2. kvě 2011, 17:22
od rosta12345
tem multifunkční ventil má vice funkcí jedna je jak píšeš ufouknutí při zvýšení tlaku ale taky přez něho probíhá plnění nádrže a taky z něho je odvod plynu k motoru,aspoň takhle nějak to měl systém který jsem kdysi měl jestli si to dobře pamatuju,prostě bazmek na nádrži do kterého se zbíhají trubky :D

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pát 6. kvě 2011, 17:50
od vlasta0303
"Předsedo,ten kluk má pravdu!" :D :driv:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 8:43
od masor68
Tak jsem si domluvil toroid na 59l (hrubých), což je prý po Picasso max. Jen mě strašili, že to trochu sníží světlost vozu, která už byla na rybách párkrát jentaktak. Ještě jsem narazil na jeden malý problém - někde na diskuzích jsem vyčetl, že auto prý nepozná, že se jede na plyn a pořád ubývají čárky na palivoměru až do hladovýho oka. Při zastavení a opětovném nastartování má dojít k přeměření a naskočí zase reálný stav. Je to pravda? není to nic zásadního, ale trošku by mě to rozčilovalo.

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: ned 8. kvě 2011, 20:52
od vlasta0303
Prosím tě,takhle.LPG i benzin mají každý svoji řídící jednotku a ukazatel paliva.Benzin na přístrojovce a LPG krabku s led stupnicí /a vypínačem/ někde jinde. :driv:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pon 9. kvě 2011, 6:35
od masor68
To samozřejmě vím, ale myslím, že na peugeot fóru (a to je hodně blízký příbuzný) tenhle problém řešili.

edit: Toho peugeota jsem nenašel, ale něco obdobného na merglu:
http://www.mercedesclub.cz/forum-tema/m ... lect=18528

Takže abych tím dotazem neuváděl v omyl, položím ho takto: Pokud jedete na plyn, ukazuje vám palivoměr reálnou hodnotu, tzn. neklesá? Někde to opravdu řešili přidáním jakéhosi bazmeku v ceně cca 2-3 tis. a tím tuhle nepříjemnost eliminovali. BSI to možná zvládne sama a to je právě gró této otázky. Že budu mít na palubce onen čtvereček s diodami ukazujícími stav plynu, to je tak křišťálově jasný, že už to ani jasnější nemůže být :mrgreen: :mrgreen:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pon 9. kvě 2011, 15:51
od vlasta0303
Ahoj.Teda ty mne matheš.Musel jsem se zamyslet! :roll: :idea: Já nejdřív tankuji benzin a potom LPG,zkusím to obráceně.Zítra po šichtě.Jinak já tam dávám jen 6l benzin,tak to tam lítá jako nudle v bandě.Teť je tam asi na60km benzin(podle počítadla) a lpg rezerva40-50km. :driv:

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: úte 10. kvě 2011, 4:31
od masor68
Prima, dej pak vědět. Já ještě spekuluju, že když je ten plyn "sušší" než benzín, budu asi tankovat V-Power, který má obsahovat nějaká aditiva, akorát že nevím, jestli tato vylepšení pomáhají právě ventilům. Plán B spočívá v tankování normálního benzínu a přilévání konkrétního aditiva. Mám to do práce 1,5km, takže si na ten benzín zajezdím na couračkách dost.

Taková perlička - kámoš si splnil sen a koupil šílenou ameriku, snad Chrysler či co, prostě takové to osmiválcové hovado podobné tomu co v něm jezdí anglická královna. Má to přes 5l obsah, takže to žere i trávu kolem silnice. Včera se přijel pochlubit čerstvým LPG. Smál jsem se a říkal, že jen nastartuje a má půl toroidu fuč. Mlčky otevřel kufr a mě spadla sanice - vyvaloval se tam černej bojler na téměř 90litrů! Takovou nádrž jsem fakt ještě neviděl...

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: stř 11. kvě 2011, 11:50
od masor68
Bingo! O tomhle jsem tu hovořil:

http://autodily.lkauto.cz/emulator-paliva-1

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: čtv 12. kvě 2011, 19:32
od Marek
Palivoměr mají některé systémy ošetřený, některé dokonce umí využít palivoměr na přístrojové desce i na LPG a funguje i zobrazování spotřeby na PC. Kdysi o tom psali na citroeny.cz, myslím, že v sekci C5.
Suchost plynu nevadí, nekupuji prémiový benzín, protože krátkým provozem za studena nic nezlepším. Teď v teplých dnech přepínám na plyn po hned rozjezdu. Pokud chceš udělat motoru dobře, projeď ho na benzín s aditivem na delší trase. Ovšem nejsem si jistý, jestli je to třeba.

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2011, 13:48
od masor68
Jenže delší trasa na prémiové palivo podstatně setře finanční stránku věci. Možná že ty krátké starty na benzín moc nepomůžou, ale stejně tam pro klid duše dám V-Power, pokud to ventilům neprospěje, dozajista jim to neublíží. A ještě jedna začátečnická - když jsem jezdil v minulém tisíciletí s eškou na plyn, všude tankovala obsluha. Teď jsem se někde dočetl, že prý existuje nějaké proškolení v tankování LPG, absolvent dostane jakýsi průkaz a nemusí čekat, až se babka vybelhá z kanclu a přešmajdá celou pumpu k nádrži, může si natankovat sám. Je to pravda nebo kachna?

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2011, 14:08
od snoopy
musíš došmajdat k pumpařovi, ukázat průkaz a pokud bude souhlasit, tak si natankuješ. Pokud souhlasit nebude, natankuje ti (jendu) pumpař...

Re: přestavba na lpg picasso

PříspěvekNapsal: sob 14. kvě 2011, 7:40
od masor68
Hm, takže jednou procházka s průkazem a podruhý s peněženkou... Počkám na dědka :mrgreen: