příčný stabilizátor

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

příčný stabilizátor

Příspěvekod cheeco » úte 20. dub 2010, 17:41

Zdravím všechny,
chci se zeptat jestli někdo nemáte zkušenost s výměnou příčného stabilizátoru na přední nápravě. V zimě jsem spadnul s xsarou do betonového pangejtu :roll: a ustrihnul si cep. Vymenil jsem rameno a tyčku stabilizátoru, ale při prudším brždění bylo slyšet kovové cvaknutí, dnes jsem se na to kouknul zespoda a zjistil jsem ze je docela vule v příčném stabilizátoru a že je k ramenu na pravé straně ohnutý a proto dochazi ke kontaktu. Zajimalo by me jestli s tim nekdo nemate zkusenost co to obnasi jak casove tak financne za jakoukoliv radu predem diky :ooo:
cheeco
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát 11. zář 2009, 6:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara 1,8i coupe LPG

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod Kleki » úte 20. dub 2010, 20:25

Stabilizačnú tyč som ešte nemenil , akurát gumené púzdra tyče ale myslím si ,že by to po odpojení od kostí a demontáži púzdier mohlo ísť vytiahnuť a vymeniť.
Keby si býval bližšie , tak jednu tyč mám v garáži ale myslím , že na vrakáči by sa to malo dať zohnať, akurát doporučujem vymeniť gumové púzdra za nové a robota asi tak na 2hod.
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod robo27 » čtv 22. dub 2010, 7:16

Ak by bol záujem môžem poslať postup na výmenu gumových púzdier. Mne tam vpredu tiež niečo búchalo tak som sa o to zaujímal - postup ktorý mám obsahuje vytiahnutie celého predného stabilizátora von a následnú výmenu.

Kleiki ty si tie púzdra vymenil priamo na mieste bez vyťahovania toho stabilizátoru? Ja som si nové púzdra kúpil - asi 200 korún ale keď som rukou skúšal tak sa mi ho podarilo otvoriť sotva na 2mm, takže neviem ako by som ho tam dostával na mieste pri aute....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod Kleki » čtv 22. dub 2010, 17:20

Ja som to mal zdvihnuté na zdviháku , origo čo je v rezerve a menil som to priamo na aute. Nové púzdra išli tiež len ťažko roztvoriť, ale sa mi zdá, že som ich navliekol od konca tyče a samozrejme som to poriadne namazal .
Bývalá Xsara break 1.9TD 1999 , Xsara Break Exclusive 2,0HDI 80kW, 2002
Aktuálne Citroen C5 Break Exclusive 2,0HDI 100kW s automatom r.v.2006 + Xsara 1998 1,4i(manželkina)
Uživatelský avatar
Kleki
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1229
Registrován: ned 26. říj 2008, 14:24
Bydliště: Slovakia , Kováčová
Vůz: Citroen C5 Break 2,0HDI 100kW(EX Xsara break 1.9 TD r.1999, Xsara break 2.0HDI/80kW r.2002)

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod cheeco » čtv 22. dub 2010, 17:35

Zájem bych samozřejmě měl :) mockrát děkuji :ooo:
cheeco
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát 11. zář 2009, 6:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara 1,8i coupe LPG

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod robo27 » ned 25. dub 2010, 21:59

Prikladám postup ktorý som našiel na PC. Snáď pomôže.... Bude fajn ak dáš vedieť ako si to v skutočnosti robil....
Přílohy
Demontáž - montáž Přední zkrutný stabilizátor.part2.rar
(105.18 KiB KiB) 1687 krát
Demontáž - montáž Přední zkrutný stabilizátor.part1.rar
(146.48 KiB KiB) 1476 krát
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod cheeco » ned 13. čer 2010, 5:46

Zdravím, konečně jsem vyměnil gumové uložení stabilizátoru, nakonec jsem zjistil, že stabilizátor ohnutý nebude ale že bylo už téměř vyhozené uložení na pravé straně a proto se stabilizátor hodně hýbal a klepal. Vyměnil jsem oba a šli tedy celkem ztuha, ale netrvalo to déle než 40 minut :) Ještě jenou díky za rady :)
cheeco
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát 11. zář 2009, 6:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara 1,8i coupe LPG

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod robo27 » pon 14. čer 2010, 18:50

škoda že si nenapísal ako si postupoval - či bolo treba odpájať aj to riadenie ako je uvedené v návode alebo si postupoval inak? Určite rady ocením na čo si dať pozor, možno by som sa aj ja do takej výmeny pustil.....
X1 1,9D rv 1998, 170000 km - vlastním od 96tkm (05/2009), myslím taká 100vka stočená, ....
X2 1,9D break rv 2001, 135000 km - nákup 05/2013 115tkm )

-------------
Ex: X1 1,9D rv 2000, 170000 km - vlastním od 138tkm (05/2008) - žiaľ v 12/2012 skončila po mnou nezavinenej havárií na vrakovisku(
robo27
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 363
Registrován: čtv 8. kvě 2008, 17:51
Bydliště: Kysucké Nové Mesto - Slovenská republika, Valašské Meziríči - Česká republika
Vůz: X1 1,9D DW8 rv 2000, X1 1,9D XUD rv 1998

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod cheeco » úte 29. čer 2010, 6:46

Zdravím, pokusím se postup trochu rozepsat :wink:
nejprve jsem si povolil uchycení pravého uložení, drží pouze na jeden šroub, na druhé straně je takový háček. Po povolení jde krásně vyndat, potom jsem se snažil stáhnout to gumové uložení, což byl trošku boj. Moc semu nechtělo, tak sem si namazal stabilizátor olejem a šlo to, staré uložení jsem stáhl a nasadil nové po namazané tyči to šlo dobře zpátky, ale problém byl vrátit zpět to uchycení co je shora. Nakonec jsem to vyrešil tak, že když jsem zaháknul ten"háček" tak jsem si druhou stranu stáhnul truhlářskou svorkou a pak už to šlo. Druhou stranu jsem dělal uplně stejně, s tím rozdílem, že nalevo bylo méně místa tak jsem si ještě povolil rám pod motorem (4 šrouby) abych si tam udělal trochu víc místa. Takže nakonec jsem nemusel stabilizátor vyndavat. 8) jo a jeste jedna zajimavost stabilizator se do xsary daval myslim ze v prumeru 21 a 22mm no nakonec jsem zjistil ze ja mam 19mm ze ZX :shock:
cheeco
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát 11. zář 2009, 6:40
Bydliště: Plzeň
Vůz: Xsara 1,8i coupe LPG

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod PeterS » čtv 5. srp 2010, 7:56

Tak ja mám Xsaru I break r.v. 1998 1.9D (DW8) a stabilizátor má priemer 20mm. A tuším, že keď som kupoval tak som videl aj púzdro na stabilizátor s priemerom 18mm.
Pred kúpou som zmeral stabilizátor, no napriek tomu som si nebol na 100% istý. Avšak pri montáži som našiel na stabilizátore vyrazené číslo 20 tak som sa ukľudnil :)
Ak si však dobre spomínam, tak hoci aj mne tie púzdra nešli rukou veľmi otvoriť, tak som ich nevyťahoval ale sa mi ich celkom v pohode poradilo na stabilizátor nasadiť. A aj tie horné plechové háčiky - ľavý šiel úplne v pohode a pravý s miernou námahou ale bez použitia akéhokoľvek náradia.
Keď tak teraz čítam vaše príspevky tak som normálne na pochybách, či som to spravil resp. mám v poriadku :(
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28. zář 2007, 8:56
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod Buri » úte 31. srp 2010, 21:49

prosim o radu, tak jsem se taky dneska vrhnul na vymenu stabilizatoru...
jen na uvod se zeptam jestli je dulezite aby byly obe predni kola ve vzduch stejne nebo ne?..
ja jsem povolil ten sroub toho uchyceni a vytahnul po namazané tyči hodne stezka ten starej stabilizator, ten novy sem nasadil na tyc ale nemuzu ho tam vubec navliknout pod ten drzak zpet, a kdyz ten drzak sundam tak tam tu gumu dam,ale zas tam nedam ten kovovej drzak...neznate nakou fintu?diky
Uživatelský avatar
Buri
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 27
Registrován: ned 24. led 2010, 16:11
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: Xsara Break, 1.9 TD(66Kw),rv.9/98

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod MP » stř 1. zář 2010, 17:40

Nemusej bejt obě kola ve vzduchu , když jsem to dělal tak jen na zvedáku , prvně jednu stranu , pak druhou . Vím že jedna strana šla v pohodě - cca 3 minuty , druhá byla na .... půl hodiny , protože tam vedli trubičky od brzd , takže jsem se pěkně vztekal a párkrát tem plech i letěl ... :) Chce to trochu trpělivosti ( a ta mě chyběla )
K důstojnému stáří patří bohaté vzpomínky, pár vrásek a možná že i jizev - dobrodruzi zkrátka nikdy nevedou nudné životy.
Dobrodružství, který není nebezpečný, není dobrodružství.
Život je jedna dlouhá posloupnost více či méně rizikovejch momentů.
Uživatelský avatar
MP
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 4374
Registrován: pon 16. led 2006, 14:45
Bydliště: TŘEBÍČ -> Vysočina - drsnej kraj , tak to jsme my.
Vůz: Peugeot 807 2.0 HDi - 2011+ Peugeot 807 2.0 HDi - 2012

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod rosta12345 » stř 1. zář 2010, 19:07

no já bych řekl že je lepší když obě kola ve vzduchu jsou pač ten stabilizator pak není napružený
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod PeterS » stř 29. zář 2010, 8:08

Tak ešte pridám svoju skúsenosť. Ako som spomínal vyššie vymenil som tie gumy na stabilizátore. No aj po výmene ešte niečo trochu vpredu ťukalo. Podľa toho ako a kedy to ťukalo som mal zasa podozrenie na stabilizátor. Tak som vrhol pod auto :) Chytil som stabilizátor, mierne s ním pomyksloval a na moje veľké prekvapenie/zdesenie som zistil, že je tam vôľa :( Tak som vybral tie nové gumy a zmeral ich vnútorný rozmer. Ako píšem vyššie môj stabilizárot má priemer 20mm, no a na gumách som nameral 21mm a na jednej strane jednej dokonce 21,2mm :evil:
Tak som ich reklamoval a hneď som si vypýtal aj nejaké kvalitnejšie. Takže zasa sa potvrdilo pravidlo, že nie sme taký bohatý aby sme mohli kupovať lacné veci!
PeterS
Přispěvatel
Přispěvatel
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát 28. zář 2007, 8:56
Bydliště: Košice
Vůz: Xsara I break 1.9D (DW8), r.v. 1998

Re: Výměna příčného stabilizátoru

Příspěvekod Kvido » čtv 28. říj 2010, 13:51

Přídám i já svou zkušenost,velice dlouhou dobu jsem hledal co mi klepe u spolujezce ,po výměně všech čepů,kostí,silentbloků ramen,při výměně nových pružin jsem zkontroloval i horní uložení a stále to klepalo. Zajímavé bylo ,že při letních teplotách nebylo nic slyšet a jak se ochladilo hned to klepalo na nerovnostech. Věděl jsem ,že se jedná o něco gumového. Nedávno jsme vyzkoušeli prohodit kosti a stále nic,tak jsme odpojili kosti a projel se bez stabilizátoru,no je to zajímavá jízda ,ale klepání bylo pryč. Tak dneska jsme s Colinem vyměnili oba silentbloky stabilizátoru,na pohled vypadaly dobře,vymačkané byly jen minimálně po změření cca 1-2 mm,ale za to byly tvrdé bez známky pružnosti. Po výměně cca 2 hodinky a to jsme se flákali a následné testovací jízdě ,jsem byl nadšený a to klepání je pryč. Takže pokud někdo vyměníte kosti a klepání na nerovnostech bude tále,zkuste kosti odpojit a projet se bez nich,třeba je taky problém v gumovém uložení stabilizátoru.

Jinak ty návody co jsou psány tady výše jsou dobré a dá se podle nich dělat,zmákne to kde kdo,přístup sice jak k penězům ,ale nebylo potřeba ani svorek a ani povolovat nápravnici.
Hyundai i30 combi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Kvido
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. bře 2008, 19:19
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi,2019

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků