Xsara 1.6i volnoběh

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Xsara 1.6i volnoběh

Příspěvekod borek II » úte 20. bře 2007, 15:38

V lednu 2006 jsem zde psal o problému s Xarou 1.6i, kdy nedr?ely volnobě?né otáčky po odřazení rychlosti, po br?dění motorem. Situace se zhor?ila na tolik, ?e nedr?el volnoběh u? ani v klidu. Nechal jsem vyměnit lambdu a teplotní čidlo vody, dále teplotní čidlo vzduchu a vičistit vzduchový ventil a klapku. V?e se zlep?ilo i kdy? docházelo k houpání otáček při volnoběhu. Zhruba po týdnu je?dění opět po br?dění motorem dojde po odřazení rychlosti ke zdechnutí motoru. Bylo mi řečeno, ?e to mů?e dělat EGR ventil. Nemá někdo podobnou zku?enost. Ka?dá rada dobrá díky.
borek II
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát 20. led 2006, 12:43

Příspěvekod Rope » úte 20. bře 2007, 21:48

Tohle mi silně připomíná problém krokového motorku volnoběhu. Pokud by se jednalo o benzínovou škodoku, řekl bych vyčistit klapu a základní nastavení.
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5606
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod levis501 » stř 21. bře 2007, 7:34

LionVTS píše:
Rope píše:Měl by tam být nějaký ventil, který řídí ECU a který otevírá právě vstup z nádržky filtru z aktivním uhlím, ale já se spíše orientuju v VW group. EGR je to označení, jak se píše na začátku.


Mimochodem, posledni mesic me zacal pres topeni obcas smrdet dovnitr benzin....


Tak si v autě hlavně nezapaluj... 8)
Xsara II Coupe 1,4i
levis501
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 333
Registrován: úte 30. led 2007, 13:05
Bydliště: Olomoucko

Re: Xara 1.6i volnoběh

Příspěvekod dusang » stř 21. bře 2007, 9:39

borek II píše: a vičistit vzduchový ventil a klapku.


Tym vycistenim vzduchoveho ventilu myslis "krokovy motorcek"? Je to taky mensi valec pod telesom skrtiacej klapky a ide do neho hadica zo vzduchoveho filtra a dalsia hadica z telesa klapky? Je to vlastne bypass skrtiacej klapky a ovlada sa s tym ventilom prietok vzduchu, ked je skrtiaca klapka zatvorena.
Lebo u mna problem s obcasnym zdochnutim motoru po vyradeni sposoboval prave tento krokovy motorcek. Mam tiez motor 1.6i TU5JP.
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod miskod » stř 21. bře 2007, 11:42

LionVTS píše:Problem je ten, ze se to blbe zjistuje a objednavat motorek a vyzkouset a pak vratit, to nejde :-(

Jak to kurna zjistit ??

No ja by som ten krokac vytiahol, trochu zatlacil aby bol prieduch do motora trochu otvoreny (aby tam isiel vzduch), zalozil nazad a nezapajal. Po nastartovani by mal mat motor vyssie otacky, ale mal by ist normalne. Ak ide vtedy motor dobre, tak sa krokac zadiera, alebo mu vynechava nejaka faza.
miskod
 

Příspěvekod pastynko » stř 21. bře 2007, 15:02

LionVTS píše:Tak ted sem zjistil jednu prijemnou zpravu...

Krokac sem sehnal za 900 novy takze to hned zitra jak prijde vyzkousim


mam uplne presne take iste problemy ako popisujes... aj skapinanie, aj smrad... a tiez mam 2.0 VTS :roll:

kde si zohnal tak lacno krokovy? vedel by si zohnat este jeden?

daj vediet ci sa ti to podarilo vyriesit... DIK! :wink:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod řepák » stř 21. bře 2007, 17:14

LionVTS píše:Tak ted sem zjistil jednu prijemnou zpravu...

Krokac sem sehnal za 900 novy takze to hned zitra jak prijde vyzkousim

Tak to bejt tebou tak si jich nakoupim kýbl , tady v Pha u C za něj chtěli 2 ,-
1.8/16V EXCLUSIVní černá a s křííííídlem, to bylo tenkrát ... pak to byl nějakej Japonec, ale žádný zemětřesení .
Za to teď , je to ,,pořádnej kočár,, . To už je od 20.6.19 historie
Š.S 125 AT
Bezpečná jízda především !
Uživatelský avatar
řepák
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 2629
Registrován: ned 25. čer 2006, 20:07
Bydliště: Řepákov - Pha 6 pro ty co neví .
Vůz: Š.S nebo-li koncernovej znetek :-)

Příspěvekod pastynko » pát 23. bře 2007, 9:02

LionVTS píše:Ja zjistim cim je to chcipani a vy zjistete proc smrdi pres topeni ten benzin, plati :-)

Na to totiz nemuze nikdo prijit :-( nema to nanic vliv a jen to odvetrava prebytecny tlak z nadrze. Bohuzel neprijemne pachne do kabiny :-(

V citroenu maji ten uhlikovy filtr za 600, ale nevim jestli se vyplati dot toho investovat a menit ho, muze nekdo poradit?

Zitra dam vedet ohledne toho chcipani, jsem z toho strasne nestastny :-(


ja som telplotne cidla menil... a nepomohlo, jedine ze by bola kabelaz v prdeli...

to zelene je naco konkretne? viem ze su tam tri, jedno na spinanie sahar, jedno do RJ a jedno do pristrojovky.

ale do citroenu - peugeotu chodit nemusis, na nic nepridu... kamos od ktoreho mam auto bol v citroene dvakrat. 2x cvakol diagnostiku, boli sa mu prehanat autom ako besni. 1x vysledok = zavada sa neprejavila. vysledok 2x bol ten, ze zavada sa prejavila, komp nic neukazal a mechanik mu povedal asi toto: "ja mam saxo VTS a tiez mi to robi, neviem preco to robi. Ja som sa s tym naucil jazdit." a tomu uz poviem odborna rada :evil:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod dusang » pát 23. bře 2007, 9:18

pastynko píše:to zelene je naco konkretne? viem ze su tam tri, jedno na spinanie sahar, jedno do RJ a jedno do pristrojovky.


To zelene by malo byt pre RJ, hnede pre klimu a modre na budik do pristrojovky. Teda aspon myslim... :roll:
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod pastynko » pát 23. bře 2007, 13:27

tak dufam ze nas updatnes potom ;)

inak, ked to cidlo odpojis, auto musi ist lepsie... aj volnobeh musi byt vyssi, pretoze ked z neho RJ nema data, ide v rezime studeneho motora. to znamena bohatsia zmes=vyssie otacky=ide lepsie=vyssia spotreba... takze to by som nebral ako relevantne :roll:

kazdopadne ak nato prides, mas u mna velmi velkeeeeeeeeee pivooooo :D
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod miskod » pát 23. bře 2007, 14:01

Chlapi, sofistikovanejsie!!!
Zelene teplotne cidlo pre RJ je NTC odpor. Zmerajte si ho pri studenom motore. Samozrejme si zistite aj teplotu vonkajsieho prstredia (prdpokladam ze studeny motor je naozaj studeny). Potom ho zohrejte na prevadzkovu teplotu a zmerajte znova. Niekde tu som pisal ake hodnoty odporu pri danych teplotach tam mali byt (prelistovat). Tak sup do toho! Myslim, ze to zmerat je rychlejsie ako to menit. Treba spustit vodu, potom nalieva,t odvzdusnovat. Je to otrava.
miskod
 

Příspěvekod miskod » pát 23. bře 2007, 14:04

Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf
miskod
 

Příspěvekod miskod » pát 23. bře 2007, 14:18

miskod píše:Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf

Tak este raz. Z tadeto to odstranili. Toto by malo byt prave ono: http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... _M12-L.pdf
Moj osobny nazor je, ze pokial auto dobre startuje studene aj teple, tak to cidlo bude ok.
miskod
 

Příspěvekod pastynko » pát 23. bře 2007, 14:47

miskod píše:
miskod píše:Tak som tu zas. Tu je datasheet od bosch-acky cidiel:
http://iis4-0.web.legend.net.uk/preview ... nsoren.pdf

Tak este raz. Z tadeto to odstranili. Toto by malo byt prave ono: http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... _M12-L.pdf
Moj osobny nazor je, ze pokial auto dobre startuje studene aj teple, tak to cidlo bude ok.


plne s tebou suhlasim... a pocit ze auto ide lepsie a drzi vyssie otacky je spojeny presne s tym co som uz napisal 8)
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod miskod » sob 24. bře 2007, 21:44

Ak je to pravda, tak stoji za to vyspekulovat nejke pseudopoistky na zapalovacie cievky. Ale je mi divne, ze toto v RJ nie je osetrene. Inac, podla mna ak by ti odisla zapalovacia cievka, tak si velmi nezajazdis.
Diagnostika ti vyhlasila chybu zapalovania???
Ja osobne si myslim, ze ak sa nieco v RJ udeje, tak odide ochranna dioda, ktora chrani vystupny tranzistor pred vysokym napatim po jeho rozopnuti. Potom nasledne tento tranzistor (a mozno aj dalsie obvody).

Otazka pre ostatnych: Da sa nejako zmysluplne (+/-) udrzat volnobeh, ked odpojime krokac a tento natvrdo nastavime tak aby bol v sani prieduch akurat na volnobeh? Je mi jasne ze takto nastaveny volnobeh vobec nebude presny a dolu pojde veeelmi dlho (ak vobec). Ale ako provizorium by to mohlo ist. No nie?
miskod
 

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník