od empík » pon 19. bře 2012, 21:03
Tak sa vraciam ku téme z decembra minulého roku. Tento víkend bolo pekné počasie tak som to využil na podrobnejšiu prehliadku kúrenia a klímy. Pomocou návodu na demontáž palubovky som odstránil kryty od ručnej brzdy až po ovládanie spätných zrkadiel. Pri tejto práci som vymenil aj 5 žiaroviek podsvietenia a nastavil ručnú brzdu. Potvrdilo sa, že automatická klíma má 4 snímače teploty.
1,vonkajšia teplota v pravom zrkadle
2,čidlo vrtulka v stredovom paneli
o týchto dvoch sa všeobecne vie sú tam však ešte ďalšie 2.
3,čidlo za regulátorom klímy - dostať k nemu sa dá len po demontáži ovládača klímy
4,čidlo výduchu na nohy - celkom na spodku kúrenia, zlý prístup.
Čidlá 3 a 4 sú montované zospodu kúrenia a vyberú sa pootočeím čidla. Sú tam 10 kohm termistory a tieto dva čidlá boli dosť silne špinavé.
Celkom na spodku kúrenia je aj motorček zmiešavacej klapky. Veľmi zlý prístup, dostal som ho von asi za pol hodiny. Motorček aj prevodovka boli v dobrom stave a tak som ho len primazal a ani neviem ako sa mi ho tam podarilo vrátiť späť na jeho miesto. Po určitom laborovaní som demontoval aj riadiacu jednotku klímy, prespájkoval konektor a pár obvodov. Po poskladaní všetkých krytov som bol veľmi zvedavý na funkciu kúrenia. Vyzerá to nádejne, už sa to správa inak, ale na 100% to budem vedieť až po dlhšej jazde v zimnom počasí. Pri tejto práci som ešte vymenil pár molitanových tesnení na výduchy kúrenia a pokiaľ sa dalo tak som očistil hadice rozvodu vzduchu a samozrejme ošetroval všetky elektro konektory. Napadá ma však jedna otázka, či náhodou príčinou tejto závady nebolo prečistenie klímy penovým čističom, ktorý sa nastrieka do výduchov a namiesto kabinkového filtra. Pokiaľ sa pena dokonale neodstráni z čidiel tak čidlá môžu poskytovať nesprávnu alebo opozdenú informáciu o teplote. Všetka táto činnosť mi zabrala vyše 12 hodín práce.
Som rád, že ste radi, že som rád...