xsara1.6 volnoběh aneb opět chcípání při volnoběhu

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

xsara1.6 volnoběh aneb opět chcípání při volnoběhu

Příspěvekod borek II » čtv 26. led 2006, 16:59

Prosím o radu. Xsara1.6 r.v.1997, dovoz ital. Po brzdění motorem, jízda z kopce, dojí?dění na kři?ovatku atd. mi po odřazení zdechne motor. Při odřazení pod plynem volnoběh kolísá a po chvíli zdechne. Po nastartování v klidu volnoběh OK, po nastartování za jízdy jak kdy. Někdy dr?í, často houpou otáčky a po chvíli zdechne. Byl jsem na diagnostice nic nzjistili. Vyměnil jsem volnobě?ný vzduchový ventil a je to stejné. Díky za radu, ka?dá je drahá.
borek II
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 10
Registrován: pát 20. led 2006, 12:43

volnoběh

Příspěvekod 9 » pát 21. dub 2006, 11:36

mam uplne to samy- na diagnostice v citroenu namerili "snimac tlaku", ale ?e nevi a ze by to tam museli mit dyl, tak nevim jestli jim verit. Jak to dopadlo tobe?
9
 

xsara volnoběh

Příspěvekod borekII » pát 21. dub 2006, 12:06

Na diagnostice nic, ?e prý to je mechanická závada. Naučil jsem se s tím jezdit. Pokud brzdím motorem tak musím odřadit rychlost a? klesnou otáčky pod 1000. Pak zřejmě naskočí volnobě?né otáčky nebo? motor po odřazení nezdechne. Jakmile ale vyřadím dříve tak chcípne.
borekII
 

Příspěvekod Sbohem vąem » pát 21. dub 2006, 12:19

Čauky,to co tady pí?e? taky vypadá na podobný problém co jsem měl já,u? jsem to tady jednou psal.Vět?inou tyto chyby jsou způsobené volnobě?nou klapkou je naní senzor váhy vzduchu to je to zařízení které ti reguluje volnoběh,pokud je čidlo v pořádku nemusí nic vykazovat,ale kdy? se odmontuje tak je vět?ínou zasrané a to stačí aby ti to blblo,taky jsem ztoho byl na nervy a to se jezdit nedá,měl jsem taky strach ?e to budu měnit,ale stejně jsi myslím ?e mě to bude čekat to vyči?tění je na chvilku.Vím ?e u felicie se klapa měnila komplet proto?e se vět?inou přidřela a bylo to v prdeli a myslím ?e tomu bude brzy i u mojeho auta 1,8 16V jen?e nevím co to stojí na feldu to stálo komplet 5 500 kč.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod 9 » pát 21. dub 2006, 15:32

rozdil je mozna ten, ze jakmile mam zarazenou rychlost, tak bez problemu. A jen sednu do auta, nastartuju, ihned slysím jak otacky klesaji az je sekundu uplny ticho, pak to znovu nabehne a zase klesa a zas stejne. Jakoby spis neco se vstrikovanim nebo neco- tomu moc nerozumim. Jednou mi to chciplo, kdyz jsem na na kruhaci prerazoval z 3 na 2, kdyz se to jen mihlo kolem neutralu. Jeste jestli nevite co znamena, jak nad ukazatelem kilometru je kilometraz co konci ikonou klice a posledni dobou pismenem "a"? Jinak Xsara naprosto bezproblemovy auto.
9
 

Příspěvekod Sbohem vąem » pát 21. dub 2006, 15:43

čau,kdyby jsi měl něco se vstřikováním tak xsary mají na to kontrolku na palubovce. Tady trysky nebudou tak náchylné na poruchu jak u dieselů.
Ale stát se mů?e,jen to je hodné nákladná oprava.
To co ti to dělá je váha vzduchu,která ti reguluje poměr vzduchu a benzínu nebo taky se jí říka ?krtící klapka,která ti reguluje volnoběh,nebyl by jsi první případ je to bě?né u vět?iny benzínových aut projevuje se to nejčastěji tak po ujetí 80 000 km a abych se přiznal mám stím taky trochu problémy sice né u? takového rozsahu jako ty.
Vím,?e na felicii 1,6WV motor stála celá klapka 5 500 kč i s výměnou,tady zatím přesnou cenu nevím,ale mám dojem ,?e ji taky brzo poznám.
Na té felicii mi dělalo přesně to co popisuje?.
Opravdu bych jsi tipnul na 99% ?e je to ono.
Sbohem vąem
 

Příspěvekod dusang » pon 24. dub 2006, 9:30

borek II: Tiez mam taky isty motor, ako ty: TU5JP. Robilo mi to presne to iste - niekedy pri podradeni mi motor zdochol. Robilo mi problemy aj pridanie plynu - proste po pridani plynu motorom striaslo - otacky najprv klesli a potom vyskocili. Musel som jazdit ako na starej skodovke so studenym motorom - pred rozbehom som si musel pridat :-) Ale volnobezne otacky mi nikdy nekolisali. Minuly rok som si dal vycistit volnobezny vzduchovy ventil v Citroene a zevraj vycistili aj skrtiacu klapku. Auto sa spravalo ako vymenene. Vtedy to pomohlo.

Priblizne po roku a cca. 13.000 km mi zacalo robit to iste. Teraz som si vycistil volnobezny vzduchovy ventil sam. Ocistil som tu "klapku" v nom iba pomocou stetca a technickeho benzinu. Klapka sa otacala celkom lahko, nevyzerala byt pridreta. Moze sa vsak zadierat elektricky motorcek, co ju pohana. Po tomto vycisteni sa chod motoru zlepsil, ale stale to nie je to. Stale sa obcas stane, ze po pridani plynu motor akoby chcel najprv zdochnut a az potom chyti otacky. Tak isto mi pri vyradeni alebo podradeni z vyssich otacok motor obcas zdochne. Este skusim vycistit skrtiacu klapku, ale myslim, ze to moc nepomoze.
Pravdepodobne sa bude nejako zadierat ten volnobezny vzduchovy ventil. Proste napr. pri vyradeni sa zavrie skrtiaca klapka - tzn. do motora nejde ziadny vzduch a vtedy (alebo tesne predtym) by sa mal otvorit ten vzduchovy ventil (co je vlastne bypass skrtiacej klapky), ale tym, ze sa mozno zadiera sa jednochucho neotvori, tzn. ze do motora nejde ziadny vzduch a motor "zdochne". Este ma napada, ze "nieco" - mozno potenciometer skrtiacej klapky - tomu vzduchovemu ventilu cez ECU nepovie, ze sa ma otvorit. Skusal som merat odpor aj na potenciometri pri otvarani a zatvarani skrtiacej klapky a vyzera, ze je v poriadku...
Problem, teda aspon u mojho motoru, je, ze sa do volnobezneho vzduchoveho ventilu dostavaju olejove vypary z odvetrania rozvodov a tie stale znecistuju klapku v tom ventile.
Budem si asi musiet na toto spravanie motora zvyknut, lebo novy vzduchovy ventil za cca. 6.500 Sk sa mi kupovat nechce.


Kvido: Mam taky pocit, ze motory TU5JP nemaju senzor vahy vzduchu.


9: To "a" za pocitacom kilometrov znamena, ze je to "denne pocitadlo kilometrov a". Ked stlacis to tlacitko vedla, tak sa to prepne na "denne pocitadlo kilometrov b". Proste tie pocitadla dennych kilometrov su dve.
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

vrakovi?tě xsara

Příspěvekod 9 » úte 25. dub 2006, 12:37

tedy shrnuto, mam shanet "senzor vahy vzduchu"? Dal by se sehnat z vrakovi?tě z motoru nebo je investice 5 tis. do nového nutná. Sháním je?tě pravý zpětný zrcátko. Nevíte někde v ji?ních čechách o vrakovi?ti s xsarama?
9
 

Příspěvekod Sbohem vąem » úte 25. dub 2006, 12:59

Ahoj,není řečeno,?e ?krtící klapku musí? kupovat novou.Zajeď do servisu a nech si ji vyčistit.
Problém je v tom,?e odvětrání z kliky je vraceno do sání vzduchu před klapku.A ten mastny vzduch a drobné částečky prachu se dostanou do klapky a zaserou čidlo i klapku.Buď ti to vymontují a vyčistí a nebo existuje čistící sprej ale čidlo vytáhnout musí.Čistící sprej je dost drahý tak?e si asi sám nekoupí?,stejně bys ho tolik nespotřeboval.
Nemusí? mít strach,?e se nějak finančně prohne? tenhle zákrok tě vijde do 500 kč.jen počítej stím,?e klapka jako nová nebude,ono to bude chvíli fungovat dobře ,ale stejně do budoucna počítej s novou. S vrakáče bych ji nebral vůbec nemů?e? vědět v jakém stavu je a jestli netrpěla stejným problémem.Je to hodně peněz,ale ono to vydr?í dlouho.
JE TO JENOM STROJ !!!
Sbohem vąem
 

Příspěvekod miskod » stř 10. kvě 2006, 11:21

Zdravim Vas,
Mam podobny problem. Je sice pravda, ze sa to prejavuje, len ked je motor studeny. Teraz v lete len chvilku, ale v zime to bolo fakt neprijemne. Ked sa zohreje, tak pradie pekne a aj do zaberu ide slusne bez zdochynania.
Co som sa chcel opytat, je ci sa klapka da vycistit doma na parkovisku svojpomocne technickym benzinom. Ak ano, tak by som vas poprosil o radu ako ju vymontovat. Pomohli by aj nejake fotky.
Velmi pekne dakujem.
Inac, mam pocit ci by to nemohlo robit cidlo tlaku oleja (teda ak je to ktore je na bloku motora pod vyustenim vyfukovej rury). Mam ho dost obhorene a aj tie dva droty k nemu veduce nevyzeraju nejako vabne.

-------------
Xsara 1, 1.4i (99)
miskod
 

Re: xsara1.6 volnoběh

Příspěvekod frgy » stř 10. kvě 2006, 20:16

borek II píše:Prosím o radu. Xsara1.6 r.v.1997, dovoz ital. Po brzdění motorem, jízda z kopce, dojí?dění na kři?ovatku atd. mi po odřazení zdechne motor. Při odřazení pod plynem volnoběh kolísá a po chvíli zdechne. Po nastartování v klidu volnoběh OK, po nastartování za jízdy jak kdy. Někdy dr?í, často houpou otáčky a po chvíli zdechne. Byl jsem na diagnostice nic nzjistili. Vyměnil jsem volnobě?ný vzduchový ventil a je to stejné. Díky za radu, ka?dá je drahá.


Zdravím měl jsem podobný problém sice na slu?ební felicii ( motor 1,3 MPI - prej jsou na to dost náchylný ) ale popis sedí. Byl jsem na diagnostice a vy?la mi z toho lambda sonda a snímač otáček. Kamarád automechanik to vyře?il tím ?e snímač vymontoval očistil od černejch usazenin namontoval zpátky. Toté? udělal se ?krtící klapkou ta byla zasraná jako prase ( čistil to nějakým specielním sprejem a kartáčkem na zuby to pěkně vydrhnul) a musím říct ?e má zlatý ručičky je po problému.Při dal?í náv?tevě diagnostiky bylo v?e OK. Tak?e bych to zkusil nechat v servisu vyčistit ne? hned dát kolem bůra a mělo by to být OK. Jinak mi říkal kdy? to vyčistil ?e mi tak ně? ujedu 100km budou ?íleně lítat otáčky a měl pravdu stačilo 50km a byl klid. 8) Plně souhlasím s Kvidem co napsal jako poslední příspěvek nech to za 500kč vyčistit a pak uvidí? co dál. Mám ujeto 5000km od vyči?tění a je to v pohodě.
frgy
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 127
Registrován: ned 12. bře 2006, 21:11
Bydliště: Přeštice
Vůz: Xsara 1.8i 1999, Škoda Fabia combi 1.4i 16V

Re: xsara1.6 volnoběh

Příspěvekod miskod » čtv 11. kvě 2006, 14:49

borek II píše:Prosím o radu. Xsara1.6 r.v.1997, dovoz ital. Po brzdění motorem, jízda z kopce, dojí?dění na kři?ovatku atd. mi po odřazení zdechne motor. Při odřazení pod plynem volnoběh kolísá a po chvíli zdechne. Po nastartování v klidu volnoběh OK, po nastartování za jízdy jak kdy. Někdy dr?í, často houpou otáčky a po chvíli zdechne. Byl jsem na diagnostice nic nzjistili. Vyměnil jsem volnobě?ný vzduchový ventil a je to stejné. Díky za radu, ka?dá je drahá.

Teraz som sa o tomto probleme rozpraval s kolegom. Ten mal forda sieru. Auto sa mu spravalo podobne. Pri studenom motore, ked stlacil plynovy pedal, tak auto neslo do vykonu a po par sekundach vystrelilo. Ked sa to zohrialo, tak to islo dobre. Problem bol nakoniec v zle ukostrenej lambde. Zrejme so studenym vyfukom nemala kontakt na kostru. Ked sa vyfuk zohrial, tak tam bol mensi prechodovy odpor a nejako to islo. Vykrutil lambdu vycistil zavity na vyfuku a lambde, vystriekal nejakym medenym sprejom a bolo po probleme.
Mozem zmerat zem lambdy a hned uvidim ci je pes zakopany tam (aj ked dost pochybujem). Chcem si cez vikend vycistit tu skrt. klapku a volnobezny ventil. Preto Vas prosim o nejaky popis ako sa k nim dostat, cim ich vycistit bez toho aby som im ublizil a coho sa vyvarovat. Nie som nejaky lavy, tak pokial to nie je nic narocne na naradie, tak to urcite zvladnem. Takze za kazde info som vdacny...:-)
miskod
 

Příspěvekod miskod » čtv 11. kvě 2006, 21:30

Tak uz nic. Dneska som to vycistil...velmi mi to nepomohlo. Skusal som hybat s volnobeznym ventilom isiel dost tazko aj po vycisteni a vystriekani WDckom. Vam ide ako?
Lambda mala oproti kostre cez 800ohmov. To som tiez vycistil, vystriekal kontoxom a odopr je do piatich ohmov. Stale ziadna vyrazna zmena. Budem musiet badat dalej...:-(
Ak mate nejake rady, tak budem naozaj vdacny...
miskod
 

Příspěvekod dusang » pát 12. kvě 2006, 6:58

Mne ta klapka vo volnobeznom ventile chodi celkom lahko. Lenze ja mam pravdepodobne iny typ ako ty. Ty by si mal mat na TU3JP krokovy motorcek.
Po vycisteni sa mi to mierne zlepsilo, ale stale to nie je ono. Este skusim demontovat a vycistit skrtiacu klapku. Len najprv si musim kupit v Citroene tesnenie medzi klapku a sacie potrubie, ktore sa tam pri spatnej montazi musi dat vzdy nove.
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Re: xsara1.6 volnoběh aneb opět chcípání při volnoběhu

Příspěvekod Matrix44 » ned 19. bře 2017, 20:06

Ahojte, pred 3 týždňami sme boli s autom v servise na kompletnej servisnej prehliadke (olej, filtre aj palivový, sviečky...) a plus menili rozvody. Včera pár krát s autom na voľnobehu škublo a zakolísali otáčky. Dnes večer zhruba po pol hodinovej jazde na voľnobehu auto zdochlo a už nechcelo naštartovať. Potom cca po 10 min. opäť na pár sekúnd naštartovalo ale po pridaní ho zadusilo a zdochlo. Čo myslíte že by to mohlo byť? Ďakujem za všetky rady.

EDIT: teraz som skúsil ísť naštartovať po dvoch hodinách, a auto naštartovalo na prvý krát a otáčky malo krásne bez kolísania, a po pridaní pekne pridávalo bez náznaku dusenia. Takže asi niečo čo má súvis s tým keď sa motor zohreje. Prosím poraďte. Ďakujeme a pekný večer

EDIT2: ráno auto naštartovalo opäť bez problémov, a trochu som sním pojazdil. Nechal som ho zohriať a nakoniec keď už bolo plne zohriate, tak po chvíľke ho zadusilo a zdochlo na voľnobehu. Keď vychladlo, tak opäť všetko OK. Je tam nejaké čidlo čo to robí, alebo len tá klapka? Ďakujem

RIEŠENIE: dnes som ráno niesol auto do servisu a vrátili ho poobede opravené. Pred obedom telefonicky sondovali či som niečo nekontroloval na sviečkach, a keď som im povedal že ich oni menili pred 3 týždňami, takže dobre, len sa pýtali. Poobede už bolo opravené, a prijímací technik samozrejme nevedel nič presnejšie povedať, len že "elektrikár opravoval nejakú koncovku". Auto som zobral na skúšobnú jazdu asi 20km a všetko je zatiaľ OK. Predpokladám že niečo poškodili keď menili sviečky a teraz to v tichosti opravili. Nič sa za to neúčtovali. Keď budem mať čas, tak tam zbehnem a skúsim vymáknuť toho elektrikára, nech mi povie čo bolo pokazené.

Pekný večer :)
Uživatelský avatar
Matrix44
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: úte 23. srp 2016, 22:56
Bydliště: Košice
Vůz: Citroën Xsara Picasso 1.6 16V 80kW 2006


Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron