Přehřívání motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod tecety » sob 3. dub 2010, 17:06

Tak jsem pročistil celý chladicí systém, odvzdušnil a zatím dobrý tak budu testovat. Takže všem zatím děkuji za rady. Mám ještě jeden malý dotaz. Našel jsem ještě na internetu, že by tam měl být nějaký "spínač kontrolky teploty chladicí kapaliny" a nějak sem ho v motoru nemohl najít. Vím o tom modrém čidle před termostatem, pak další na chladiči, ale ten spínač sem nenašel.. Kdyby někdo tušil, případně měl fotku byl bych vděčný :ooo:
Xsara 1.4I, 2001
tecety
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. črc 2007, 13:32
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: 1.4i, r.v.:2001

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod zlj » ned 4. dub 2010, 20:27

Je na boku hlavy směrem od baterie a vede k němu jeden drát.
Přílohy
Obraz0528.jpg
Obraz0528.jpg (20.37 KiB) Zobrazeno 7738 krát
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 367
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod tecety » úte 6. dub 2010, 10:46

Děkuji :ooo:
Xsara 1.4I, 2001
tecety
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte 24. črc 2007, 13:32
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: 1.4i, r.v.:2001

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod michal27089 » stř 30. lis 2011, 21:58

Caute chalani,mam tiez problem s prehrievanim motora,rano ked idem do prace tak zhruba po 2km mi ukazuej teplotu motra skoro 120stupnov a potom to klesne na tych 90.Menil som termostat ktory mi odisiel cca 2mesiace dozadu ten je novy,zavzdusnene to neni tiez,kazde rano cestou do prace mi to jednoducho nekuri,zapnem stunedeny-ide,zapnem teply-ide ale fuka studeny vzduch tak si neviem dat rady,termostat je novy,pumpa ide ako ma tak ja nwm...posledne co mi ostava je vymenit cidlo ci snimac ci co to je.Opravte ma niekto prosim ak by som mal skontrolovat este nieco pred vymenou cidal-snimaca Dakujem vam
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 2. čer 2011, 12:12
Bydliště: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod miskod » čtv 1. pro 2011, 8:53

Ak ti auto hlasi vysoku teplotu ale inak ti ide dobre, tak by som to videl na cidlo teploty pre budiky. Ale kludne to moze byt aj kabelazou. Skus si tam niekoho posadit a pri nastartovanom aute zahyb kablami okolo cidla alebo riadiacej jednotky. Tiez si to pre istotu este skus poriadne odvzdusnit.
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod michal27089 » čtv 1. pro 2011, 11:05

To som skusal z kamaratom odvzdusnene to je,to bolo prve co sme urobili potom som sedel v aute a on sa hral stym cidlo,vravel ze snim poskusa pohybat alebo aj vybrat,aj ho vybral myslim a pytal sa ma ked bolo vonku ze ci ukazuje teplotu a ukazovalo tak ja uz fakt neviem co stym :?
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 2. čer 2011, 12:12
Bydliště: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod petr_xs » čtv 1. pro 2011, 12:13

I nový termostat se může porouchat. Když nebudeš vědět co s tím, můžeš termostat vyndat úplně a zkusit to bez něj.
Takovýhle problém by kromě zasekávajícího se termostatu mohlo způsobit i velmi malé profukování těsněním pod hlavou do vody.
Trochu mimo - dřív u škodovek byla v termostatu dírka a v ní volně nýtek, tou mohl utíkat vzduch z motoru při zavřeným termostatu a bylo míň problémů s odvzdušněním. Možná by stálo za to, vyvrtat do nového dírku, třeba 0,8mm.
http://thumbs.autobazar.eu/619/2063970_big.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/8439/dscf5995x.jpg
X II, 1.6 2003
petr_xs
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 412
Registrován: pon 29. kvě 2006, 7:46
Bydliště: oKutna Hora
Vůz: X II 1.6 2003

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod miskod » čtv 1. pro 2011, 13:09

Tak ja na X1 1.4 v termostate dierku mam. Predpokladal som teda ze ju maju vsetky. :o
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod michal27089 » čtv 1. pro 2011, 23:14

Tak toto som veru netusil,zase som o nieco mudrejsi,a nejsom sam :wink: to je v podstate taka mala vychytavka :D ok treba vyskusat vsetko Dikes za rady
michal27089
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 236
Registrován: čtv 2. čer 2011, 12:12
Bydliště: Žilina
Vůz: Citroen xsara 1,6i 8V r.v.2000 copue

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » pát 16. pro 2011, 13:54

Tak já nevím asi jsem prokletý, jakmile hergot spravím jednu věc, vysere se další.
Dnes jsem nechal běžet motor asi cca 20 minut na volnoběh, přišel jsem ručička teploty byla snad vykoucená ze své osy bylo to kompletně v červeném (120°°´) motor bežel ale nehorázně začal smrdět, pak mi to chcíplo a bylo to v čudu.
Nechal jsem auto cca 30 min odstát venku (dnes bylo příjemných 12°) a po nastartování byla teplota už pouhých 90°C a motor dělal jako by se nic nestalo.
Po jízdě do karviné jsem sledoval ručičku a ta si lítala nahoru, dolu jako na horské dráze, prostě jak se jí zachtělo.
Nejvíce mne na téhle situaci zaráží, že mi neseply (nezaply se) ani jedná ze sahar (větráku na chladiči, mám 2).
Dojel jsem domů, nechal auto zase běžet na volnoběh a opět jsem se dostal během pár minutek do červených hodnot a sahary se opět ani nehly.

Pročítal jsem zde, že mám tyto možnosti, buď to :
1. čidla
2. relátka
3. termostat

Zkusil jsem zapnout i klimu, ta normálně jela ale sahary stály. Demontovat přední čelo se mi moc nechce :evil:


Dokážu tuhle situaci nějak pořešit popř. lokalizovat problém s univerzálním nářadím (kombinačky, račna -sada do rozměru matky 13, sikovky) :cry:
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod rosta12345 » pát 16. pro 2011, 14:06

jestli se nepletu tak po zapnutí klimy by se měla sahara rozjet takže bych začal hledat problém v ní a to že tí lítala teplota nahoru dolu to by ukazovalo asi na termostat,samozdřejmě za předpokladu že tam je dost vody a není to zavzdušněné
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod miskod » pát 16. pro 2011, 14:50

Prave to lietanie teploty hovori, ze je tam malo vody alebo je to zavzdusnene. Ta sahara sa nemusela zopnut ak uz bolo menej ako 7 stupnov, kedy (ak sa nemylim) sa klima uz nespusta.
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Marek » pát 16. pro 2011, 14:55

Jestli se sahary rozběhnou automaticky, nebo až podle teploty a tlaku chladícího média si nejsem jistý.
Sáhl jsi u přetopeného motoru na chladič a hadice? Kontroloval jsi před jízdou se skákajícím teploměrem stav chladící kapaliny?
Pokud neotevře termostat, je chladič a hadice těsně u něj výrazně chladnější nebo při jízdě jsou úplně studené. Důležitá je také správná funkce zátky chladiče, v létě jsem jí měnil, nedržela tlak. Pokud ručička rychle skáče, je okruh zavzdušněný.
Pokyn k sepnutí Sahar se odvozuje od teploty chladiče, pokud neotvírá termostat, nesepne se Sahara.

Než jsem dopsal, další obdobná zkušenost :D
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » sob 17. pro 2011, 13:24

Tak jsem to dneska testoval a,

- po nastarotvání a přechodu teploty na cca 70-75°C šlo cítit na hadici jak proudí voda, chladič a hadice byly horké (né však vařící, klasická teplota)
- jezdil jsem od 9:00 po ostravě ručičky opět v koloně na rudné vyšplhala na 120°C (červené hodnoty) motor opět smrděl a měl tendenci zhasnout.
- jediné co jsem vypozoroval bylo že ručičky neskákala nahoru dolu jako tomu bylo včera ale stoupala/klesala plynule

ps. vodu jsem kontroloval mám ji dostatek jsem cca 2-5 mm pod maximem.

takže kde přesně najdu ty čidla a další špatná věc může být prý relátka (nebo to jsou pojistky v pojistkové skříni v motorovém prostoru?)

mohl by mi to pls někdo fotnout kde bych to měl hledat popř. jak to vypadá děkuji Vám předem.
teď před svátkama se opět daří :evil:
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Stančík » sob 17. pro 2011, 18:43

Videl by som to na zavzdušnený malý okruh v motore,treba naozaj poriadne odvzdušniť na tom mosadznom valčeku vľavo od termostatu.ja to robím tak,že napojím hadičky na odvzdušnovák bloku a zároveň aj na kúrenía vyviedol som ich do chladiča a nechal som cirkulovať cca 5min pri 1500-1800ot.je ešte jedna možnosť,že máš trochu prerazené tesnenie pod hlavou a tade sa to privzdušňuje,ale pravdepodobne pri bežiacom motore a pri otvorení zátky by sa mala zvýšiť hladina vody v chladiči, (až prípadne vystreknúť von z nádržky).Inak nikdy som neovzdušňoval pri termostate,je to podľa mna zbytočné,bo chladič nie je nikdy naplnený štrichom a tak má prípadný vzduch kam ísť bez problemov. Motory 1,8i nemajú dierku na termostate,ja som kúpir favoritácky a ten som obrúsil na požadovaný priemer.mám pocit ,že sa zlepšila cirkulácia vody.
Xsara1,rv99,1,8i,benzín,coupe,bez klimy
Stančík
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 131
Registrován: sob 4. říj 2008, 20:12
Bydliště: Banská Bystrica-Sásová
Vůz: X1,1999,1,8i,benzín,66kW,čierne coupe,bez klimy

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník