Ahoj, mám 7 let Xsaru Picasso 1,8 i 16V, najeto 220.000 km. Spolehlivé, příjemné auto. Nyní ale cca měsíc zlobí a nevim si s rady.
Startování OK na první otočení klíčku, chod motoru rovněž v pořádku. Ale po ujetí cca 3-4 km v závislosti na teplotě okolí motor náhle ztratí výkon, začne cukat. Je možné jet max. 30-40 km/hod. Při vyšlápnutí spojky ale motor normálně reaguje na plyn a jde do otáček. Při puštění spojky do záběru se ale začne dusit. Pokud je plyn tak na 1/4 dá se s tím pomalu jet. Při více plynu se dusí. Většinou pomůže několikeré přeřazení, protočení do otáček, nebo chvilková jízda s prokluzem spojky, protože za pár vteřin se motor zase chytne, začne táhnout a je vše OK. Pak je možné jet třeba 300 km a už to nikdy neudělá. Tím asi vylučuji problém s kvalitou paliva, nebo s filtrem. Kontrolka diagnostiky se nerosvítí a v paměti taky žádný zápis. Vše je OK dokud motor delším stáním (5-6 hodin) opět nevychladne. Dělá to tedy pokaždé přesně ve chvíli, kdy vypne (nebo měl by vypnout) sytič a směs je zřejmě pro další jízdu moc bohatá. Mechanik vyčistil klapku, ale dělá to dál. Téměř přesně vždy na stejném místě od domu. Většinou v místě, kdy jedu do kopce a je potřeba vyšší výkon, ale není to pravidlo. Benzín tankuji u Shellu, filtry byly měněny v létě. Pokud v době projevení závady zastavím, motor má nepravidelný chod a pokud je ponechán jen na volnoběh, tak většinou zhasne. Pokud držím v otáčkách tak ne. Nerad bych postupoval metodou pokus-omyl a vyměňoval kde co. Přece nejsem jediný s podobným problémem, nebo ano? Nejsem odborník, ale pokud by to byla třeba lambda, zlobilo by to i jindy, než v okamžiku vypnutí sytiče. Dá se sytíč nějak jednoduše vyměnit? Kolik to asi stojí? Intervaly od každodenního projevení závady do návratu k normálu se pomalu prodlužují a už mi to hodně vadí. O to víc, že většinou jezdím jen do práce a to je cca 10 km.
Díky za každou radu.