Zacalo mi strasne trhat s motorom. Robi to vacsinou, ked je motor teply. Vtedy, ked trha motorom, to ani neudrzi volnobeh. Niekedy to robi po 8 km jazdy, niekedy po 20 km jazdy. Trhanie trva od par sekund po asi 30 sekund. Niekedy sa hned zopakuje, inokedy je dlhsie klud. Niekedy pri trhani zasvieti kontrolka diagnostiky motora, niekedy nie. Niekedy ostane svietit kontrolka diagnostiky hned po nastartovani tepleho motora a po par sekundach zhasne - vtedy ale motorom netrha.
Auto ma teraz 184.000 km. Pri 180.000 km som menil (okrem ineho) palivovy filter. Do benzinu som vtedy pridal preventivne STP Fuel Injector Cleaner.
Trhat mi to zacalo asi pred dvoma tyzdnami. Vymenil som pre istotu sviecky (Eyquem RFC 58 LZK) a svieckove kable (Bougicord). Premeral som zapalovaciu cievku - primarny odpor bol cca. 0,5 ohmu a sekundarny odpor (medzi 1 - 4 a 2 - 3 vystupom) bol cca. 13,2 kiloohmov. Do benzinu som pred par dnami pridal Wynn's Injector Cleaner.
Dnes som bol v Citroene na diagnostike. Toto je vypis pamate chyb riadiacej jednotky (mam Bosch MP 5.2) (neviem v akom poradi to nacitali):
Chyba: Snimac tlaku
Typ detekcie: Skrat na + akumulatoru
Prostredie: Otacky motoru: 2200 ot/min, Teplota chladiacej kvapaliny: 90 °C
Chyba: Porucha regulacie bohatosti zmesi
Typ detekcie: Spodna hranica (spodni mez)
Prostredie: Otacky motoru: 2080 ot/min, Zatazenie motoru: 3 ms
Chyba: Adaptacia bohatosti zmesi (multiplikativna)
Typ detekcie: Prekroceny spodny limit
Prostredie: Otacky motoru: 2600 ot/min, Teplota chladiacej kvapaliny: 91 °C
Netusite, co by mohlo sposobovat trhanie motora? Zla lambda, nizky tlak v palivovom systeme, zanesene vstrekovace, ...?
Teoreticky by to mohlo sposobovat aj cidlo teploty chladiacej kvapaliny, ale to bolo pred rokom a pol menene a navyse, ked v pamati diagnostiky bola ulozena hodnota chladiacej kvapaliny raz 90 °C a potom 91 °C, tak by teoreticky mohlo byt dobre...
Dakujem za kazdu radu.