Prosím o radu - volnoběh a cukání Xsara I

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Prosím o radu - volnoběh a cukání Xsara I

Příspěvekod radek74 » pát 13. črc 2007, 17:05

Zdravím vąechny a prosím o radu. Mám Xsaru 1.8 8V r.v. 98 a mám menąí problém - při neúplně zahřátém motoru mi občas začnou jít otáčky dolů a motor chcípne, kdyľ přidám parkrát plyn nebo to znova nastartuju tak je to O.K. - občas to také při jízde v nízkých otáčkách a studeném motoru zaąkube a zacuká. Zkusil jsem obvyklé rady, t.j. dal jsem nové svíčky, vzduchový a palivový filtr, nabral jsem Shell V-power, nechal vyčistit klapku a krokový motorek - je to pořád stejné. Známý technik v Citroenu mi to dal na PC - jediné hláąení - občasná závada lambda sondy. Myslíte si ľe by to uľ mohlo být ono - vyměnit lambdu?, nerad bych měnil celý motor a vyhazoval zbytečně peníze neľ by se závada naąla. Moc díky za vaąe tipy a nápady.
radek74
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 12. črc 2007, 18:31

Příspěvekod jan452 » pát 13. črc 2007, 21:12

Nič si z toho nerob. Mám ten istý motor ako ty a tieľ mi to občas pripadá ako keby riadiaca jednotka nestihla spracova» informácie zo vąetkých čidiel a motor urobí potom tieto kiksy. Párkrát sa mi stalo, ľe mi motor zdochol na voµnobeh a občas pri pridaní plynu som zaregistroval namiesto zrýchlenia niečo ako chvíµkové pridusenie motora a aľ potom akceleráciu. Síce ma to najprv prekvapilo, ale uľ to nerieąim a beriem to ako vrtochy tohto motora. Veď ináč ąlape veµmi pekne a som s ním spokojný.
P.S.: A potom ako hovorí môj známy automechanik - netreba na aute hµada» chyby za kaľdú cenu lebo sa zblánią - ak Ti vadia nejaké divné zvuky, tak si pusti hlasnejąie autorádio, aby si ich nepočul :wink:
Xsara Break 1,8i Exclusive - 98
Uživatelský avatar
jan452
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 208
Registrován: pát 19. led 2007, 18:29
Bydliště: Zvolen - SR
Vůz: Xsara I Break, 1998, 1,8i 8v Exclusive

Cukání motoru

Příspěvekod ZdenyC » ned 15. črc 2007, 10:38

Jojo, taky mám stejný motor a stejný problém. Uľ jsem si na to za ty dva a půl roku zvykl. Nepříjemné je, kdyľ to přestane akcelerovat uprostřed křiľovatky v plném provozu. To potom při stání před vjezdem do křiľovatky radąi zhasnu motor a znovu nastartuju. Potom to funguje bez problémů. Ale stejně si ten motor musí jednou cuknout, aby se srovnal.
Xsara 1,8i/66kW Break
ZdenyC
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 35
Registrován: ned 14. srp 2005, 23:55
Bydliště: severní Plzeňsko

Příspěvekod K4my » ned 15. črc 2007, 11:03

jaky typy motoru mate??? Schvalne to sem poslete, myslim tim vyrobni cislo- identifikacni nebo jak se tomu rika. By me zajimalo zda je to opravdu jen typem motoru nebo nejakou jiou vadou
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod xdvojak » úte 17. črc 2007, 6:20

Mám tem samý motor (tzn 1,8 8V) a i stejný problém. jen jsem jiľ vyměnil téměř vąe aľ na lambdu. Tu se chystám vyměnit v nejbliľąí době. Můj servisák tvrdí ľe to musí být tím. Dám pak vědět zda to pomohlo....
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod K4my » úte 17. črc 2007, 7:17

jo aly jaky kod motoru mate???? XU7JB XU7JP nebo XU7JP4???? by me schvalne zajimalo zda se jedna o stejnej typ jednotky nebo to delaji vsechny!!!!
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod xdvojak » úte 17. črc 2007, 7:40

Jo to ti poąlu,ale asi mi budeą muset říct kde tento kód najdu.
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod K4my » úte 17. črc 2007, 9:50

mno zjistis ho z vinu, ale predpokladam ze ho rozkodovany nemas, poslu ti tu odkaz kde to najit na motoru nekde to tu an foru uz bylo, ..... Je to ale jen prom moji zvedavioost zda se to vyskytuje jen u jednoho typu nebo u vsech :) Musim jen pockat az mi vbaffy rekne kde to najit :D , vazne netusim kde to muze byt na 1.8cce http://www.xsara.cz/forums/viewtopic.php?t=2189 , mozna to bude stejny jako u Dizlu, ikdyz mno je to uplne jinej motor... uvidime :)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod xdvojak » úte 17. črc 2007, 11:24

Zkusím najít a kdyľ tak dám vědět...
Myslím si ale ľe to přímo motorem nebude,spíąe jeho stářím atd...Někdo mi vyprávěl ľe zrovna lambda na ľivotnost plus minus 100 tis.A to nejenom u Xsary,známému zdechla u 2roky staré octavie a měl najeto 80tis.Jo a byla to 1,8 s turbem...
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod K4my » úte 17. črc 2007, 12:55

mno cukani motoru dost zpusobuje lambda, ale lambda je prevazne problem jizdy brzda plyn a tocky az k cervenym hranicim a vyry v nadrzi... takovemu jezdci lamda odejde 2x az 3x rychleji.... bohuzel nejbeznejsi zavada, ale me jde o to ze tento problem se tu vyskytuje na forech casto, a prevazne u aut 1.8i , jak rika pastynko vycistit klapku by mozna pomohlo, ale kolikrat se ten problem uz vyskytl u 1.4 a v jednom pripade i u 1.4ky to bylo lambdou, mohou to byt i svicky, ale prave proto se chci podivat jestli to dela problem u jednoho typu jednotky nebo je to u i ostatnich jednotek :) jen tak si delam sve personalnni poznatky o spolehlivosti konkretnich typu motoru :)
Xsara VTS "černá žabička"
Xsara I SX 1.4i "Sára" rv.2000Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
K4my
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 751
Registrován: čtv 3. kvě 2007, 11:13
Bydliště: Odry - Nový Jičín

Příspěvekod xdvojak » úte 17. črc 2007, 16:54

Nevím proč odchází lambda, ale já tedy závodník nejsem... takľe červenou není moc vidět. Ten můj známí je jiľ postarąí pán a tedy viděl jsem ho jet a neřekl bych ľe by jel brzda plyn... No ale prostě odeąla tak to tak beru...
Jinak to ľe by to mohlo být čidlo mě také napadlo, ale vičiątění tedy nepomohlo,... a to ľe občas to chcípne by zas vypadalo na krokový motorek, ale ten je nový a moc se toho nezměnilo... tedy snad jen to ľe otáčky na volnoběh jsou poněkud stabilnějąí....
No kdyľ jsem koukal kde vąude by mohlo být ten tip, tak příątě, v tomto počasí se mi pod auto v Praze na ulici opravdu moc nechce...
Ale pokud to zjistíą z VIN tak tady je:VF7N2LFXF36547407.
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod baffy » úte 17. črc 2007, 17:27

Tak podla VIN by to mal byt motor XU7JB a prevodovka BE3 J
Minulosť: Citroen sára 1.6 16V r.v.2001
Minulosť: Karol 407 2.0 HDI 100kW r.v.2008
Prítomnosť: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0 HDI 120kW r.v.2015
Uživatelský avatar
baffy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5184
Registrován: sob 6. led 2007, 20:31
Bydliště: SR - Levice
Vůz: Peugeot 508 Hybrid 4x4 2.0HDi 06/2015

Příspěvekod xdvojak » úte 17. črc 2007, 18:54

Děkuji baffy.
Tak tvoř databázi,třeba zjistíme ľe to je opravdu jenom nějaký konkrétní typ.
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod tom.tom » stř 18. črc 2007, 8:11

Tak já mám takto XU7JP4. A cuka mi to taky 1.8 16V .
CITROEN XSARA 1.8 16V 81 kw r.v.2000
7.6l/100km
tom.tom
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned 18. úno 2007, 19:49
Bydliště: Jindřichův Hradec
Vůz: Citroen Xsara 1800cm benzin 2000

Příspěvekod xdvojak » stř 18. črc 2007, 8:25

Jen pro zajímavost,co máą za rok a najeto?
xdvojak
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 41
Registrován: pát 6. říj 2006, 6:04
Bydliště: Praha 6

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: MP a 6 návštevníků