Tako auto jsem včera přebral po opravě.
Cenovka byla 14.700,-
V ceně je jak výměna těsnění ventilů, těsnění hlavy , nové šrouby, renovace hlavy(poškozené ventily na jednom válci) tak i nové rozvody,kladky a vodní čerpadlo i klinový řemen, chladící kapalina , olej, filtr + nějaké drobnosti a práce.
Renovace hlavy byla dražší, protože jak prasklo těsnění pod hlavou, tak se začal do spalovacího prosotru dostávat olej i voda. Proto auto permanentně kouřilo do bíla. Ventily na jednom válci již byly podpálené.
K měření komprese:
Komprese prý je O.K. i s podlálenými ventily, říkal mi že se výrazně zhorší, až v okamžiku když je ve ventilu díra. To jen k vysvětení dobré komprese, před opravou.
Do motoru byl dán olej 10W-40 Mobil 1. Po mé námitce, že je lépe 5W-40, mi mechanik řekl, že u staršího motoru (nájezd 73 000km - 8 let) je lépe 10W z důvodu promazání hydroštelů po startu. Udajně jak má olej.čerpadlo již vůle, je pro něj snažší dostat po startu hustý olej 10W nahoru.
Já zase četl na foru
www.oleje.cz, že pokud má motor hydra je lépe 5W-40 (řídký) údajně je rychleji po startu roztříknutý po motoru.
Prosím o Váš názor. Já už tady jednou na foru olej řešil a dal jsem tam po koupi vozu 5W-40 valvoline synpower. Co vy na to?
Jinak auto viditelně némě kouří, a podstatně živější.
A ještě poslední věc , prý mám vyměnit olej po 1000km po opravě.
Vlk