borek II: Tiez mam taky isty motor, ako ty: TU5JP. Robilo mi to presne to iste - niekedy pri podradeni mi motor zdochol. Robilo mi problemy aj pridanie plynu - proste po pridani plynu motorom striaslo - otacky najprv klesli a potom vyskocili. Musel som jazdit ako na starej skodovke so studenym motorom - pred rozbehom som si musel pridat
Ale volnobezne otacky mi nikdy nekolisali. Minuly rok som si dal vycistit volnobezny vzduchovy ventil v Citroene a zevraj vycistili aj skrtiacu klapku. Auto sa spravalo ako vymenene. Vtedy to pomohlo.
Priblizne po roku a cca. 13.000 km mi zacalo robit to iste. Teraz som si vycistil volnobezny vzduchovy ventil sam. Ocistil som tu "klapku" v nom iba pomocou stetca a technickeho benzinu. Klapka sa otacala celkom lahko, nevyzerala byt pridreta. Moze sa vsak zadierat elektricky motorcek, co ju pohana. Po tomto vycisteni sa chod motoru zlepsil, ale stale to nie je to. Stale sa obcas stane, ze po pridani plynu motor akoby chcel najprv zdochnut a az potom chyti otacky. Tak isto mi pri vyradeni alebo podradeni z vyssich otacok motor obcas zdochne. Este skusim vycistit skrtiacu klapku, ale myslim, ze to moc nepomoze.
Pravdepodobne sa bude nejako zadierat ten volnobezny vzduchovy ventil. Proste napr. pri vyradeni sa zavrie skrtiaca klapka - tzn. do motora nejde ziadny vzduch a vtedy (alebo tesne predtym) by sa mal otvorit ten vzduchovy ventil (co je vlastne bypass skrtiacej klapky), ale tym, ze sa mozno zadiera sa jednochucho neotvori, tzn. ze do motora nejde ziadny vzduch a motor "zdochne". Este ma napada, ze "nieco" - mozno potenciometer skrtiacej klapky - tomu vzduchovemu ventilu cez ECU nepovie, ze sa ma otvorit. Skusal som merat odpor aj na potenciometri pri otvarani a zatvarani skrtiacej klapky a vyzera, ze je v poriadku...
Problem, teda aspon u mojho motoru, je, ze sa do volnobezneho vzduchoveho ventilu dostavaju olejove vypary z odvetrania rozvodov a tie stale znecistuju klapku v tom ventile.
Budem si asi musiet na toto spravanie motora zvyknut, lebo novy vzduchovy ventil za cca. 6.500 Sk sa mi kupovat nechce.
Kvido: Mam taky pocit, ze motory TU5JP nemaju senzor vahy vzduchu.
9: To "a" za pocitacom kilometrov znamena, ze je to "denne pocitadlo kilometrov a". Ked stlacis to tlacitko vedla, tak sa to prepne na "denne pocitadlo kilometrov b". Proste tie pocitadla dennych kilometrov su dve.