Dá se to řešit i jinak ...nechtěl jsem hned zasahovat do nápravy, podle
Citroenu Orlová je v pořádku.A tak jsem hledal a našel řešení .
----------------------------------------------------------------------------------
Často se řeší spadlý zadek u náprav s torzní tyčí (Xsara, ZX, Saxo atd)
Zadní náprava je na ramenech která pérují pomocí torzní tyče. Pokud jsou kola do A a začínají dřít o podběh je nutné vyměnit ložiska v ramenech za nová. Pokud Vám pouze auto sedí na prdeli, nebo při naložení škrtá zástěrkamí je pouze utahaná torzní tyč. Nová stojí 2300 a potřebujete dvě máte pak tři možnosti:
1) Dát novou tyč (4600 + práce která je pěkná pakařina)
2) Posunout ramena na torzní tyči o jeden zoubek, aby se víc napnula (velká pakařina léty zarezlá ramena sundat, někdy ani to nepomůže)
3) Nová třetí možnost přidat pružiny, dělá je Belgická firma MAD a normálně se přidají na ramena místo dorazových kloboučků Montáž cca 1hod, aut je opět nahoře a lze naložit. Pružiny jsou progresivní tj čím více zatížíte tím více zvedají a auto je dlouhou dobu ve stejné výšce. (vhodné kdo tahá kola, karavany, nebo větší náklady)
Převzato ze stránek Citroen klubu
https://www.citroen-club.cz/msgboard_po ... 014&kols=1
Provádí to zde http://www.tzservis.com/zatezove.php a zasílají na dobírku pro zručnější mechaniky
Na stránkách je i popis montáže1) auto na zvedák (zadní kola volně dolů) + dal jsem dolů zadní kola
2) vydloubneš ty gumové čudliky dorazů
3) sundaš ty misky pod čudlikama (drží je jeden šroubek tušim 14")
4) pod misky dáš jejich plastové podložky a jejich delšími šrouby opět zaděláš (takže máš plast. podložku - kovovou misku - gumový doraz )
5) pak normálně vezměš pružinu, teď nevím jak se tomu říká jsou to dvě železa a prostředkem je šroub ji stáhneš, drátem omotáš (stačí prostřední závit aby se to nepletlo) a nandáš pod to železo u ramene akm příjde od nich kus plechu, drát uvolníš a je to pružina tam je sam vzepřená
Tohle bylo doporučeno mě.