Přehřívání motoru

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod rosta12345 » sob 17. pro 2011, 21:21

tak pokud autodata nekecají tak mi to ukazuje že by relátka sahar měly být nad chladičem
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod miskod » pon 19. pro 2011, 6:39

Ak to to teda nemas zavzdusnene a nejde ti sahara, tak sa to prejavuje ako pises. Prehriatie motora bez skakania teploty s tym ze hadice do chladica su teple. Neviem ako to je na 1.8i, ale vacsinou na spinanie sahary je bimetal na chladici. Ten sa da zmerat ci zopol velmi jednoducho - prehriaty motor a tento spinac musi byt zopnuty. Saharu samotnu odskusas zase tak, ze ju odpojis a privedies tam 12V.
Stretol som sa ale s rovnakym pripadom, ked sused opravoval na parkovisku 1.6i a ten mal zlomeny (alebo inak poskodeny) kabel pri poistkovej skrini v motorovom priestore...Inak predpokladam, ze vsetky poistky si pozrel...
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » pon 19. pro 2011, 19:48

V pojistkové skříni to je která pojistka, najde ji někdo na fotce, nemám přístup k manuálu xsary takže nechci střílet od oka.
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod viteon » pon 19. pro 2011, 19:58

Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » pon 19. pro 2011, 20:22

tak jsem na to byl mrknout a mne už nic nepřekvapí na mojém vraku, ani jednu z těch pojistek tam nemám obě pozice volné. tak jak to tedy mohlo fungovat, no zítra beru barboru a rozflákam ji na cimpr campr :cry:
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Teplota motora- Xsara 1,4

Příspěvekod Bager » pon 13. úno 2012, 21:23

Zdravim,

viem, ze o tejto teme sa tu uz pisalo vela, ale ani jeden problem nebol to co mam ja. Mam Xsaru 1,4i bez klimy a problem je ze mi v poslednej dobe od tych mrazov ukazuje na budiku vysoku teplotu motora(cca 1 mm za tu rucicku 105 stupnov). Len tento problem mi robi len sa auto hybe. Skusal som uz vymenit termostat, cidlo do budikov(to modre), skusal som chladic ci je cely horuci ked auto stoji a je. Ked auto stoji a je na volnobehu takrucicka ukazuje klasickych 90 stupnov a ked jej pridavam na klapke tak trochu stupne a klasicky spusti saharu. Ale ked sa to auto hybe tak som skusal rychlo zastavit a pozeral saharu ale nefuka...robi to ked je motor zatazeny. Odvzdusnoval som ho 3x a tiez som cistil vsetky kostry. Uz sa s tym hram 2 tyzdne a pomaly som v koncoch. Nemate niekto napad v com by to mohlo byt alebo pripadne ak by sa vam dalo ci by ste mi niekto nezmeral odpor na tom modrom snimaci ze kolko ma mat odpor pri 90 stupnoch lebo to nemozem nikde najst...Ak vas nieco napadne poradte prosim Vdaka.
Bager
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 24. říj 2008, 19:29
Bydliště: Žilina, SR
Vůz: Citroen Xsara, 1,4, benzín, 1998


Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Bager » úte 14. úno 2012, 21:21

No prave ze tieto stranky som uz pozeral, ale ja nemam v aute ani jeden s tych snimacov, ktore tam maju uvedeny odpor. Ja mam ten modry s fialovym pruhom č. 024283 a pri tom nie je uvedene vobec nic...preto som potreboval keby mi to niekto zmeral. Pytal som sa na to uz aj v citroen servise, ale zial bohu jedine co mi dali bolo ze obsah naplne je 5,5l a pod...
Bager
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: pát 24. říj 2008, 19:29
Bydliště: Žilina, SR
Vůz: Citroen Xsara, 1,4, benzín, 1998

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » ned 26. úno 2012, 17:27

Na noční mi to nedalo, zkusil jsem odpojit teploměr co mám zespod na zrcátku a nechal běžet motor cca 45 min na volnoběh, ejhle dostal jsem se na cca 105°C a uslyšel asi po 2 minutách krásný pokles otáček, sepnutí, a zvuk dvou sahar, jenž se zaply :jup:
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod viteon » ned 26. úno 2012, 17:30

a má to čidlo nějakou souvislost s teplotou motoru nebo saharami?
Uživatelský avatar
viteon
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 3765
Registrován: pát 15. črc 2005, 8:46
Bydliště: BRNO, 209km od Dolní Lutyně
Vůz: (A-C4 1,6ka) + (V-C-HR 1,2ka)

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Tonicek » ned 26. úno 2012, 17:45

no to nevím, hádám že asi ne, ale jak jsem psal do teď mi sahary neseply ani za mák, byl jsem v červeném poli, motor fakt smrděl a nic, a teď fungují-
    Řiď, ať jedeš líp. Myslel jsem řiď jako řiď, ne řiť jako řiť.
    Projekt J.A.R.V.I.S započal ...
    Obrázek
Tonicek
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 651
Registrován: pát 20. srp 2010, 8:56
Bydliště: Kousíček od Ostravy
Vůz: Peugeot 307 1.6 16V 80kW 2001 - J.A.R.V.I.S

Chladič na 1.6 16V

Příspěvekod Silenoz » stř 16. kvě 2012, 15:36

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, zda mohu namontovat na Xsara 1.6 16V s klimou tento chladič z Picassa http://autodily.autodily-hk.cz/images/products/large/25314.jpg (má navíc M22x 1.5 - což na mém chladiči není a nevím k čemu to slouží). Jelikož mám stále problémy s vařením na dálnicích, rozhodl jsem se, že zakoupím co nejlevnější chladič na vyzkoušení (pak snad už jedině vodní pumpa).

Díky moc :wink:
Citroën Xsara II Break Exclusive 1.6 16V (3/2001)
Obrázek
_________________
Uživatelský avatar
Silenoz
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 25. bře 2008, 16:09
Bydliště: Plzeňsko
Vůz: Xsara break 1.6 16V, 3/2001

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod Axel » čtv 17. kvě 2012, 9:50

Ahojte, tak prehrievanie musim riesit uz aj ja.
Po buracke mam novy chladic, nove sahary a pri beznej prevadzke absolutne ziadne problemy.
Problem je dllllhe statie na krizovatke, jazda do prudkeho kopca krokom na jednicke,...
Motor sa po nejakom case zacne pomaly prehrievat, no sahara sa vobec nerozbehne, aj ked auto uz pipa ze je prehriate.
Chladic aj hadice su teple. Sahara je elektricky OK.
Problem zmizne akonahle zacnem ist kusok rychlejsie (30-40 za hodinu a po par sekundach mam teplotu znova iba na 3 palicky) = naporom to chladi uplne super.

Minuly tyzden sa mi navyse po prehriati nejako rozhodilo auto a namiesto klimy zacalo naplno kurit bez ohladu na nastavenie digiklimy. Po vypnuti motora, nastartovani a vypnuti digiklimy na par minut to uz slo OK.
Nejake tipy, kde zacat s dalsou vymenou?

EDIT: tak po dnesnej jazde v teplom pocasi: pri stati na krizovatke z klimy postupne prestane ist studeny vzduch, az nakoniec auto zacne "kurit". Po rozbehnuti je v priebehu par sekund vsetko v poriadku.
Je moj predpoklad spravny, ak si myslim, ze ma vsetko na svedomi netociaci sa ventilator? Ako zaistit jeho chod?

EDIT2: vyriesene vymenou "riadiacej jednotky" pre ventilator (vraj to prepina otacky ventilatora) a nejakeho cidla. Mechanika som sa moc nepytal, co to je, ale auto uz jazdi paradne, vyskusane :wink:
Cestami aj necestami @ Obrázek
Necestami aj cestami so Skautom pod zadkom @ Obrázek
Axel
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 520
Registrován: úte 16. úno 2010, 14:18
Bydliště: Slovensko, Kosice
Vůz: Xsara Picasso Spec 1.6 benzin 70kW rok 2005 + EX Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDi 66kW rok 2002

Re: Přehřívání motoru

Příspěvekod mischo1990 » ned 30. čer 2019, 20:06

Cavte chlapi.
mne sa teraz stala podobna vec ktora ma celkom zaskocila. varovna vlajka STOP s cervenou kontrolkou nad teplotou motora a piskanie.. ale teplota motora je v poriadku 90 stupnov ako byvala vzdy a moja Sára na mna húkala aby som zastavil :shock: Skusil som vypnut a nastartovat a prestalo to po chvilke zasa. Je sice teplejsie v tychto dnoch ale nikdy sa mi to predtym nestalo. Sahary funguju normalne nakolko ked ide klima tak bezia. Je do pocitaca nejaky iny snimac teploty ktory by mohol byt vadny? :idea:

//EDIT
vymeneny snimac teploty motora. Uvidime :mudr:

//EDIT 2
Termostat vymeneny. asi zacal ukazovat spravnu teplotu pretoze mam zvysenu teplotu motora. Na Dialnici mi ukazuje skoro 100 stupnov pri rychlosti 130 dole z kopca pri mensej zatazi klesa na 90. Co moze byt chyba? vodna pumpa? Vicko chladica? :evil:
Toto asi nie je prevadzkova teplota motora ze nie? Valim 130 po dialnici a drzi sa to takto cely cas 500km.
https://imggmi.com/full/2019/7/7/39091189852db0c406bda03d3bf47718-full.jpg.html

//EDIT3
Kúpil som z ebayu nejaký teplomer na kabliku aby som bol schopný v reálnom čase merať teplotu chladiacej kvapaliny. Výsledok? Na diaľnici ukazovalo MAX 85°C a budik ukazoval okolo 100. Vymenil som už 2 cidla jedno čo je z boku na motore, druhé cidlo čo je pred termosratom (to keď som odpojil sa spustili sahary) a tretie ešte nie lebo neviem na čo je nachádza sa kúsok nad tým druhým ( to keď som odpojil z potrubia sania vyšiel nejaký divný zvuk ako keby sa nadstavovala nejaká klapka) môže to byť ten posledný snímač? Nikde som ho vanualoch nenašiel na čo slúži.
mischo1990
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 83
Registrován: sob 24. bře 2012, 18:22
Bydliště: HV
Vůz: Citroen Xsara Break 1.6i 99' + LPG 330 000km

"Přehřívání" alá kontrolka STOP

Příspěvekod krono » čtv 5. bře 2020, 16:14

Přátelé,
jak jsem již zde četl, 100x omýlané téma. Koupil jsem Xsaru 1.4i s klimou (a jednou saharou ?!) někdy koncem října roku 2019. Někdy v půlce ledna mi začala Xsara zlobit následujícím problémem: při dlouhém stání, či popojíždění v koloně či ze semaforu na semafor mi teplota vyleze těsně nad 90 stupňů - spustí se kontrolka STOP (bliká, nepípá) v souladu s tím i červená kontrolka u budíku s teplotou a vteřinu na to sepne sahara. Do 15 vteřin je po všem, teplota klesne pod 90. Měnil jsem termostat, nové rozvody i pumpa, spínač kontrolky teploty chladící kapaliny - to vše bylo měněno až po tom, co se tento problém začal objevovat a bohužel beze změny. Jediné, co mě ještě napadá je vyměnit modré čidlo u termostatu, jinak si už nevím rady. Kapalina, která proudí po oběhu je namíchaná asi na -20 stupňů... Děkuji za jakoukoliv radu!!!
krono
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 5. bře 2020, 16:02
Bydliště: Praha
Vůz: Citroen Xsara 1.4i 55kW klima 100 000km

PředchozíDalší

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků