E85

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: E85

Příspěvekod Rope » stř 23. led 2013, 9:54

Tam je ještě strašně důležité jak částečně nakousl kolega Vavrisak a to aby napětí při startování nezmizelo tedy aby to nebylo zapojeno za odlehčovacím relé.
Jinak 10A je cca 120watů a to stačí na dvě dálkové žárovky proto to podivění nad desítkou pojistkou. K jištěni takového zařízení je postačujicí opravdu i dvojka pojistka.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: E85

Příspěvekod lydiem » stř 23. led 2013, 11:37

Autoelektrikář ze mě holt už asi nebude :oops: :(
Při odpojování jednotky se mi podařilo v motorovém prostoru nenávratně ztratit jedno zajišťovací perko (označené šipkou).
Obrázek

Dobrá zpráva zní, že po vymontování jednotky auto startuje normálně. S dalšími experimenty čekám na vyjádření prodejce ohledně přepólování konektorů. Jediná varianta, na kterou jsem dosud přišla, je otevření konektoru tam, kde do něj jdou dráty, a dráty prostě vytáhnout a přehodit. Nejsem si tak docela jistá, že to je správný způsob, no a taky si asi budu muset někde sehnat náhradní to jisticí perko.
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Příspěvekod Rope » stř 23. led 2013, 14:02

Perko na vrakáči. Jinak zkus jestli máš na té pojistce napětí i při startování.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Re: E85

Příspěvekod lydiem » stř 23. led 2013, 14:05

Než se vydám na vrakáč, jdu ještě zkusit v tom motorovém propletenci zalovit magnetem na dlouhém šroubováku.
Zkusit napětí na pojistce při startování zřejmě vyžaduje spolupráci dvou osob, nemýlím-li se :?:

Edit 15:00
Magnet na šroubováku nezabral, protože neumí za roh, takže nakonec zvítězil magnet zauzlovaný na dlouhém zahnutém drátu. Drátek je tedy na světě a na vrakáč se nemusí. Prodejci jsem psala znova, jestli mu dorazil můj mail, tak mi odpověděl zajímavým způsobem: "ano dorazilo to jedu v autě hned jak někde zastvím tak Vám odpovím" Mezitím bude nejspíš zase tma, no ale co naděláme, zejtra je den taky :roll:
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Příspěvekod lydiem » pon 25. úno 2013, 5:31

Zde je slíbené shrnutí mých zkušeností s instalací konverzní jednotky pro E85 (Flexfuel).

Existuje poměrně dost firem, které vám konverzní jednotku namontují, naprogramují a poskytnou záruku.
Ceny se pohybují v rozmezí asi 3,5 - 8 tisíc. Pokud se rozhodnete pro montáž svépomocí, mohou se hodit následující poznatky:

1. Konverzní jednotka vypadá takhle
Obrázek

Ještě před zakoupením je potřeba zjistit, jaké konektory má auto na vstřikovačích, a objednat jednotku se stejnými konektory.
V mém případě (Citroen Xsara Picasso 1.8 16V) jsou to konektory Bosch EV1.

2. K jednotce dostanete schéma zapojení, které může vypadat třeba takhle:
Obrázek
Barevné označení vodičů neodpovídá realitě. V mém případě byly plusové červené a mínusové hnědé či modré.

3. Na konverzní jednotce jsou 4 páry konektorů. Jeden z dvojice (samec) se zapojuje do konektoru od ŘJ auta, druhý (samice) přímo na vstřik.
Obrázek

Samčí konektory konverzní jednotky je potřeba přepinovat, aby plusový vodič vedl na tu stranu, odkud jde na vstřiky +12V.
K tomu se hodí mít elektrikářský nástroj:
Obrázek

Dle názoru prodejce jednotky to jde i jehlou, ale mně to nešlo.
Taky byly vodiče docela mizerně přidělaný k pinům, některé samy vyklouzávaly a bylo je potřeba pořádně zalisovat.

4. Když polarita konektorů odpovídá, zapojí se konektory konverzní jednotky na konektory vstřikovačů
Obrázek

5. Modrý kabel jednotky se ukostří – např. na šroub za nádobkou brzdové kapaliny, nebo jinam, záleží, kam dosáhne.
Obrázek

6. Pokud v konektorech vstřiků je napětí po otočení klíčku do polohy 2, červený kabel se nemusí řešit.
U mě tam napětí je až po nastartování, takže napájení jsem vzala z pojistkové skříně
Obrázek
(Polohu je potřeba vybrat tak, aby tam bylo 12V na klíček.)

7. Pak jsem ještě musela přestřihnout a zaizolovat vedlejší červený kabel
(slouží k napájení jednotky, pokud je napájená ze vstřiků; ale když je napájená zvlášť, tak se tohle musí přestřihnout, jinak motor nejde zhasnout).
Obrázek

8. Samotnou krabičku jsem přidělala zezadu na kryt vzduchového filtru
Obrázek

9. No a to je asi vše, pak už jsem natankovala ethanol, prozatím půl napůl s benzínem – startuje to i jezdí dobře,
ovšem v tomto poměru by to asi jezdilo i bez jednotky, takže další zkušenosti kdyžtak později, po nějaké době provozu.

Případné dotazy ráda zodpovím. Procedura byla díky mé (ne)šikovnosti a elektrikářské (ne)vzdělanosti mnohem složitější, než je zde popsáno. Mnoho kroků probíhalo metodou pokus - omyl, v popisu jsou vynechány četné a dlouhé porady s mnoha xsamarády, kteří mi pomáhali omyly napravovat a kterým tímto ještě jednou za konzultace srdečně děkuji :ooo:
Naposledy upravil lydiem dne sob 2. bře 2013, 13:46, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Příspěvekod vlasta0303 » sob 2. bře 2013, 13:11

To teda :shock: a :ooo: ,fakt!
Obrázek
Uživatelský avatar
vlasta0303
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 417
Registrován: sob 13. úno 2010, 20:41
Bydliště: Plzeň-Locháč
Vůz: xsara-picasso 1.8i16v r.v.03 85kw B/LPG

Re: E85

Příspěvekod Tonicek » čtv 7. bře 2013, 11:52

hergot, už mě to začíná štvát, miliarda odkazů na přestavby na E85ku ale nikde není napsaná finální cena přestavby na plně automatickou ŘJ, je zde někdo z mor.kraje co by mi mohl poslat do SS odkaz a cenu (nejlépe plus jak dlouho přestavba trvá)

EDIT:tak tedy ŘJ co obstará všechnu práci s přípravou směsi za mě
Naposledy upravil Tonicek dne čtv 7. bře 2013, 20:22, celkově upraveno 1
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: E85

Příspěvekod lydiem » čtv 7. bře 2013, 18:10

Pokud vím, jsme tu zatím tři členové fóra, kteří přestavbu absolvovali. Dva z toho svépomocí, jeden si to nechal namontovat v Jičíně a jednotku plně automatickou nemáme. Tak nevím nevím, jestli ti tu sz s žádanými údaji bude mít kdo poslat :roll:
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázek
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Příspěvekod vavrisák » pát 8. bře 2013, 5:55

co treba BIOPOWERS.CZ ale cena je trosku jinde
CITROEN FOREVER
autodíly ELIT pro členy fóra se vždycky nějaká slevička najde
Uživatelský avatar
vavrisák
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 204
Registrován: úte 1. bře 2011, 19:57
Bydliště: ceska lipa
Vůz: xsara picasso,benzin,1,6 70kw 2003,black devil

Re: E85

Příspěvekod lydiem » pát 8. bře 2013, 22:05

Dnes jsem podruhé tankovala E85, takže teď mám v nádrži dvě třetiny lihu a třetinu benzínu (nebyla vyjetá do prázdna). Startování i jízda naprosto v pohodě.
Vypočítaná spotřeba od minulého tankování asi 11 l, což je hodně, ale bylo to jen popojíždění po městě, z toho jsem měla 11 občas i na čistej natural. Porovnávat se bude dát spíš až po nějaké delší cestě.
Mám Piko-chameleona.
Někdy se tváří zeleně, jindy spíš domodra, občas jako když žádnou barvu nemá... a má rád barevné xsamarády!
Obrázek
Jmenuje se Oslík podle jednoho historického dopravního prostředku: Oslíkův příběh
Uživatelský avatar
lydiem
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1890
Registrován: stř 2. pro 2009, 20:43
Bydliště: Luštěnice - Zelená díra :-)
Vůz: "Oslík" - Xsara Picasso 1.8 16V r.v. 2002

Re: E85

Příspěvekod bleriot11 » sob 16. bře 2013, 18:11

Já se jen podělím s provozem E85 v citroenu C3(1,4i)Mechanik mi auto po montáži jednotky(cena 3500,-) předal 1:1 ben-Etanol.Jízda i starty bez závad.Dnes natankován čistý Etanol,auto jede i startuje úplně v poho.Možná snad jede i lépe,ale to je možná jen pocit,že to má jet lépe.Každopádně zatím se zdá spotřeba podle palubního pačítače stejná(aktuální) jako to bylo s benzínem.Samozřejmě více budu vědět po vyjetí nádrže.Dost jsem se bál,že systém START-STOP bude na etanol zlobit,ale chytne to jako předtím okamžitě.Startuje to,že není slyšet startér,jen se prostě cukne do klíčku a hned to vrčí.Tak zatím tedy spokojenost.
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Příspěvekod snoopy » ned 17. bře 2013, 23:08

momentálně mám v nádrži směs 1:1 a po vyjetí uvidíme spotřebu. Jo a bez přídavné jednotky.
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: E85

Příspěvekod bleriot11 » pon 18. bře 2013, 16:05

Mi to nedalo,tak jsem si udělal na auto samolepku E85.Je to složený ze samolepících písmenek a folie.
Přílohy
025.JPG
025.JPG (70.3 KiB) Zobrazeno 11562 krát
BreakII,2.0Hdi na plecháčích překoná Vaše představy.
Uživatelský avatar
bleriot11
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1447
Registrován: pát 29. pro 2006, 19:32
Bydliště: Kutnohorsko,J.Hradec
Vůz: X2-BREAK ,2.0hdi- sloužila mi 10 let-nyní C-Crosser

Re: E85

Příspěvekod bobo77 » čtv 21. bře 2013, 9:57

Někdy na podzim jsem to nechal namontovat na mojí Xsaru 1,6i 16V, kombík. Spotřeba benzínu 95 cca 7 litrů, spotřeba E85 cca 10 litrů. Takže ty kecy o 10 % si můžou nechat. Při současných cenách se to nevyplatí, 100 kiláků vyjde zhruba nastejno a na 95 ujedu víc na nádrž. Možná v létě až půjde benzín nahoru, tak to zas přepnu na E85, jinak ne.
Co se týče startů, tak studený to chytá blbě. Je třeba dvakrát, třikrát startovat a i při rozjezdech to je slabota. Když se to ohřeje, tak není problém. Dneska už bych do toho nešel. Myslím, že vzhledem ke spotřebě, potažmo úspoře, celkem zbytečně vyhozené peníze.
Jo a kdyby měl náhodou někdo zájem, tak to právě prodávám (i s autem :-) za rozumnou cenu).
standa.bocan@seznam.cz
Xsara 1,6i 16V Break, 2001
bobo77
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 22. čer 2006, 9:16
Bydliště: Hostouň, 34525
Vůz: Citroen Xsara 1,6i 16V Break, r.v. 2001

Re: E85

Příspěvekod baffy » pát 22. bře 2013, 0:34

Mno super :wink:
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

PředchozíDalší

Zpět na Motor - LPG, CNG, ...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků