Vrzani/praskani v predu pri brzdeni a rozjizdeni [vyreseno]

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Příspěvekod jakub_k » pon 26. kvě 2008, 18:39

Jsem z Prahy. ok do profilu dopisu :)

myslis kosti stabilizatoru ze by to mohly byt ? poznat se to da nejak po domacku ? problem je, ze v kazdem servise mi rikaji neco jineho, tak nevim co vymenit driv :(

dnes mi vymenily kinetak, ten byl sice opravdu spatnej, ale moje vrzani to nevyresilo :( sice se mi to zda trochu mensi, ale to je mozna jen nahoda ci zdani ..

rizeni si tedy myslite ze ne ?
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kaslikov » pon 26. kvě 2008, 22:40

Odpoved je ulozeni motoru a hlavne prevodovky, podivej se jestli se ti pri rozjizdeni pohybuje radici paka podle toho jak pridas plyn. Dle priznaku to bude ono.
Xsara break 1.9 D
Uživatelský avatar
Kaslikov
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 88
Registrován: pon 20. lis 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvekod jakub_k » pon 26. kvě 2008, 22:42

tyjo .. presne toho jsem si v posledni dobe vsimnul .. ze kdyz mam ruku na pace, a prudce pridam, tak v ni uplne skubne ..

to by stalo kolik ? a to by delalo i kdyz mam vyrazeno a kdyz tocim volantem na miste ? koukam ze toho budu mit v haji asi vic :(
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » úte 27. kvě 2008, 7:06

Nechci straąit,ale to co jsi popsal v prvním příspěvku dělalo i mě,naprosto to samé.
Vrzání způsoboval spodní čep,taky jsem se divil,ale bylo to tak a to bouchání při přidání plynu nebo ubrání a hlavně v zatáčce mi dělala vymlácená těhlice právě v místě kde je spodní čep,mám za to ľe tu těhlici mi zničil právě ten čep,byl zatuhlý jak sfiňa,neąlo sním vůbec hnout. To stou řadící pákou,mám úplně nové silentbloky na motoru a páka se stejně vľdycky trochu pohne a to mám i měněné vąechny táhla řazení.
Kosti stabilizátoru poznáą na nerovné cestě,začnou klepat.
Horní uloľení by se mělo projevit uľ při otáčení volantem na místě a to mi právě nedělalo nic aľ při jízdě a pak se to odhalilo.
Ale rád bych se pletl,jelikoľ to stojí fůru peněz.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 8:58

no cepy mi menily prave vsechny, a vim ze jeden kulak byl totalne zatuhlej, tak se bojim jestli to neznicilo tu tehlici :(

ale pri ubrani plynu to nedela, to jen kdyz slapnu na brzdu .. a pri jizde v zatackach to take nic nedela .. jen na miste nebo kdyz jedu hodne pomalu ..
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 9:34

je pravda, ze po vymene spodnich cepu to chvili bylo temer tichy .. jen obcas jsem slysel malinky zavrzani, ale opravdu jen trosicku .. a po nekolika dnech se to zase rozjelo na plno .. takze mozna to bylo dobry, jak to bylo cerstve utahnuty a pak se to povolilo a skace to v tom

ale zase je mi divny, ze by to nevideli na STK pri tom testu cepu ..

mam to auto asi 3 - 4 mesice a vrazil jsem do nej uz asi 30 tisic :( za benzin dalsich 25, zacina me to financne trochu zmahat :)


jinak ta tehlice, nekde jsem tu zahledl ze se nedela druhovyroba, jen original. vyplati se to shanet z vrakace ? a tak jestli muze byt to auto z vrakace bourane na predek a nebo ne.. je mi jasne ze by to nemelo byt bourane na kola, ale ten predek nevim .. a vetsina tech aut tam na predek je bohuzel :)
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod dapata » úte 27. kvě 2008, 10:34

Plně chápu tvé rozpoloľení a frustraci. Hele moľná budu za magora,já po koupi auta do něj vrazil 70 litrů (počítáno nová sada letních tak zimních komplet kol) Měnil jsem kromě oleje,náplní,filtrů celej spodek snad kromě vejfuku a mám co se týče pazvuků (kromě reklamace tyček stabilizatorů klid) Ovąm je to starej krám takľe přiąlo něco nového, začíná léto a jako napotvoru vypoveděla svoji funkci klimatizace - prasklá hadička. Věřím aľ dám dohromady klimu,přijde zase něco jiného a tak pořád stále dokola ......a dokola.....bohuľel :? Chtělo by to novou káru,ale kde nato vzít a pak kaľdou noc ąpatně spát aby mi to případné nové vozidlo před domem na sídliąti nebylo ukradeno nebo znehodnoceno.Vąe má své pro a proti,to je ľivot.
Xsara 1,6 Break 65kW AT 1999
dapata
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 217
Registrován: stř 30. kvě 2007, 7:24
Bydliště: Praha
Vůz: Xsara Break 1,6 i , natural 95, 1999

Příspěvekod Kvido » úte 27. kvě 2008, 12:26

Vidíą,já měl auto v Citroënu na přípravu STK,STKáčkem jsem proąel na výbornou a po 3 týdnech jsem byl v citroënu s těhlicí.
Jen upřesním kdy jsem to slyąel,při vyjíľdění do zadu nebylo nic slyąet ani po seąlápnutí brzdy,ale kdyľ jsem točil kola na druhou stranu a začal se rozjíľdět ozvalose takové lupnutí,jako kdyby poskočila pruľina,ale byla to právě ta těhlice. Netvrdím,ľe je to tvůj případ,jen mě to napadlo,ľe je to moľné.
Píąeą,ľe to vrľe,tohle nemám rád,uľ mi vadí,kdyľ v přihrádce něco klepe.
Je to těľké,je lepąí specifikovat místo taky jsem dlouho váhal,jestli mi hučí pravé loľisko nebo levé,nakonec jsem vyměnil obě a bylo to.
Moľná by to chtělo lepąí aparaturu do auta a jeątě neľ člověk nastartuje to pořádně osolit,pak to auto ľádné problémy nemá :lol:
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 14:12

tyjo 70 tisic, to uz by me asi polozilo :)

ja dnes zkousel dalsi servis, byl jsem uz asi v 5 servisech a vsude rikaji neco jineho, tak cekam az se alespon 2 servisy shodnou na jedne veci a to pak vymenim :)

no byl jsem ted v Paterovi v Radotine, zvednuli to tam, koukali na to asi hodinu tri chlapi a netusili co s tim je. Jeden se s tim zkousel projet, a byl nejakej vystrasenej, ze slysel hodne zvuku, ale takovyhle praskani jeste ne .. okolo cepu tam nic neposkakovalo, ani nikde jinde, proste neni videt zadna vule ze zdola, takze je to neco nekde skovanyho, co dela rany.. na rizeni se moc netvarili ze by to mohlo byt .. zajimave bylo, ze kdyz odsroubovali na chvili dolni konec kosti stabilizatoru, tak to prestalo delat pri otaceni kolama ve vzduchu (na zvedaku) .. kdyz to tam zas prisroubovali, tak se to dale ozivalo.. ale to taky rikali ze kosti to nebude .. kdyz to auto bylo ve vzduchu, nastartovalo se, zaradilo se, tocilo se kolama a pak zabrzdilo, tak to zadny zvuk nedelalo ... jen pri tom otaceni volantem .. a kdyz to auto stoji na kolech, tak to dela i pri brzdeni ..

rikali ze me muzou objednat na dva dny v pristim tydnu .. ze by to cely rozebrali a snad zjistily .. tak nevim jestli to tam mam dat a cekat dalsich x tisic za to ze mozna zjistej cim to je :(


ale potesili me, ze za tu hodinu zkoumani si rekli jen kilo :)


jinak za studena pri rozjezdu mi huci neco v pravo, asi to lozisko, vzdycky na vterinku pri rozjeti, ale neprijde mi ze to s tim bude mit neco spolecneho, ani v paterovi si nemysleli .. ja uz nevim ...

kde je presne ta tehlice vlastne ?
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » úte 27. kvě 2008, 14:32

V té těhlici je to loľisko co ti hučí,je to drľák tlumičemčepu řízenímspodního čepu,brzdového třmene.
Tak pokud to ąlo od stabilizátoru,tak by to mohlo být uloľení stabilizační tyče,bývá uloľená v pryľi,pokud je vadná a má vůle,mohlo by to být ono.
Patera nebo jak se jmenuje tady má dobré reference.
Asi bych to risknul stím servisem,jen je mi divně,ľe dopředu ti říkají,ľe to chtějí na dva dny.Ale někdy radąí nic neuspěchat a vyměnit opravdu jen tu ąpatnou věc a né experimentovat. Já si to sice nevedu,ale zpětně jsem to orientačně počítal a moľná uľ jsem do té kraksny taky vrazil se vąím vąudy 100 litrů. :?
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 14:54

tezko rict jestli ma vule .. to nevypadalo jako vule .. auto bylo ve vzduchu .. a pri otaceni volantem v tom kazdou chvili uplne prasklo .. takova rana .. nevim jak to popsat .. jako kdyz se tam nekde vevnitr neco potka a brani tomu otoceni .. pritom ve volantu neni nic citit .. jako ze by tam neco branilo, jen to proste praskne .. ono se to jednou zlomi a to bude :)

uz mi zacina pomalu dochazet trpelivost, nebude chybet dlouho, ja to tu natrvalo zaparkuju pred barakem a budu jezdit sockou ..

a to jsem s tim chtel jet do chorvatska v lete, ale nastesti jedu se znamyma s celkem udrzovanym picassem, to snad bude pravdepodobnejsi ze dojedem :)
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kvido » úte 27. kvě 2008, 17:10

Tak to by mohlo být to horní uloľení tlumiče,protoľe se to projevovalo kliden při sundání kosti,takľe to můľe tím být,tak to zase takový ranec nebude,muselo by se sice toho dost rozebrat,ale míň jak těhlice to bude.
Pokud by se opravdu potvrdilo horní uloľení,moľná by stálo za zváľení i tlumiče,nevím jak máą staré auto a kolik sním jezdíą.
Taky se mi to před HR hromadí,ale snad to stihnu vąe dořeąit.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 18:43

auto je z rv. 98, udajne ma najeto 110000, ale tezko rict jestli to tak je, mam ho teprve ctvrt roku, pred tim ho mela nejaka zenska pul roku a pred ni to nekdo dovezl z nemecka, tak opravdu nevim .. jezdim tak 2000 - 3000km mesicne.

asi pred hodinou jsem kontaktoval puvodni majitelku, vypadala celkem ochotne, ptal jsem se ji co za tech pul roku delala vse za servis, ale nic s predkem nemela, nevrzalo ji to a od te doby to bourane nebylo, ani na kola, ani nijak jinak.

tlumice jsou snad zatim ok, ale take tezko rict ... jen bych ted vymenil rad jen to nejdulezitejsi .. fakt me to zacina financne trochu zmahat, davat pres 15 tisic mesicne do auta :(

kdyz zkusim sundat tu jednu kost stabilizatoru, muze se s tim autem jet ? ze bych to zkusil projet jak se to chova bez ni .. jeste teda nevim jestli se k tomu dostanu, zespoda to neni problem odsroubovat, ale nevim jestli nahore to dokazu sam na parkovisti na sidlisti v praze ..

porad premyslim jestli mam zkusit sehnat to rizeni z vrakace, a nebo to nejdriv dat k tomu paterovi, aby to zkoumal dva dny .. pocitam ze nejake tisice si za to laborovani nauctujou, ale nakonec mi asi nic jineho nezbyde ..
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marek » úte 27. kvě 2008, 21:15

Tlumiče máą původní? Mám r.v.1999, najeto něco přes 90tis. a chystám se přední tlumiče vyměnit. Zjistil jsem, ľe kdyľ chytím přední kolo nahoře a cloumám s ním, jako bych ho chtěl vylomit, a rozhoupám auto, ozývá se cvakání. Zkouąel jsem, odkud to vychází a mám podezření na tlumiče. Přední tlumič totiľ nese kolo a je namáhán také na ohyb. Jsem zvědavý, v jakém budou stavu po demontáľi. Zkus zatáhnout ruční brzdu a cukat autem na jedničku a zpátečku, pokud se budou zvuky ozývat, je ąance najít, kde to vrľe a praská sledováním, co se hýbá (přiloľením ruky na čepy, tlumiče a pod.).
S pazvuky mám taky svoje zkuąenosti, před třemi lety jsem měl zkaľenou dovolenou z vrzání při akceleraci a brzdění a po několika měsíčním hledání a mazání vąeho moľného jsem zjistil, ľe to byl zámek bezpečnostního pásu řidiče. Stačilo ho prostříknout WD a je klid. Letos podobná situace, ale ne vrzání, ale cvakání. Výsledek - málo dotaľené ąrouby předního kola! Přitom se kolo neklepalo, jen při prudké změně rychlosti se ozvalo cvaknutí.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Příspěvekod jakub_k » úte 27. kvě 2008, 21:41

Tlumice nevim jestli mam puvodni :( ale tema to myslim nebude, protoze to by nedelalo pri tom, kdyz jsou kola ve vzduchu (auto bylo na zvedaku metr nad zemi) .. nebo jo ?
Xsara I. Break 1.8i 66kW
Uživatelský avatar
jakub_k
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 157
Registrován: čtv 21. úno 2008, 9:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků