od Cvrček » úte 18. led 2011, 1:00
Tak k tomuhle tématu mám co říct. Můžu porovnat X1 Break 1,9TD r.v.1998 výbava SX a Picasso 2,0HDi r.v.2001 také ve výbavě SX. Ještě dodám,že v Breaku byla regulovaná klima a v Picasse je digitální.
A teď subjektivní dojmy. Break je náklaďák,který má ohromný kufr stavěný na délku,kdežto Picasso má kufr stavěný na výšku. Čili je kratší,ale za to vyšší. Tady můžu dát příklad. Vendu jsme vozili v kočárku X-lander XT. Což je tříkolka. V Breaku jsme ho dali do kufru a bylo cca 30cm z délky kufru volných. A nemuselo se všechno rovnat na kočárek. Kdež to u Picassa se tento kočárek vešel přesně a všechno se muselo rovnat na něj,do výšky. Výhoda u Picassa jsou tři samostatné sedačky. U výbavy SX je prostřední sedačka posuvná asi o 14cm do předu (Exclusiv má posuvné všechny tři).A pokud se mrňous dá na tuto sedačku,tak se na něj nechá pohodlně dosáhnout z předních sedaček. Tak to by bylo mé porovnání ohledně využítí s malým potomkem.
Jinak v Picasse se nechá v pohodě odvést lednička vysoká 185 cm. Ale je potřeba vyndat všechny tři zadní sedačky. Takhle jsme ledničku vezli.
Pokud vynecháme kufr,tak Picasso je pro osádku pohodlnější. Jak ve předu,tak i vzadu. Což je dané koncepcí auta. Sedí se výše,díky tomu je i lepší výhled ven. Pro mě bylo zpočátku dost problémen dlouhá palubka a to,že nevidím,kde je přední hrana auta. Ale dá se na to zvyknout a nebo domontovat parkovacího asistenta s čidlama i do předu púro informaci,kolik tam je ještě místa. Výhled dozadu je z Breaka a z Picassa podobný.
Co se týká řízení,tak z počátku jsem měl strach z přístrojovky umístěné uprostřed a radička mi přišla umístěná dost nezvykle. Na přístrojovku jsem si zvykl hodně rychle a přijde mi to teď lepší,než klopit zrak až k volantu. Stačí jen juknout trochu do boku.A na řadičku se docela rychle zvykne. Picassa mají opěrky na ruce,takže loket položený na opěrce a řadíš vlastně jen zápěstím.
Oproti Breaku dost dobře hodnotím ovládání klimy/topení/větrání. Jak jsem psal,máme digitální. Ovládá se jednodušeji.
Hodně velký rozdíl je při jízdě v noci. Světla na X1 svítí docela špatně (všeobecně známo,řeší se lepšíma žárovkama). Kdežto Picasso má čirou optiku a i s obyčejnými žárovkami svítí suprově.
Jízdní vlastnosti jsou podobné. Akorát teď v zimě mi přijde,že Picasso toho vyjede víc.
Ještě si myslím,že za zmíňku stojí zadní sedadla. Break má klasickou "lavici" dělenou 2:1,kdežto Picasso má tři samostatné sedačky,které jdou nejen sklopit,ale i samostatně jednoduše vyndat. Což byla věc,která mě u Picassa dostala. Dříve se mi Picasso moc nelíbilo. Preferoval jsem Breaka,jelikož je to z mého pohledu neskutečný a obdivuhodný náklaďák. Měj jsem na něm i tažně. A bezproblému jsem s ním přestěhoval celý byt. A te nejen náš,ale i pomáhal kamarádům. K tomu jsem měl i příčníky,takže se dokázalo dost naložit i na střechu. Ale to jsem si troufnul u turbo-nafťáka,který na to výkonově měl.
Tak to jsou věci,co mě v tuto chvíli napadají.
Nyní: Xsara Picasso 2,0 HDi r.v.2001 stříbrný tahoun. A bohužel věčná špindíra na podložkách s polepenou prdelkou. Těžko nás přehlídnete
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v.1998