Asi bude lepšie keď to dáš do pôvodného stavu a pokiaľ s autom nie je problém a dá sa sním jazdiť bez problémov tak to nerieš. Keď ten EGR ventil odíde načisto , potom ho vymeniť za nový a budeš mať pokoj .Ďalšia možnosť je , že to zaslepenie tam necháš ale svietiacej kontrolky sa nezbavíš pokiaľ ju neprelepíš
. Výhoda takéhoto riešenia je , že do motora nepúšťaš výfukové spaliny a neznečisťuješ si viac už aj tak znečistené sanie , ďalej ušetríš na výmene EGR ventilu asi tak 400 éčiek. Nevýhoda je že nespĺňaš emisné predpisy a pokiaľ sa ti na motore objaví ďalšia závada tak nebudeš o tom vedieť pretože kontrolka ti bude svietiť stále. K tej podtlakovej hadičke čo písal MP-ík, tak tú u teba nenájdeš pretože on má 2.0HDI s EGR ventilom ktorý je ovládaný podtlakom a na 1.6HDI ako máš ty je EGR ovládaný elektricky. Ak nájdeš u teba podtlakové hadičky , čo by si mal , tak tie slúžia na reguláciu turba. Skontrolovať ich určite môžeš, či nie sú predraté alebo stvrdnuté a polámané. To by si ale mal problém s výkonom a ťahom motora. Aké riešenie zvolíš je len a len na tebe, každopádne asi by som ti ešte doporučil diagnostiku ak si ešte na nej nebol či tam nie je viacej závad okrem EGR a či ma vôbec súvis s EGR.
OT:Kontrolka airbagu čo ti svieti má pravdepodobne súvis s demontážou volantu čo si písal. Ak sa ti to stalo potom čo si volant namontoval späť , tak si asi spravil niekde chybu pri skladaní(kontakty , zlé umiestnenie krúžku v COM 2000) ak už svietila kontrolka aj predtým , tak asi už bol načatý krúžok pod volantom vtedy a ty si mu len pomohol alebo ešte by to chcelo skontrolovať káble a spoje do predpínačov pásov pod sedačkou.