od Marek » stř 26. kvě 2010, 19:42
Začal bych kontrolou zapalovacích kabelů, pokud nemáš ohmetr (multimetr), sežeň někoho, kdo s ním umí. Odpory kabelů ke svíčkám se liší, jsou úměrné délce kabelu, cca 2-10kohm. Pokud budou větší, jsou kabely na výměnu. Měř je na ohřátém (vypnutém) motoru a trochu s nimi kruť a lehce je natahuj, stává se, že jsou uvnitř přerušené. Pokud jsou na povrchu popraskané, zvaž výměnu bez měření, kabely z Tesly Blatná jsou slušné a stojí kolem 400Kč. Dají se koupit v síti Auto Štangl, nebo od výrobce. Pokud to nebudou kabely, je na řadě cívka, to je ten černý bazmek, ke kterému se kabely sbíhají. Tyto součástky neodhalí diagnostika, ale na svíčkách je poznat, jestli vynechává některý válec, nebo jsou všechny špatné. Obrázky, jak má svíčka vypadat, najdeš snadno na netu.
Xsara Break 1.8 66kW LPG