Tak problém byl pryč fakt jenom na chvíli. Padání otáček na 500 opět zde.
Krokový motorek vyměněn, asi 14 dní OK, regulace volnoběhu se mi zdá mírně lepší. Ale už to zase zablblo a auto dokonce i zdechlo.
Stačí popojíždět chvíli po městě mezi obchody a po určité době to začne magořit (po prohřátí motorového prostoru). Už mám i podezření na nějaké tepelné dilatace, např. v kontaktu k nějakému čidlu.
Takže si neustále kladu otázku - co může být v motoru tak teplotně závislé ?
Typicky se to chová tak, že vyjedu na cestu, jedu, jedu..třeba 40 km, vše OK. Najednou přijedu k železničnímu přejezdu, vlak dlouho nejede, tak vypnu motor. Za minutu nastartuju a problém je zde. Pokračuju v jízdě, vždy při sundání nohy z plynu (i mezi přeřazováním kvaltů) ručka otáčkoměru padá rychle dolů k 500 ot./min a buď se motor udrží a vrátí se na těch 850 ot. nebo zdechne. Pár kilometrů jedu a buď se to spraví samo, nebo po určité stačí vypnout zapalování a znovu nastartovat a je to pryč. Odpojení baterie taky spolehlivě funguje.
Onehdy mi to zdechlo na kruháči, nikomu nedoporučuji (nečekané ztuhnutí volantu)...
-- přidáno úte 27. zář 2011, 22:59 --
Nemohlo by to být v tom, že některé čidlo (otáčení, teploty,...) třeba na chvíli vynechá? Ale nevím, co by následně ŘJ provedla.
Obávám se, že diagnostika by nic nezjistila, je to taková ta typicky sporadická zrádná závada, kterou když člověk chce vyvolat, tak se mu to ani za nic nepovede.
Děkuji za vaše názory.