Zdravím všechny !
Řešení hrozné stydím se moc. Ale úniku oleje už se nebojím. Pro laboratorní účely jak jsem slíbil jsem použil průhlednou PET LAHEV. Odpojil jsem tu silnou hadici odvětrání od klikovky u nalévacího hrdla. Na ten nátrubek co na něm byla hadice nasazena jsem po vhodném natvarování nasadil hrdlo petky.(vůle tak 1mm). Zboku jsem do pet vyřízl díru kam jsem vrazil tu hadici od klikovky.
Z napětím jsem sledoval co se bude dít. Do -5 téměř vůbec nic. Při -10 se vodní páry z krytu vačky vyvíjí hodně a rychle. V pet která slouží co by odlučovač vody se začne tvořit bíla emulze, protože se tu vodní páry srazí z horkými olej. párami z klikovky. Při -15 je to ještě intenzivnější.Při delší jízdě se vodní páry se netěsnostmi PET vypaří a zůstane trochu zamazaná láhev. Olej tam neteče.
Je to prasárna hrozná, ale ten konstruktér citroenu se s tím taky nemazlil. Na technickou jezdím v létě petku vyhodím hadici nasadím a je to...
Ještě něco. Při jízdě při zatížení po dálnici při mrazu(asi jen 100 km) má olej tendenci tlačit se ven kolem nalévacího hrdla oleje. To je způsobeno patrně malou dírou kterou se má vracet olej dolů po namazání vačkových ložisek. Toto platí jen když je motor trvale v otáčkách - neboli kdy ho tam olej.pumpa dodá více než stačí odtéci.. Ten konstruktér by se asi měl navrhnout na Nobelovku.
Poslední věc: Po opětovné erekci oleje a následném uklízení se dají úspěšně polámat zapalovací kabely. Stačí poškodit jeden kabel a nejedou okamžitě 2 válce a auto nepoznáte. Má to nějaký volnoběh pak to škube skáče nejede. Když to nějak překonáte po 80 už to skoro jede. POZOR! Běžná diagnostika nic nezjistí..
posting.php?mode=reply&f=54&t=6909#ESA