Cukání, citelná ztráta výkonu a slabé kolísání otáček

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Cukání, citelná ztráta výkonu a slabé kolísání otáček

Příspěvekod vlkous » čtv 8. lis 2007, 12:13

Zdravím, obracím se na Vás s problémem. Mam xsaru 1,8i 8v (66 kw), najeto cca 120-150tisíc. Koupil jsem ji v létě. V době koupě auto táhlo normálně, vůbec necukalo, jen se stávalo, ľe při stání na křiľovatce lehce kolísal volnoběh.
Po 500 km jsem měnil olej, filtr olejový, vzduchový i palivový.
Olej byl dán 1-2 mm nad horní rysku. Od výměny to je cca 4 měsíce a najeto kolem 4tisíc km.Vąe OK.
Teďkom asi 3 týdny nazpět, začalo auto při zrychlování cukat, teďkom se mi jeví jako celkově dost slabé a vůbec se mu nechce do otáček.

Jako první jsem vyměnil svíčky, ty byly jeątě po původním majiteli. Dal jsem NGK pro daný typ motoru a nepomohlo to.
Pročistil jsem tech.benzínem to čídlo tlaku za ąkrtící klapkou, ľádná změna.

Postup:

-dneska proměřím kábly ke svíčkám,ale moc nevěřím, ľe jim něco je.
-chci jeątě pročistit ąkrtící klapku a krokový motorek volnoběhu, tím snad opravím to kolísání otáček, ale to není hlaní problém.

Chci se zeptat neľ to nechám dát na diagnostiku, napádá Vás co jeątě zkontrolovat? Prosím o radu. Děkuji Vám.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod Kaslikov » čtv 8. lis 2007, 15:06

Je to lambdou.
Xsara break 1.9 D
Uživatelský avatar
Kaslikov
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 88
Registrován: pon 20. lis 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvekod vlkous » čtv 8. lis 2007, 15:08

Tak jsem poměřil kabliky ke svíčkám mají odpor od 1,6 kiloohm(nejkratąí) po 3,6 kiloohm (nejdeląí). Prostříkal jsem koncovky kabelů i viditelné koncovky v motor. prostoru sprejem na kontakty a nic, stále stejné cuká a po zahřátí na teplotu vody 70°c na volnoběh před domem nepravidelný chod.....
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod vlkous » čtv 8. lis 2007, 15:08

díky za radu, z čeho tak usuzujeą? Dá se lambda nějak proměřit?
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod dapata » čtv 8. lis 2007, 17:53

vlkous píše:díky za radu, z čeho tak usuzujeą? Dá se lambda nějak proměřit?


Usuzuje jednoduąe (alespoň se tak domnívám :) ), po svíčkách,kabelech a atd.....je lambda sonda na řadě co by ti to cukání mohlo způsobovat.Můľe být totiľ mrtvá.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Příspěvekod Rope » čtv 8. lis 2007, 18:57

Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5606
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod vlkous » čtv 8. lis 2007, 19:11

Rope píše:Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)


Moľná blbá otázka, ale které teplotní čidlo?
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod Rope » čtv 8. lis 2007, 19:19

To , které dává jednotce motoru údaje o teplotě vody, je umístěno za motorem vpravo, tam jak vede hadice s chladiče, myslím ľe je modré.
Naposledy upravil Rope dne sob 19. dub 2008, 20:20, celkově upraveno 1
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5606
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod MP » čtv 8. lis 2007, 21:44

A kdyby to bylo to čidlo - to modré , tak jedno navíc mám doma .... a nebylo by drahý .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Příspěvekod urpin » čtv 8. lis 2007, 21:54

Rope píše:Jeątě před lambdou bych zkusil teplotní čidlo, moooockrát to pomohlo přesto ľe někteří říkali lambda (a je to levnějąí)

.. mohu potvrdit .. taky mi to pomohlo :wink:
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
urpin
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1680
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:56
Bydliště: 25 km od Ostravy a 209 km od Brna, Dolní Lutyně
Vůz: C4 2007 3dv 1.6ka okřídlené VTR ////// Xsara 1999 3dvířková 1.4ka

Příspěvekod MP » čtv 8. lis 2007, 22:00

Teď tak o tom přemejąlím .... modrý čidlo je k budíku . To co dává informace do jednotky bude to zelený nebo hnědý . Ale nejsu si úplně 100% jistej .
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Obrázek
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4288
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011 (ex: Xsara 1.9 TD - 1998 , C5 Break 2.0 HDi - 2004 )

Příspěvekod vlkous » pát 9. lis 2007, 6:57

Nevím jestli jsem to napsal, auto cuká nejvíc kdyľ je motor úplně studený, po zahřátí vody na cca 70°C je malinké zlepąení, ale ľádný zázrak a nechce se mu do otáček.

Jeątě by mě zajímalo jakou barvu tedy má to teplotní čidlo vody do motoru.
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod miskod » pát 9. lis 2007, 14:49

Pani...zase tie vase metody pokusu a omylu...
Teplotne cidlo pre RJ je zelene...Zmeraj si ho za studena a za tepla...Niekde na nete su tabulky ohmickych hodnot pri jednotlivych teplotach a pre dane cidlo.
Labdu zmeraj tak, ze budes merat napatie na signalnom vodici. Malob skakat idealne medzi 0-1V, realne tak medzi 0.2V a 0.7V. Ak sa nemeni, tak je mrtva...Tazko akurat bez osciloskopu odhadnes ci je na odchode (ak je zmena pomala)...
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Příspěvekod vlkous » pát 9. lis 2007, 15:11

miskod píše:Pani...zase tie vase metody pokusu a omylu...
Teplotne cidlo pre RJ je zelene...Zmeraj si ho za studena a za tepla...Niekde na nete su tabulky ohmickych hodnot pri jednotlivych teplotach a pre dane cidlo.
Labdu zmeraj tak, ze budes merat napatie na signalnom vodici. Malob skakat idealne medzi 0-1V, realne tak medzi 0.2V a 0.7V. Ak sa nemeni, tak je mrtva...Tazko akurat bez osciloskopu odhadnes ci je na odchode (ak je zmena pomala)...


Podívej se, za prvé Ti děkuju za radu, potřeboval jsem vědět, jaké hodnoty má vykazovat lambda pokud je v pořádku. Za druhé osciloskop mám i někoho kdo s tím umí dělat. On ní autoelektrikář , ale je jen dobrý nízkoproudař(MaR). Stačí jen poradit a on mi udělá co budu chtít.

Nevím jen kde ty hodnoty teplotního čidla hledat. Jdu na to snad neco objevím. Opravdu Ti děkuju. VLK
vlkous
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 73
Registrován: stř 11. črc 2007, 15:11
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Vůz: xsara 1.8 66kw EX, nyní X2 2002 1.6 16v

Příspěvekod miskod » pát 9. lis 2007, 17:13

Nie som si isty, ale myslim, ze okolo nuly by tam malo byt okolo 10kohm, na izbovej teplote okolo 2kohm a pri 90C asi 200ohm...
Ale fakt to ber z rezervou...nie som si isty...
Xsara 1.4i lpg
miskod
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 30. kvě 2007, 9:27
Bydliště: Banska Bystrica / Praha
Vůz: C5 1, 1.8i lpg + xsara 1, 1.4i lpg

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron