Blbne dobijanie

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Blbne dobijanie

Příspěvekod Roberto77 » pon 2. srp 2010, 15:23

Nedavno my zacalo blbnut dobijanie. Po nastartovani nezhasne kontrolka dobijania. Pri volnobehu svieti stale, ale pri jazde a otackach nad 1500-1800 zhasne, pri poklese otacok zase svieti. Este som si vsimol, ze od motora nieco smrdi ako spalena guma. Kde moze byt problem. Prosim poradte.
Xsara 2.0 HDi 66kw r.v. 1999
Roberto77
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 17. led 2007, 19:57
Bydliště: Krompachy

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod rosta12345 » pon 2. srp 2010, 18:08

v alternatoru ?
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod Surmi » pon 2. srp 2010, 18:12

Nemohou být přidřená ložiska v altiku a řemen prokluzuje na řemenici a tím vzniká ten zápach?
Xsara 1.6 16V 80kW r.v.2003-Tatík
Peugeot 307 2.0 HDi 66kW Siemens r.v.2002 -bejvalka
Peugeot 207 1.4HDi 50kW r.v.2006
Škoda Octavia RS 2.0TDi 125kW
Obrázek
Surmi
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 652
Registrován: ned 3. kvě 2009, 15:50
Bydliště: Havířov
Vůz: Škoda Octavia II 2.0TDi RS 125kW

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod Roberto77 » pon 2. srp 2010, 18:14

ALTERNATOR SA TOCI
Roberto77
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř 17. led 2007, 19:57
Bydliště: Krompachy

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod rosta12345 » pon 2. srp 2010, 18:29

toči ,ale skoušel jsi jak ? jestli jde lehce ? jinak to mužou být třeba uhlíky nebo regulátor nebo další věci v alternátoru
EX: Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009 Obrázek
Uživatelský avatar
rosta12345
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1948
Registrován: sob 6. čer 2009, 19:07
Bydliště: Dolní Domaslavice
Vůz: EX:Citroen Xsara Picasso 1.6 16V SX 2009

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod XsaraTV » stř 4. srp 2010, 12:50

ja som mal problem s altikom,ked prestal dobijat uplne.novy nie je najlacnejsi,tak isiel na repas.citroen servis michalovce dava repasovat alternatory jednemu manikovy z okolia.ale chlapik vymenil nejaku suciastku(asi mostik) nie za povodnu,ale dal tam suciastku z Octavie. Alternator po premerani fungoval,dobijal,ale 14,7 V namiesto 14,3 V ako mal dobijat povodny.Kvoli tomu stale hlasi riadiaca jednotka chybu dobijania.ale mam spravenu na to taku vec,ze pri palubke mam taku cervenu diodu,ktora po otoceni kluca do pozicie II. ,ked sa rozsvietia vsetky kontrolky,taktiez svieti.Ak nastartujem a alternator dobija,dioda zhasne a ja si spokojne idem dalej.A pritom mi kontrolka baterie svieti stale,kedze to RJ hlasi ako chybu :wink:
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod snoopy » stř 4. srp 2010, 21:14

a to je jako oficiální oprava od citroen servisu??? :roll:
Xsara Picasso 1.8v r.v.2003 "Bublina" - RIP
Grand C4 Picasso 1.6HDI r.v.2012 "Blueberry" - GoodBye
Xsara II 1.6i r.v.2003 "Frosty"
VW Touran 1.5TSI r.v. 2023
(jména autům vymýšlí naše děti :-) )
Uživatelský avatar
snoopy
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 1601
Registrován: stř 8. črc 2009, 13:17
Bydliště: Praha 4 Újezd
Vůz: Xsara II 1.6i r.2003

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod Škopek » stř 4. srp 2010, 21:43

Zdravím
Ještě bych zkontroloval napínací kladku drážkového řemene.Jak závadu popisujež asi řemen prokluzuje.
Xsara 2.0 HDI 66 Kw hatchback do provozu 3 ledna 2003 u frantíků - XSARA - dobrá volba
Uživatelský avatar
Škopek
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 839
Registrován: sob 8. lis 2008, 17:36
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: Xsara 2.0 hdi hatchback 66Kw nafta 2002

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod XsaraTV » čtv 5. srp 2010, 18:29

snoopy ano, oficiálne citroen servis to dáva repasovať tomu chlapíkovi :?
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod jojos » čtv 5. srp 2010, 21:04

no nakopať ich do prdele za takú opravu...
Š Rapid Spaceback 1.0TSI,81kW
ex:tmavomodrý break X2,2.0HDI,66kW,vyrobený 27.11.2002,na podložkách www.xsara.cz
Uživatelský avatar
jojos
V.I.P. & Xsamarád
V.I.P. & Xsamarád
 
Příspěvky: 942
Registrován: čtv 2. říj 2008, 18:21
Bydliště: Nová Dubnica,SK
Vůz: Š Rapid Spaceback 1.0TSI

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod XsaraTV » sob 7. srp 2010, 11:15

aj to som plánoval ,ale ten systém s diódou vymysleli aj namontovali oni,zadarmo :lol: tak mi je to jedno,hlavne že altík dobíja
Xsara HDi - jednoducho neodolateľná !
Uživatelský avatar
XsaraTV
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 273
Registrován: ned 30. srp 2009, 13:26
Bydliště: Vojčice, Slovensko
Vůz: Citroen Xsara 5dv.,rok narodenia 2003,zelená metalíza, 2.0 HDi,Ulter Sport,Carzone Specials...

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod Marek » sob 7. srp 2010, 22:14

To XsaraTV:
Napětí 14,7V je na horní hranici pro dobjení běžných AKU. Existují typy (některé s technologií Ca-Ca), které vyžadují dobíjecí napětí 14,4-14,8V, jenže ten pravděpodobně nemáš.Naštěstí povinné denní svícení (pokud nemáš denní LED světla) napomáhá ke snížení napětí přechodovými odpory za alternátorem, to nahrává těmto opravářům. Pro dobíjení je rozhodující napětí na svorkách (přesněji pólech) AKU a ne na výstupu altíku. V každém případě doporučuji častěji kontrolovat hladinu elektrolytu.

To Roberto 77:
To, co popisuješ, je problém altíku. Řemen si zkontroluješ snadno, navíc je na něm čerpadlo posilovače a popř. kompresor klimy, pokud ji máš.
Příčin může být víc, od špatných uhlíků až po vadný diodový blok nebo vinutí.
Smrad může a nemusí souviset s touto závadou. Není motor zaolejovaný?
Máš jiný motor, než já. Pokud se tím chceš zabývat sám a dostaneš se k altíku tak, abys mohl sundat zadní kryt (směrem od řemenice), první co můžeš udělat, je kontrola uhlíků. V zimě mi vázly v šachtách a dobíjení vynechávalo. Tehdá jsem je vyčistil, ale před měsícem jsem altík téměř zgenerálkoval. Uhlíky se dají snadno vyměnit, sice s použitím vrtačky, ale i v domácích podmínkách. Vhodné je zkontrolovat stav kroužků a to je náročnější. Výměna diodového bloku nebo vinutí znamená nejednoduchou demontáž altíku z auta a rozborku altíku - prakticky jeho generálku, nevyměnit ložiska a kroužky je při této opravě nerozumné, jde o relativně laciné díly ve srovnání s diodami nebo vinutím. A je to práce do vybavené dílny a pro odborníka.
Xsara Break 1.8 66kW LPG
Marek
Xsamarád
Xsamarád
 
Příspěvky: 822
Registrován: úte 25. říj 2005, 11:49
Bydliště: Plzeň
Vůz: X1 Break, 1.8 8V LPG,r.v.1999

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod Martin Jerry » pát 30. srp 2019, 22:26

dobrý večer chcem sa spitat mam. taki problém a chcem poradiť lebo neviem čím to môže byť :D ale asi tak 3 dni späť mi menili alternator sice išiel repasovany ale bol ako novy teraz mam taky problém ze alternator je výmeny ale znovu mi sviety kontrolka dobijania a po pri tom sa mi rozsvieta aj ostatné kontrolky a svetla mi svieta horšie a do zemi a auto mi hlasi ze batéria sa vibyja a ked som vypol motor tak už to nešlo ani naštartovať lebo batéria bola vybita tak som volal mechanikovy a on mi povedal ze alternator je dobry ale ze mam vraj nejakí skrat, podla mna je asi alternator zli lebo pre poruchou mi vsetko išlo tak ako ma aj svetla mi svietili normálne takže uz neviem co stim tak aj preto sem píšem ci ste sa nestretli s takimto problémom ďakujem
Martin Jerry
Návštěvník
Návštěvník
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát 30. srp 2019, 21:33
Bydliště: Bratislava
Vůz: citroen xsara 2.0 hdi 66kw

Re: Blbne dobijanie

Příspěvekod betom » sob 31. srp 2019, 7:05

Jerry, zkus používat věty, velká písmena a tečky. Lépe pak můžeme pochopit Tvůj problém a nepiš dotaz 2x. Jinak Baffy Ti už odpověděl v "Elektrika". :roll:
Uživatelský avatar
betom
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 1140
Registrován: sob 3. pro 2011, 10:42
Bydliště: Opava - Kateřinky
Vůz: Citroën Xsara Picasso, 1,6HDi s FAP, 80kW, r.v.2005


Zpět na Motor - diesel

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků