empík píše:Pri prečipovaní to snáď má význam(vykuchanie katalyzátora). Ja som však bol nútený vykuchať katalyzátor na predchádzajúcom aute a bol som prekvapený, že výkon aj spotreba sa zhoršili. Uvedomil a potvrdil som si to až po založení nového katalyzátoru pred STK, že to auto ide lepšie. Ja si to vysvetlujem tým, že ten motor bol stavaný aj nastavený na odpor katalyzátoru (predstih zapaľovania) a tak pri chode bez neho nebol motor v optimálnych podmienkach.
empik :
Jasné,pokud šlo o atmosféru tak ta potřebuje protitlak,naopak turbo tlačí spaliny ven (co nejrychleji)....... Ke zvyšování výkonu : pozor na další věci , jako je spojka (mě nevydržela ani 10 000 km , následovala koupě jiné sport. a se silnějším přítlačákem).Za nějaký čas šli do kopru i poloosy , (ukroutila se klec v náboji).Samozřejmě je třeba posílit brzdy (kvalitní komponenty).Vyměnit silentbloky na motoru a i na ramenou, pak vše strašně rychle odchází a s návazností se serou i další věci jako např. táhla řazení , praská výfuk atd.K úpravě patří na 100% výfuk a sání (nemám na mysli sport. filtr z e-shopu za 600 kč nebo výfuk "uni" za 1000 kč
)určitě přidat IC pokud jde o turbo a nemá ho a vyměnit hadice sání (tlakovou část) za tvrdší popř i kde to jde za leštěné trubky.Pak se změní chod motoru a hlavně reakce na plyn ,motor přijde pocitově o hodně dravější.Přijde mě docala úsměvné že někdo načipuje auto a řekne tak a teď máš ze 100 koní 200
.Nemůže a na 100% ani neví v jakém stavu je motor a jestli vůbec dosahuje hodnot předepsaným výrobcem (když ho před úpravou neměl kde vyzkoušet),především když má na tacho 100 nebo i 200 000 km
.Když už upravovat tak od kvalitní firmy která má nějakou zkušenost hlavně z onou značkou a maximálně tak okolo 10 kw !!!. Před přehráním softwaru si změřit pečlivě akceleraci a hlavně pružnost motoru. Pak porovnat s naměřenými hodnotami po přehrání. U turbo D motorů nemá katalyzátor takový vliv (pokud se bavíme o jednoduchém přehrání , žádné drastické změny ) na výkon jako u atmosféry, jeho vyřazením přidáš max. tak 2 kw a hulit bude jak V3S i o dost hlučnější. Postačí vyměnit trubky výfuku za větší průměr (nerez) popř. odstranit střední tlumič aby spaliny mohli lépe proudit ven. Poslední tlumič je podle tvých financí ale můžeš nechat i sériovku na brzdě to udělá velmi málo (brutalní úpravy ,jen roura ale pak je kravál).Všechny kvalitní úpravy lezou strašně do peněz , a za dva roky zjistíš že úpravy tě stály jako dvě auta,spousty času a na brzdě tě zklamou grafem.Když nestačí výkon prodej auto a kup silnější..