Zamennost prevodovek

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod Marek » ned 13. říj 2013, 20:16

Je to opačně, převod je do pomala, takže by motor točil o 3% méně. Pokud teď točí 3000ot/min, pak by točil 2910 ot/min. Je to logické, P106 je lehčí.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod ROSTISLAV NOVOTNÝ » úte 19. lis 2013, 18:42

takže převodovka vyměněna za špajsku z p 106 B a rozdíly? prakticky žádný-převodovka nehučí a je krááásně tichá , jen bylo potřeba vyměnit z xsarácké špajzky čidlo zpátečky-stejný závit jen přehodit,zkrátit jedno táhlo řazení a druhý lehce upravit tvar, jinak vše ostatní sedí bez jakýchkoliv problémů ,takže kdo by potřeboval výměnu tak kromě originálu pasuje i tahle a je nepatrně jiný stálý převod, ale opravdu jen o chloupek-asi o 100 otáček/min což je zanedbatelné....
moje xsara: skoro xsara-trochu peugeot......PSA nejpohodlnější jízda vpřed.....
ROSTISLAV NOVOTNÝ
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 565
Registrován: sob 31. bře 2012, 19:02
Bydliště: Moravany u Holic
Vůz: citroen xsara break 1,6 16 v r.v. 2002

převodové poměry

Příspěvekod Ankon » úte 14. led 2014, 22:08

Nemáte někdo jen tak náhodou tabulku převodových poměru v ruzných převodovkách u Citroenu a Peugeotu??
Ankon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 10. črc 2011, 19:25
Bydliště: Frýdek-místek
Vůz: Xsara 1.4i , benzín, 2000

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod mio » stř 15. led 2014, 18:45

Uživatelský avatar
mio
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 1266
Registrován: pon 1. říj 2007, 19:30
Bydliště: Plzeň-sever
Vůz: Break 1,9 TD/C4 1.6 HDI

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod baffy » stř 15. led 2014, 20:14

Tak toho bude zrejme väčšie množstvo :wink: Jedná sa ti o konkrétny model auta ,alebo typ prevodovky?
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod Ankon » čtv 16. led 2014, 22:48

O ty převodovky a našel jsem i tohle http://auta.vsevedko.sk/ tam je taky vechno :-)
Ankon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 10. črc 2011, 19:25
Bydliště: Frýdek-místek
Vůz: Xsara 1.4i , benzín, 2000

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod Ankon » ned 26. led 2014, 18:30

Peugeot 206 1.4i r.v. 2000 převodovka 20CE89 sedi na Xsaru 1.4i r.v.2000 převodovy poměr 4,06:1 je stejny :-)
Ankon
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 10. črc 2011, 19:25
Bydliště: Frýdek-místek
Vůz: Xsara 1.4i , benzín, 2000

Prevodovka - neznámy typ

Příspěvekod MichalK » sob 21. kvě 2016, 9:00

Ahoj.

Nedávno som kúpil prevodovku do Xsary , podľa predajcu 100% 1,9TD. Na prevodovke je vyrazene č. XU30BE3. Chcel som to dať do mojej Xsary 1,9D (1999) koli zníženiu otáčok v 5.prev. stupni.

Podľa stránky https://auta.vsevedko.sk/ mi ale nepasuje prevodový pomer.
Ja - na mojom aute som otočil kolesami 10 krát, a motor sa mi otočil 29krat a plus mínus (to pasuje)
Na prevodovke, čo som kúpil otočím kolesami 10 krát, a motorová hriadelka sa otočí 33 krát.

Otázka: Viete mi, prosím, niekto povedať, kto má xsaru 1,9TD, aký je celkový prevodový pomer pri 5. stupni? A ak to nieje 1:3,3 - z čoho je tá moja kupená prevodovka?
MichalK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 20. kvě 2016, 8:52
Bydliště: Nová Bystrica
Vůz: Xsara, 1,9D, 1999

Re: Prevodovka - neznámy typ

Příspěvekod baffy » sob 21. kvě 2016, 18:29

Neznámi ležia na cintorínoch ,kade tade po svete .Myslíš že si nájdeš v tomto obrázku to čo potrebuješ?
Přílohy
prevodovky.JPG
prevodovky.JPG (68.65 KiB) Zobrazeno 15934 krát
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Re: Prevodovka - neznámy typ

Příspěvekod MichalK » sob 28. kvě 2016, 7:39

baffy píše:Neznámi ležia na cintorínoch ,kade tade po svete .Myslíš že si nájdeš v tomto obrázku to čo potrebuješ?


Dik za tabulečku, zas som sa dozvedel niečo nove o označovaní. Podľa nej je tam najbližšie pomer i=35/47 * 77/19 => 1:3. Ozaj to je taka cintorínova záležitosť ...
MichalK
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 20. kvě 2016, 8:52
Bydliště: Nová Bystrica
Vůz: Xsara, 1,9D, 1999

Záměna převodovky 1,4hdi

Příspěvekod veselystrom » úte 9. srp 2016, 7:41

Dobrý den,

mám dotaz zda nebude problém pokud použiju pro Xsaru N2 Break 1,4hdi 50kW převodovku z Peugeotu 206 1,4hdi 50kW? Díky veselystrom :wink:
veselystrom
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte 9. srp 2016, 7:38
Bydliště: Humpolec
Vůz: Xsara N2 Break 1,4hdi

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod rambik7 » pon 7. lis 2016, 10:19

Čaute mam BIELU xsara picasso 2.0 hdi 66kw 2001 RHYB DW10TD MK-1 BODY KIT KOMPLET ČERVENÁ FARBA

ja mám taký problém že som šiel minulý týždeň do Zvolena +3°C po diaľnici všetko OK aj mesto relatívne OK.
Jazdím tak že pár sekúnd počkám kým naštartujem nech na ťahá naftu potom štartujem na prvú šupu no a tento krát som počkal dlhšie na žhaviče.
Z mesta smerom na diaľnici do Brezna kde bývam začalo sa v okolí prevodovky a výfuku taký podivný zvonivy hluk tak som zastavil na benzínke.
Pri výjazde a pozrel pod auto našiel som diery vo výfuku a ako som šiel crngal hliníkový tie také chrániče tak som ho napravil a tým ako fúkalo cez diery výfuku plaskal o podlahu , tak crnganie prestalo. V tom ale keď som šiel zaradiť spiatočku nešla ani páka na svoje miesto ani nezaradili musím teraz radiť 3;4 potom siatočka veľmi ťažko tam ide aj sa ťažko hľadá kde má zapadnúť. Prišiel som na diaľnici späť a tá spiatočka šla akoby cez zuby strašný hrmot v prevodovke každý sa obzeral po mne počítalo to akoby zuby ale spojku som mal stisnutu poriadne na podlahu.A ešte som aj párkrát potlačil či to je pokazená spojka? Ale prestalo to ostatné rýchlosti šli dobre až na druhý deň ráno som cestoval do Poľská.V tedy tak pro naštartovaní na studenom 5°C-10°C to bolo OK ŠLO RADIŤ VŠETKÝCH 6 RYCHLOSTI CIZE 5 RYCHLOSTI A R. NO PO PREJDENÝCH 230KM začala prevodovka po zohratí a prejdenie Donovaly mi nešli prevody zaradiť takmer žiadne len 3 šla perfektné popozeral som či to nebolo nieco s tiahlom nieje tam nič vidno .A tak som potom nechal odstavené 5minut auto po naštartovaní OK o 100km zasa nešla 4a5 chrčalo tam niečo ako by niečo vpadlo dnu do prevodovky prišiel som na diaľnicu všetko OK. Pri rýchlosti 30 50 70 90 km to robí humbuk a kraval veľký tak som šiel diaľnicou v pl140maximalna rýchlosť u nich všetko Ok len ten zvuk prevodovky vo vysokých otáčkach je nepríjemný ale všetko Ok preradil som 4 a vtedy to začalo hrkotat. Zatiaľ asi po 400km dokopy prejdenych tesne pred cieľom v meste pohynanie na 1 2 rozbeh niečo príšerné všimol som si vtedy že keď jemné dotlacim páku do prevodového stupňa smerom ku mne do boku a silnejšie zatlačím je to lepšie ale cítim ako prevodovka tlači na ručnú páku a vyskočila pár krát 3ka rýchlosť niekedy 5ka tak som auto v cieli odparkoval aj so spiatočkou . Zasa ráno po naštartovaní sa celý týždeň nič nedialo po meste pekné xsara pradie perfektná jazda luxus 23km som najazdil . Potom až keď som zasa vyšiel mimo mesto na 50ke som rozbiehal na 3jke a vyskočila aj pri 90tke km/h vypadla 5ka dal som 4 a ten strašný zvuk zasa ako by niečo vpadlo do prevodovky musel som radiť medzi plyn so spojkou všelijako ladiť aby to nešlo cez zuby tak to bolo 80km cesty na diaľnici zasa nič. Cestou domov zasa na kopcoch asi keď sa zohrial prevodový olej tak to zasa ruplo v páke zasa problémy kým som nešiel na WC na pumpe a až domov mi hrkotalo keď som zaradil 5ku prešiel som znovu 420km asi dokopy a mám teraz problém so spiatočkou pri parkovaní
Naposledy upravil rambik7 dne úte 8. lis 2016, 9:23, celkově upraveno 1
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod betom » pon 7. lis 2016, 16:49

Super příspěvek skládající se ze 3 vět. Takže jsem z toho akorát pochopil, že "zasa problémy kým som nešiel na WC na pumpe". :jup:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod rambik7 » úte 8. lis 2016, 9:24

Upravené spokojnejší? :d :jup: :jup: :jup: :klik: :mrgreen:

dle pravidel na předešlý příspěvek odpovídej bez citování a s připomínkou souhlasím: KDO TO MÁ ČÍST :?:
rambik7
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 61
Registrován: čtv 23. dub 2015, 10:21
Bydliště: Brezno
Vůz: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001 66kW 1998cm3

Re: Zamennost prevodovek

Příspěvekod RomyTM » ned 21. kvě 2017, 16:55

Nahradil už někdo převodovku z Xsary II 1.6i 16V (20CN28, 20CP51, 20CD89) převodovkou z Xsary 1.6i 8V (20CC93, 20CD29, 20CD67)
Obě při 120km/h točí 3200rpm. Gufera na diferenciálu jsou stejná.

V této době jsou převodovky 20CN28 na vrakovištích vzácné (a drahé) zboží. Jak se nějaká z bouračky objeví je hned pryč. Převodovek z dieselů je dostatek.
Zřejmě je tato převodovka u benzínové Xsary nejslabší článek.
RomyTM
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 24
Registrován: pát 10. dub 2009, 14:18
Bydliště: Liberec
Vůz: Citroën Xsara II, 1.6i 16V, r.v. 2000

PředchozíDalší

Zpět na Cokoliv se nikam nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků