Unik oleje 1.4 8v

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Unik oleje 1.4 8v

Příspěvekod Verdom » ned 6. dub 2008, 14:32

Začal mi unikat olej na přední pravé straně motoru.
Příčinou nebylo pouhé vadné těsnění víka ventilů, ale i "volnějąí" ąrouby hlavy válců. Těsnění víka vyměníme po odąroubování jeho dvou ąroubů. Ale pozor, mezi spodním plechem a samotným víkem jsou distanční válečky, které při neopatrném zacházení mohou "zmizet v motoru". Po sejmutí krycího plechu jsem jeątě dotáhl zmiňované ąrouby hlavy válců. Problém je ľe se nejedná o klasické ąrouby s ąestihrannou hlavou, ale o "hvězdičkové" proto je nutné pouľít speciální ořech. Dotaľení je třeba provádět opatrně, nejlépe momentovým klíčem. Kdo nemá, doporučuji dotaľení "za tepla" protoľe při dotaľení studeného bloku by jeho zahřátím mohl vzniknout dilatací větąí tlak a mohlo by dojít k poąkození ąroubu.
Olej zatím neteče, tak snad to pomohlo.
:lol:
Přílohy
víko_a_krokac_venku_.jpg
víko_a_krokac_venku_.jpg (118.03 KiB) Zobrazeno 15088 krát
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod Rope » ned 6. dub 2008, 17:09

Ty jsi měl volné ąrouby na hlavě? Ty co drľí hlavu k bloku?
Xsara picasso 1,6/80Kw, 3/2007, exclusive, panoramatická střecha, couvací senzory, barva červená lucifer, ledková denní světla a více info TU už bohužel Ex
XSARA II
Baffy 0
Viteon 0
Kleki 0
Uživatelský avatar
Rope
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 5638
Registrován: pon 1. kvě 2006, 17:58
Bydliště: OSTRAVA !!!
Vůz: X picasso, 1,6 benzín

Příspěvekod Verdom » pon 7. dub 2008, 5:58

Volné snad uplně ne, ale na pravé straně byly volnějąí. ©ly dotáhnout tak o 90 stupňů. Ty na levé straně dotáhnout neąly a přetahovat jsem je nechtěl.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Únik oleje

Příspěvekod celam » pon 7. dub 2008, 12:00

Já mám 1.8-8V,

měl jsem také únik oleje po bloku motoru vytékal olej. nechal jsem to opravit u Citroenu - výměna těsnění pod hlavou a zároveň i gufera ventilů.
Dělat to sám doma jsem vzdal, protoľe kdyľ jsem si přečetl recepturu na dotahování ąroubů hlavy vzdal jsem to.
©rouby se musí vľdy pouľít nové ( podle výrobce)
Pak je stanoveno pořadí pro utahování ąroubů a toto se několikrát opakuje podle předepsaných podmínek.
Co je zajímavé těsnění mi vrátili bez váľnějąího poąkození zpět, dříve jsem byl zvyklý, ľe se těsnění úplně při demontáľi rozpadlo, je asi z jiného materiálu.
Moľná, ľe jsi vtipně vyřeąil problém, za který já jsem dobře zaplatil a nebo jsi si také zadělal na průąvih - zkroucená hlava, ale to ukáľe aľ čas.
Přál bych ti, aby čas ukázal, ľe jsi postupoval správně, a já ľe jsem trouba.
Celý postup výměny těsnění je popsán v příručce od Koppa pro Peugeot 306 (kdyby jste ho někdo potřeboval).
:lol:
celam
celam
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 86
Registrován: pát 21. dub 2006, 8:48
Bydliště: Hostětín 5, 687 71 Bojkovice

Příspěvekod Verdom » pon 7. dub 2008, 12:57

No měnit těsnení bych si doma asi nestřihnul. I u toho gufera bych váhal.
To chce přebrousit hlavu kvůli rovinnost a vlastně celé to očesat coľ zabere monohem víc času. Třeba mě to čeká uvidíme co se bude dít. Jinak k tomu dotahování, začíná se u středu a postupuje se směrem ke stranám. Viz obr.
Co se týče momentu, pouľil jsem 25Nm. Pokud se mění těsnění samozřejmě se mění i ąrouby. Ale u benzínů sem to nedělával. Jo u naf»áků je to s tlaky a momenty o něčem jiném. :lol:
Přílohy
postup_dotahovani.jpg
postup_dotahovani.jpg (17.24 KiB) Zobrazeno 15021 krát
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod Verdom » pát 25. dub 2008, 16:42

Tak dotaľení hlavy sice pomohlo, ale není to stoprocentní, stále to sákne, navíc si myslím ľe i směrem k vodě. Není to sice nijak dramatické (pár kapek za týden) ale klidný z toho nejsem. Asi budu následovat celama a hlava půjde dolů. Nechat přebrousit a nové těsnění, nové i gufera ventilů, rozvodák má 50 tis tak ten asi nechám, ale co by při této akci se jeątě vyplatilo měnit nebo skouknout? Kdyľ bude "hlava dole"?
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod jaydee_peta » pon 28. dub 2008, 19:47

Tak jsem dopad úplně stejně:-(((
Už jen 1x Xsaruška 1.8i Red Flower
Peugeot 307 2.0i 16V Black Power:-)
Obrázek ... holku moji modrou už dráždí někdo jiný...
Uživatelský avatar
jaydee_peta
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 343
Registrován: úte 13. lis 2007, 8:09
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Vůz: Xsara 1.8i

Příspěvekod Verdom » pon 28. dub 2008, 20:43

Tak domluveno. Sám se do toho nepouątím.
Rozvodový řemen, napínací kladka, těsnění, gufera popř. co bude ąpatný mám domluvené k výměně v servisu do 14 dnů.
Je to pech, prý vada těsnění dodávaného ve fabrice.
Po 120 tis to dělává.
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

gufero na vačkové hřídeli

Příspěvekod Berys5 » stř 7. kvě 2008, 17:45

Ahoj,
mám stejný problém u svý 1.8i, ale zatím to nechávám. Pokud to stále sákne, tak je problém i s guferem na vačkový hřídeli a tam to prý utíká hlavně. Cena opravy cca 2 000,- Kč v autorizovaným servisu i s materiálem.
..........................................................................................
Xsara 1.8i
Uživatelský avatar
Berys5
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: sob 1. zář 2007, 11:10
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvekod rasto » sob 24. kvě 2008, 14:11

mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Uživatelský avatar
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 246
Registrován: pát 29. úno 2008, 11:47
Bydliště: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Příspěvekod Kvido » sob 24. kvě 2008, 15:14

rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod Verdom » úte 27. kvě 2008, 11:05

Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.
Přílohy
prozrane_tesneni.jpg
prozrane_tesneni.jpg (66.81 KiB) Zobrazeno 14705 krát
.Obrázek
Uživatelský avatar
Verdom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 714
Registrován: pát 9. zář 2005, 10:22
Bydliště: Jablonec n.N
Vůz: Xsara I 1.4 break, Peugeot 308SW Vti

Příspěvekod urpin » úte 27. kvě 2008, 11:52

jj .. bylo mi v servise řečeno, ľe to je slabina naąich Xsar a je to jen otázka času kdy to tudy poteče
současnost - Toyota C-HR 1.2
bejvalka - C4 3dv 1.6ka okřídlené VTR
bejvalka - Xsara 3dvířková 1.4ka
Uživatelský avatar
urpin
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1681
Registrován: ned 8. dub 2007, 9:56
Bydliště: 25 km od Ostravy a 209 km od Brna, Dolní Lutyně
Vůz: Toyota C-HR

Příspěvekod rasto » ned 1. čer 2008, 10:28

Kvido píše:
rasto píše:mne tiez mizne olej, ale netusim kde. Pod autom je sucho. Spravim 15 000 km a dolejem aj 7 dcl oleja. niektorí hovoria ze je to ok ale neviem...

To je nádhera.


ahoj Kvido, co si myslel tou nádherou?
xsara I 1,8i 8V krasna vinovo cervena metla ale bez klimy :( ale so strešným oknom :), C5 II 2,0i aj s klimou :)
Uživatelský avatar
rasto
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 246
Registrován: pát 29. úno 2008, 11:47
Bydliště: už Trnava
Vůz: X1 1,8i 8V 66kW 1997, C5I 2,0i 100kW 2001, C5II 2,0i+LPG 103 kW 2007

Příspěvekod mcspek » pon 2. čer 2008, 12:47

Verdom píše:Tak těsnění, rozvodový řemen, napínací kladka, chl. kapalina, olej a svíčky mám vyměněny. Olej neteče. Asi jediná moľnost jak to řeąit. Výměnou. Cena 5 000. Kde je slabé místo, viz přiloľený obr. Tamtudy to teklo.

To je slusna cena, mne rikaji jen za vymenu rozvodaku 5000kc , kde sis to nechal menit ?
xsara r.v.98 1.8i break 66kw
Uživatelský avatar
mcspek
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 15. lis 2007, 15:27
Bydliště: Pardubice

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků