od adawolfa » stř 20. led 2016, 9:31
Zdravím všechny,
řeším takový problém. Měl jsem shnilý už prakticky celý výfuk, technickou před měsícem jsem sice v pohodě prošel (pouze s drobnou závadou "netěsnost potrubí", ale emise byly v pořádku), ale auto začalo být dost hlučné a rozhodl jsem se teď v lednu nechat vyměnit co je třeba. Ze servisu mi zavolali s tím, že jsou shnilé už všechny díly a bude třeba měnit výfuk kompletně, s tím jsem souhlasil. Před několika dny jsem si auto převzal a dnes jej tam vrátil, protože od výměny pozoruji ztrátu tahu. Dokud jedu tak s půlkou plynu, zdá se být všechno celkem normální, ale pokud dám třeba při 2000 otáčkách plný plyn, připadá mi, že se auto trochu dusí a jsem si zcela jistý, že nejde do otáček jako dřív. Kromě toho mi připadá, že když míjím 2100 otáček, tak motor přestane trochu táhnout a nahoru to jde pomaleji.
Když člověk auto řídí, tak to podle mě je poznat, když jsem seděl jako spolujezdec, tak jsem to necítil. Z toho plyne i to, že se taková ztráta těžko testuje někomu, kdo s tím autem běžně nejezdí a i mě se špatně dokazuje, že je něco v nepořádku. V servisu mi řekli, že se na to ještě podívají a jeden z mechaniků při předávání řekl, že se mohl výkon snížit tím, že je tam teď nový výfuk a před výměnou kvůli netěsnostem motor vlastně jel líp. Mám je celkem za seriózní a nikdy jsem s nimi neměl žádné problémy, ale tohle mi připadá trochu nepravděpodobné.
Vím, že se občas stane, že při netěsném výfuku auto pár koní ztratí, protože se třeba zhorší tlak, nebo by to mohlo ovlivnit chování lambda sondy, ale ještě jsem neslyšel, že by opravou výfuku mohlo dojít ke snížení výkonu. Můžete mi to, prosím, někdo potvrdit, nebo vyvrátit? Existuje nějaký parametr výfuku, který mohl servis zanedbat?
Kromě výfuku byl vyměněn senzor tlaku sacího potrubí a sání bylo údajně přetěsněno. Prý se také mohlo stát, že tam před opravou šlo více vzduchu a vadný senzor prý pořád ukazoval, jako by tam bylo více vzduchu. Na kontrolu a výměnu toho senzoru jsem dal podnět já, protože při volnoběhu občas zahoupaly otáčky víc, než je normální (občas to skoro zhaslo, výměnou krokového motorku se to zlepšilo tak o 70 %, ale ideální to stále není). Je taková varianta možná? Podle mě ne, protože pokud tam předtím šel falešný vzduch, tak by se to podle mě logicky mělo dusit i předtím, navíc se mi nezdá, že by čidlo tlaku mohlo pořád ukazovat "více vzduchu" - nebyla by pak příliš bohatá směs? Právě jako s chudší nebo naopak bohatou směsí se to chová teď. Předtím se nic zajímavého nedělo, výkon rostl v celém spektru zcela plynule, žádné mezery v tahu, při plném plynu motor prostě táhnul, ani náznak toho, že by se dusil.
Díky za všechny rady.