cukání motoru - obecné téma

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Cukání motoru

Příspěvekod dokturek » pát 31. srp 2012, 18:53

budu je to někdy na prašky zatim projedu ty konektory a kabelaž
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Cukání motoru

Příspěvekod baffy » pát 31. srp 2012, 19:43

Tak pokial si si pred výmenou nedal na čas a jednotky po odpojení batérie ešte neboli uspaté,kludne tie chyby môžu pochádzať z toho. Preto si myslím,že pokial to išlo zmazať a všetko funguje nerieš.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Cukání motoru

Příspěvekod dokturek » ned 2. zář 2012, 5:02

takže včera rano vše v pohodě nastartovene na prvni otočeni a odpoledne třikrat zakolisaly otačky a auto chciplo na počvrte chytlo ale plyn nešel vytočit vic jak na 1500 otaček po vypnuti motoru a nastartovani se rozvitila kontrolka motoru a auto jede
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Cukání motoru

Příspěvekod zlj » ned 2. zář 2012, 7:01

Když motor nejde vytočit na více jak 1500 ot.tak by měl běžet v nouzovém režimu a ten si nastavuje jestliže je prič druhá lambda.A podle té svítící kontrolky možná by to mohlo být.Je to jen moje zkušenost z praxe, ono někdy je to na palici.
Naposledy upravil zlj dne ned 2. zář 2012, 19:44, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Cukání motoru

Příspěvekod rosta12345 » ned 2. zář 2012, 10:05

příčin přepnutí do nouzového režimu podle mě může být daleko víc ne jenom špatná lambda
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Cukání motoru

Příspěvekod dokturek » ned 2. zář 2012, 11:18

něco podobneho se mi stalo asi před třemi roky auto taky nešlo za plynem a zjistilo se že odešla vrchni sonda.tak jedině ta za katem ale to by asi řekla diagnostika ne?
tak jsem projel všechny konektory a kabelež teda co šlo.stav je stale stejny.
popišu stav:
po nastartovani otačky vyletina 1800 ot a pomalu 1-2 vteřiny spadnou na 950 tam se mirně pohupujou v rozmezi 940-960 ot.
když odpojim spodni labda sondu tak se motor chova uplně stejně
otazka jak se da zjistit že je sonda v haji?
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Cukání motoru

Příspěvekod baffy » ned 2. zář 2012, 17:57

Špatnú sondu by mala dia vyhodnotiť .To že sa motor chová rovnako aj po odpojení tej spodnej by malo znamenať,že tá vrchná funguje tak ako má, alebo sa mýlim??
EDIT: tu máš nejaký postup ako overiť sondu.
Přílohy
Diagnostika lambdy.pdf
(405.98 KiB KiB) 663 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Cukání motoru

Příspěvekod zlj » ned 2. zář 2012, 19:43

To samé si myslím i já.Ještě mě napadl katalyzátor jestli je dobrý,ale myslím,že by to Lexie popř.Diagbox měli odhalit.
Uživatelský avatar
zlj
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 392
Registrován: pát 25. pro 2009, 21:50
Bydliště: Pacovsko
Vůz: citroen xsara 1.4i benzín 2002 a C3 1.4HDI 2007

Re: Cukání motoru

Příspěvekod baffy » ned 2. zář 2012, 20:28

Ano ale tie kódy závady hovoria o škrtiacej klapke a elektrike.Píšeš že sa stav nezmenil,a čo chyby v diagnostike,tiež stále tie isté? To kolísanie otáčok môže spôsobovať aj snímač tlaku nasávaného vzduchu.
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Cukání motoru

Příspěvekod snoopy » ned 2. zář 2012, 20:46

u mě se podobně projevovaly přelámaný kabely ke klapce...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Cukání motoru

Příspěvekod dokturek » ned 2. zář 2012, 21:00

odpojil jsem baterku a po dvou hodinach připojil a po druhem startu kontrolka zhasla.po startu otačky vylezou na 1100 a vše v pohodě.
ještě mě napadlo že když se rozviti kontrolka diag.tak je motor v nouzovem režimu (tovarni nastaveni) tak odpojeni labda sondy asi nema vliv.
zitra rano vyskoušim než se zase ta mrcha rozviti a dam vědět.
jinak budu zhanět auto elektrikaře :(

-- přidáno 02 zář 2012 22:02 --

[quote="snoopy"]
ty jsem projel tedy aspoň u konektoru

-- přidáno 03 zář 2012 07:27 --

tak rano start asi 3x bez problemu z mirnym zakolisanim otaček (u mě normalni)
odpojil jsem spodni lambdu a nastartoval asi 6x a parkrat prošlapnul plyn a stav je naprosto stejny jako z labdou a na vic se ani nerzvitila kontrolka motoru což bych čekal že vyhodnoti jako chybu?
xsara ll 1,6/16v čvrtek 23.8.2001 celkem slušna kara :)
Obrázek
Uživatelský avatar
dokturek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 986
Registrován: sob 15. lis 2008, 9:56
Bydliště: Havířov
Vůz: xsara ll 1,6/16v 8/2001 motor-TU5JP4

Re: Cukání motoru

Příspěvekod snoopy » pon 3. zář 2012, 21:05

právě mě se ty kabely proměřit nepovedlo. Jak byly nalámané, tak pořád vodily, ale při jízdě občas asi nějakým otřesem se přerušil kontakt a byl jsem v nouzáku. "diagnostiku" jsme udělal tak, že jsem s nimi při nastartovaném motoru kroutil a najednou jsem byl v nouzáku. Ven šlo asi 30 cm kabelů a napájel jsem tam nové...
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Ondra » pon 24. zář 2012, 21:20

Nazdar "páni edisóni"
To co jsem si přečetl je teda slušnej soubor pohádek a lekce kouzel ze školy čarování v Bradavicích "Harry Potter".

1) Jakekoliv odpojování a zkoušení pokus omyl s čidly a akčnímy členy je zhovadilost a slušná demence.

2) Ať už Lexia nebo jiná diagnostika slouží k informaci o tom co zaznamenala ŘJ jako nepovolený stav (příklad: na čidle teploty chladící kapaliny je NTC rezistor, který bude napájený referenčním napětím 5V z jednotky. V závislosti na teplotě motoru se bude jeho vnitřní odpor měnit a tím i úbytek napětí na něm. ŘJ nemeří odpor čidla ale úbytek napětí na výstupu z jednotky. Rozsah výstupního napětí je dofinován od 0,5V do 4,5V "od min do max hodnoty kterou má ŘJ v datovém poli uloženou". V případě, že bude napětí blížící se 5V "odpojený konektor, přerušené vedení" bude jednotka hlásit "zkrat na plus pól, ale v případě hodnotě blížíci se 0V "zkrat na kostru, zkrat čidla" bude jednotka hlásit zkratováno na mínus pól.) Pokud se čidlo ocitne v nepovoleném rozsahu dojde k zapsání pod daným kódem závady do paměti závad. TO ALE NEZNAMENÁ ŽE JE CHYBA V ČIDLE!!!!!! Vše se musí ověřit měřením a kontrolou!!!!

3) První kde bych hledal je složení směsi - a to buď zaject k nekomu s Analyzátorem výfukových plynů (viz mašina na EMISE) a nebo se to dá udělat za pomocí signálu z Lambda sondy a Lexie a nebo jiné diagnostiky. Postup je ten že se v obouch prípadech nechá motor běžet a čističem brzd postříkáte veškerá těsnění kolem sání klapky (část mezi klapkou a hlavou válců) a sledujete na analyzátoru nárůst HC "uhlovodíku" jestliže je tak je tam falešnej vzduch a je to potřeba přetěsnit. Postup s diagnostikou je stejný jen s rozdílem, že se musí nechat zahřát motor proto aby fungovala Lambda regulace (regulace pro katalizátor chudá / bohatá směs - viz funkce 3-cestného katalizátoru) a stejně sledujete na grafu napětí na Lamba sondě (v normálu se mění v rozmezí 0,2V-0,8V a to 0,2V - chudá a 0,8V bohatá - ale může to být od 0,1V-0,9V). V případě dlouhodobého pohybu napětí kolem 0,8V - 0,9V je tam netěsnost. Princip Lambda sondy viz odkaz: http://automatizace.hw.cz/view.php%3Fcisloclanku%3D2006061301

POZOR!! POZOR!! Pro tento test používejte jen sprej bez silikonu a nebo molibdenu !!! Jinak nadobro odděláte Lambda sondu - tyto látky nemá ráda!!!!!

4) Pokud jsou problémy i nadále, pokračujte v změření tlaku paliva a dopravovaném množství ( předpis zní že čerpadlo musí dát mni 0,75l/30s neboli 1,5l/min ) atlak je konstantní 3.5 Bar +/- 0,1Bar. (poku není tlak -> výměna palivového filtru, pokud i nadále ne tak výměna čerpadla v nádrži)

5) Dále potom kontrola vstřikovacích ventilu na zkušebně (špatně rozprášené palivo nebude dobře rozmícháno ve směs a nebude dobře hořet)

6) Kontrola zapalování / výměna svíček (svíčky bych osobně dával Beru Ultra X mají sice interval 60 000km ale po 40 000km bych je vyměnil) lišta se dá porovnat na diagnostice (doba sycení jádra cívky cca do 4,5ms je ok nad 4,5ms je po ní a tudíž je zralá na výměnu)

7) Kontrola kompresí - rozdíl mezi válci nesmí být více než 1Bar naměřit by jste měli kolem 14 Bar u zajetého motoru ale né míň než 11Bar. To by pak znamenalo úbytek kompresí a horší podmínky hoření (je to oprava v rozsahu GO motoru /překroužkouvat/udělat sedla ventilů popřípadě výměna ventilů/zbroušení hlavy a výměna těsnění)

8) Kontrola Katalizátoru - lze pouze dvěmi způsoby
a)demontáži a pohledem od svodů na celistvot - v případě jakéhokoli poškození (drolení, spečení, zborcení) nutná výměna.
b)kontrola diagnosticky u EU3 a výš za pomocí Lambda sond na volnoběh a při prohřátém motoru - před katem měnící se napětí 0,2V - 0,8V a za katem napětí v jedné linii 0,45V - 0,65V. V přípdaě že ne tak je po katu! => nutná výměna

9) Návštěva Autorizovaného servisu Citroen a kontrola popřípadě přehrátí software v ŘJ motoru (poku bude k dispozici novější kalibrace!) Nepokoušejte se to přehrávat doma vlastní Lexií - možnost dot velkých problému s programováním a integritou software v ŘJ (osobní zkušenost, naštěstí se zadařilo a po 4 bezesných nocí namísto relexu na dovolené opraveno)

10) Když nevíte co děláte tak se do ničeho nepouštějte a přenechejte to někomu s většími zkušenostmi.


Tento článek je směrován výhradně na Motor TU5JP4 TU5JP4S se vtřikováním Bosch Motronic ME7.4.4 a ME7.4.5 ( Vozy 1.6 16V PSA Xsara, Berlingo, C2, C3, C4)

Číslování postupu není nutné dodržovat ale největší problémy u TU5JP4 je netěsnost sacího traktu a následné problémy spojené s ním. Dost často se stává že praskají platové sání. Nutná výměna za nové nebo výměna za hliníkové které je na nejvýkonější modifikaci TU5JP4S z C2 VTS - lespší lícuje a je pevnější.

Pozor na záměnu s motorem TU5JP - Saxo VTS - má jinak tvarované sání a nesedí přesně (je to stjený spodek ale jiná hlava motoru).

Rozdíl mezi JP4 a JP4S je ve vačkách, sání, ŘJ a vstřikovačích. Jinak je totožný.

Pokud by někd potřeboval poradit v oblasti Kladno, Praha (střední čechy směr západ) tak mě klidně kontaktujte SZ.

Nehodlám se tu nad někým povyšovat ale nedokážu koukat na ty SCI-FI výplody co to někteří píšete.
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení
Uživatelský avatar
Ondra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 5. úno 2007, 0:46
Bydliště: Kladno
Vůz: Xsara Coupé 1.6i 16V 80kW/110HP / barva Lucifer / Chrono paket VTR / podsvícení interieru do modra

Re: Cukání motoru

Příspěvekod pepo » ned 3. úno 2013, 15:12

prosim o radu Kde sa nachadza snimač tlaku vzduchu Xsara 1.4 2002 benzin
pepo
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 22. kvě 2011, 14:31
Bydliště: prievidza
Vůz: citroen xsara 1.4 benzin 2002

Re: Cukání motoru

Příspěvekod Ondra » pát 1. bře 2013, 21:17

Snímač tlaku v sací rouře "MAP" se u TU3JP (1.4 8V 55kW) nachází přímo na plastovém sání. Je to čidlo se čtyřmi vodiči, a tuším že je tam přitaženo jedním šroubem na desítku klíč. Součástí tohoto čidla je snímač teploty nasávaného vzduchu takže "t-MAP". Vypadá takto viz odkaz:

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBpzY/uwUPbN+8f9TwBPWwDlC7hTyFD6MCKyfelupP/ZaN7jc/yzQLW6OYozBzTkLm1qU+Okq8YWWYzCMZ8oGgwv+jvSj7uwifHj6Raml8OIS+FZ9/NssSahj+25VCeMr3r9mZ6ngZuBjwRd0vV00+D+UqCGesXE9fxjVTs2OHJFGqci5Hzlq4ah1lh2TJwG6XMzFcePYbK6UuD+gMlUX3U98=
Červená Dračice v 3dv. rok 12/2002 - motor 1.6 16V 80kW/110HP výbava Chrono VTR (Přidány Xenony H7 6000K - fakt luxus)/ 60% mám podsvícený interier modře, na zbytek nenbyl čas... už jen budíky a ovl. topení
Uživatelský avatar
Ondra
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon 5. úno 2007, 0:46
Bydliště: Kladno
Vůz: Xsara Coupé 1.6i 16V 80kW/110HP / barva Lucifer / Chrono paket VTR / podsvícení interieru do modra

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků