od marjon » sob 5. říj 2013, 19:53
neviem ci moj problem suvisi priamo s touto temou,ale napisem vam co sa mi dnes stalo.
vcera vecer bez problemov odstavene auto,rano po otoceni klucika motor pretocilo,ale nenaskocil,skusil som to este raz a nic,teraz uz neviem ci ho aspon trosku pretocilo,ci nie, hned ma napadlo baterka. napojil som ju cez startovacie kable na druhe vozidlo, nechal niekolko minut,ale po otoceni klucikom uz nic,ani tuk. v motorovom priestore som zacul take cudne zvuky,akoby motorcek a potom take svakanie. vybral som bateriu,zobral ju na odmeranie. baterka je ok. vsimol som si ze display vypisuje engine imobilizer fault a na palubovke svieti kontrolka kluca,napadlo ma skusit druhy kluc,to iste......odtiahol som auto na diagnostiku a veril ze sa problem zisti a odsrani. podotknem,ze hned som sadol za PC a nasiel prave tuto temu. aj ja som nedavno zvaral vyfuk,tak ma napadla suvislost,ako je to tu popisane. pri tom zvarani sme mali odpojeny + z akumulatora a kostru zvaracky co najblizsie ku zvaraniu,zvaralo sa s CO. Hned ako som priesiel na diagnostiku povedal som prave toto,ci to nemoze suvisiet s tym zvaranim. mechanik toto tvrdenie razne odmietol, ze od zvara pravidelne na autach a nikdy bateriu na nich neodpaja, vraj bol na skoleni,kde im vysvetlovali prave tuto problematiku, ze pri zvarani na vozidle nikdy neodpajat bateriu a ze prave bateria tvori ochranu......neviem , nevyznam sa v elektrike. on uz vraj zvaral na strasne vela autach prave takto a nikdy problem nebol. zacal teda diagnostiku, hned mu vyhodilo niekolko chyb a to v pocitaci motora a este niekolko,uz presne neviem ake to boli. to podivne cvakanie a zvuk motorceka bolo stale pocut,zistili sme ze ten zvuk podobny otacajucemu sa motorceku vychadza z poistkovej skrinky hned vedla baterky a ten cvakol z takej krabicky co je z druhej strany baterie, bud to cvakalo alebo bzucalo. robilo to neustale po otoceni klucika. mechanik sa s tou diagnostikou trapil vyse dve hodiny,lenze problem sa mu zistit nepodarilo. ma vraj najdrahsi pristroj a program a povedal mi, ze ked sa to nepodarilo jemu,nepodari sa to nikomu,len v znackovom servise kde maju podrobnejsi program. niektore chybove hlasenia vymazal ,lenze program ho nechcel pustit v niektorych pripadoch dalej. nakoniec nieco nasiel a povedal ze ECU motora je zablokovana. tak som sa s nim rozlucil a asi mi nezostava nic ine len ten znackovy servis. odtiahol som teda auto naspet domov,lenze nastal problem, nevedel som vytiahnut okno na vodicovych dverach, nakolko hned po otoceni klucikom sa auto dostalo do ECONOMIC rezimu. kedze som auto takto nechcel nechat na ulici rozhodol som sa ze ho odtiahnem do garaze. pocas tahania sa na aute rozsvietili svetla, ECONOMIC MODE z nicoho nic skoncil, okno sa dalo vytiahnut a display zacal vypisovat rozne hlasky,nieco s olejom,brzdami. po dotiahnuti do garaze ale opat hlaska ENGINE IMOBILIZER FAULT a bzucanie a cvakanie. ten mechanik mi povedal ze s takymto problemov sa este nikdy nestretol, ze s tou jeho diagnostikou by mal vediet veci, ktore sa mojom aute nesli a kde ho program nechcel pustit. vie mi niekto nieco poradit ohladom tohoto problemu????
este nieco, cez tyzden som menil palivovy filter, po jeho vymene sa mi auto dostalo do nudzoveho rezimu a display vypisoval ze ESP a ARS faul, svietila kontrolka ESP a diagnostiky auto slo max. 120km/hod. na druhy den uz ale kontrolka ESP nesvietila a neskor zhasla aj kontrolka diagnostiky a auto sa spravalo uplne normalne,vsetko islo ako ma.
dakujem za vsetky postrehy,ale aj tak asi v pondelok budem musiet odtiahnut auto do znackoveho servisu