Trhanie motora

Moderátoři: Rope, baffy, viteon, Kleki, Cvrček

Trhanie motora

Příspěvekod dusang » stř 25. dub 2007, 9:55

Zacalo mi strasne trhat s motorom. Robi to vacsinou, ked je motor teply. Vtedy, ked trha motorom, to ani neudrzi volnobeh. Niekedy to robi po 8 km jazdy, niekedy po 20 km jazdy. Trhanie trva od par sekund po asi 30 sekund. Niekedy sa hned zopakuje, inokedy je dlhsie klud. Niekedy pri trhani zasvieti kontrolka diagnostiky motora, niekedy nie. Niekedy ostane svietit kontrolka diagnostiky hned po nastartovani tepleho motora a po par sekundach zhasne - vtedy ale motorom netrha.
Auto ma teraz 184.000 km. Pri 180.000 km som menil (okrem ineho) palivovy filter. Do benzinu som vtedy pridal preventivne STP Fuel Injector Cleaner.
Trhat mi to zacalo asi pred dvoma tyzdnami. Vymenil som pre istotu sviecky (Eyquem RFC 58 LZK) a svieckove kable (Bougicord). Premeral som zapalovaciu cievku - primarny odpor bol cca. 0,5 ohmu a sekundarny odpor (medzi 1 - 4 a 2 - 3 vystupom) bol cca. 13,2 kiloohmov. Do benzinu som pred par dnami pridal Wynn's Injector Cleaner.
Dnes som bol v Citroene na diagnostike. Toto je vypis pamate chyb riadiacej jednotky (mam Bosch MP 5.2) (neviem v akom poradi to nacitali):

Chyba: Snimac tlaku
Typ detekcie: Skrat na + akumulatoru
Prostredie: Otacky motoru: 2200 ot/min, Teplota chladiacej kvapaliny: 90 °C

Chyba: Porucha regulacie bohatosti zmesi
Typ detekcie: Spodna hranica (spodni mez)
Prostredie: Otacky motoru: 2080 ot/min, Zatazenie motoru: 3 ms

Chyba: Adaptacia bohatosti zmesi (multiplikativna)
Typ detekcie: Prekroceny spodny limit
Prostredie: Otacky motoru: 2600 ot/min, Teplota chladiacej kvapaliny: 91 °C

Netusite, co by mohlo sposobovat trhanie motora? Zla lambda, nizky tlak v palivovom systeme, zanesene vstrekovace, ...?
Teoreticky by to mohlo sposobovat aj cidlo teploty chladiacej kvapaliny, ale to bolo pred rokom a pol menene a navyse, ked v pamati diagnostiky bola ulozena hodnota chladiacej kvapaliny raz 90 °C a potom 91 °C, tak by teoreticky mohlo byt dobre...

Dakujem za kazdu radu.
Naposledy upravil dusang dne stř 25. dub 2007, 10:50, celkově upraveno 1
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Trhani motoru

Příspěvekod Mig45 » stř 25. dub 2007, 10:31

Jeste mne napadlo zda to nemuze zpusobovat Injector Cleaner - pri zahrati se uvolnuji a nasledne spaluji usazeniny :?:

Jinak vadnou lambdu by meli na diagnostice poznat hned.
Urcujici je zda to dela pouze pri teplem motoru a zkus treba honit vysoke otacky pri volnobehu par minutek zda se to taky neprojevi.
Mig45
Čestný člen
Čestný člen
 
Příspěvky: 401
Registrován: čtv 14. črc 2005, 20:47
Bydliště: Praha,Beroun

Re: Trhani motoru

Příspěvekod dusang » stř 25. dub 2007, 11:01

Mig45 píše:Jeste mne napadlo zda to nemuze zpusobovat Injector Cleaner - pri zahrati se uvolnuji a nasledne spaluji usazeniny :?:

Myslim, ze ten to sposobovat nebude, lebo STP, co som tam nalial pred 4.000 km som uz vyjazdil a trhanie zacalo predtym, ako som tam pred par dnami pridal znova Injector cleaner od Wynn's.

Mig45 píše:Jinak vadnou lambdu by meli na diagnostice poznat hned.

Po diagnostike som sa ich v Citroene opytal, ze ci podla nich bude vadna lambda. Povedali, ze to moze sposobovat vela veci a ze auto by som tam musel nechat na dva dni na testovanie - co sa mi moc nechce.

Mig45 píše:Urcujici je zda to dela pouze pri teplem motoru a zkus treba honit vysoke otacky pri volnobehu par minutek zda se to taky neprojevi.

Zatial som vysledoval, ze to robi iba pri teplom motore. Ked zacne cukat a zvysim otacky (na 3.500 ot/min a viac), tak sa to trhanie akokeby strati, alebo aspon nie je tak citit.

Podla diagnostiky mi to pripada, ze mam v tej chvili, ked trha motor, chudobnu zmes...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Trhanie motora

Příspěvekod KAYKA » stř 25. dub 2007, 16:53

me delalo neco podobneho čidlo tlaku nasavaneho vzducu na 5 nad 90km/h
Uživatelský avatar
KAYKA
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte 23. led 2007, 22:17
Bydliště: palkovice okr Frýdek-Místek

Příspěvekod dusang » čtv 26. dub 2007, 7:49

Je dost mozne, ze to moze sposobovat spominane cidlo tlaku nasavaneho vzduchu - MAP senzor. Po jeho odpojeni motor tazko udrziaval volnobeh - otacky lietali medzi 500 ot/min az 1.000 ot/min - spravalo sa to velmi podobne, ako ked to blbne.
Musim zistit, ci je vadny ten snimac alebo ci zmeny tlaku v sacom potrubi nesposobuje nieco ine - napr. nasavanie falosneho vzduchu...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Trhanie motora

Příspěvekod KAYKA » čtv 26. dub 2007, 18:22

no pokud by to bylo skutečně ono a mel si tam bosch tak jako ja tak se to da koupit podle čísla přimo v boschi ja to koupil u nich v ostrave za cca1800,-
Uživatelský avatar
KAYKA
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte 23. led 2007, 22:17
Bydliště: palkovice okr Frýdek-Místek

Příspěvekod dusang » pát 27. dub 2007, 8:04

Ano, mam tam Bosch. Je to tento MAP senzor - BOSCH 0 261 230 004 a vyzera takto: http://www.elitecat.sk/Images/Documents ... 0.3015.JPG (na obrazku je sice logo FACET, ale vyobrazeny je BOSCH)
Lenze tento typ MAP senzora sa uz nevyraba, je nahradeny typom BOSCH 0 261 230 037 a ten stoji az 5.426 Sk. :evil:
Takze to musim poriadne odsledovat, ci je naozaj chyba v tom MAP senzore predtym, ako ho vymenim za tie peniaze...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod miskod » pát 27. dub 2007, 8:50

No, pri pohlade na tu cenu by som sa asi na elit vykaslal a hladal to inde.
miskod
 

Příspěvekod pastynko » pát 27. dub 2007, 9:18

dusang píše:Je dost mozne, ze to moze sposobovat spominane cidlo tlaku nasavaneho vzduchu - MAP senzor. Po jeho odpojeni motor tazko udrziaval volnobeh - otacky lietali medzi 500 ot/min az 1.000 ot/min - spravalo sa to velmi podobne, ako ked to blbne.
Musim zistit, ci je vadny ten snimac alebo ci zmeny tlaku v sacom potrubi nesposobuje nieco ine - napr. nasavanie falosneho vzduchu...


to co opisujes mi nejak nesedi...

ked RJ nedostava info z cidla ktore potrebuje na chod motora, co MAP jednoznacne je, RJ by sa mala automaticky prepnut do nudzoveho rezimu a v nom by mala byt schopna fungovat na zaklade mapy nastavenej vyrobcom. ta by mala byt taka, ze bez problemov prides do servisu... to co mi opisujes mi skor pride ako vadna indukcna cievka :roll:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod miskod » pát 27. dub 2007, 9:58

pastynko píše:
dusang píše:Je dost mozne, ze to moze sposobovat spominane cidlo tlaku nasavaneho vzduchu - MAP senzor. Po jeho odpojeni motor tazko udrziaval volnobeh - otacky lietali medzi 500 ot/min az 1.000 ot/min - spravalo sa to velmi podobne, ako ked to blbne.
Musim zistit, ci je vadny ten snimac alebo ci zmeny tlaku v sacom potrubi nesposobuje nieco ine - napr. nasavanie falosneho vzduchu...


to co opisujes mi nejak nesedi...

ked RJ nedostava info z cidla ktore potrebuje na chod motora, co MAP jednoznacne je, RJ by sa mala automaticky prepnut do nudzoveho rezimu a v nom by mala byt schopna fungovat na zaklade mapy nastavenej vyrobcom. ta by mala byt taka, ze bez problemov prides do servisu... to co mi opisujes mi skor pride ako vadna indukcna cievka :roll:


Neteoretizuj a sam si ho skus odpojit. Uvidis.
miskod
 

Příspěvekod miskod » pát 27. dub 2007, 10:06

btw....riadiaca jednotka nikdy nemoze vediet ci tie napatia ktore dava MAP su realne alebo chybne. Jednoducho sa na ne spolieha a hotovo. Jedine co si viem predstavit ako detekovat je lambda - ak sa nepreklapa tak je na hovno. Ale ostatne senzory tak jednoducho nedeteknes ci su zle. Trebars cidlo teploty co je NTC odpor. Ako podla jeho hodnoty povies ci je zly alebo nie (samozrejme z pohladu RJ)? Ak ma vysoku hodnotu tak je bud velka zima, alebo je na figu. Alebo naopak, ak ma maly odpor, tak je bud motor prehriaty alebo je zase na nic. Tak isto je to aj z podtlakovym cidlom.
miskod
 

Trhanie motoratak ten muj vypada jinak ale ja mam 1.8

Příspěvekod KAYKA » pát 27. dub 2007, 14:55

tak ten muj vypada jinak ale ja mam 1.8
Uživatelský avatar
KAYKA
V.I.P.
V.I.P.
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte 23. led 2007, 22:17
Bydliště: palkovice okr Frýdek-Místek

Příspěvekod dusang » pon 30. dub 2007, 6:55

Tak som to vcera meral a dava to fakt divne hodnoty. Pri zapnuti zapalovania bolo na pine s oznacenim "O" cca. 5 V, co by malo byt v poriadku, lebo RJ napaja to cidlo 5 V. Po nastartovani napatie kleslo na cca. 1 V a zvysovanim otacok sa menilo iba do cca. 2,5 V a potom skocilo na 5,7 V a toto napatie sa drzalo aj pri poklese otacok na volnobezne - lenze vtedy motor hned zhasol. Meral som to na teplom motore po tom, co zase zacal motor blbnut.
Je mi cudne, ze na pine "O" bolo po vypnuti motoru a zapalovania napatie cca. 2 V. Toto napatie som nameral aj na konektore, po jeho odpojeni z cidla. Po naslednom zapnuti zapalovania a vypnuti napatie kleslo na 0 V, ale vzapati sa tam znova objavili 2 V. Bud to tak ma byt (co pochybujem...) alebo je vadna RJ alebo je niekde skrat alebo ...
Skusim to este vsetko premerat pri studenom motore. Trhanie motora a neudrzanie volnobehu sa mi zatial prejavilo iba pri teplom motore...
Xsara 1.6i SX '98 Obrázek
Uživatelský avatar
dusang
Zasloužilý přispěvatel
Zasloužilý přispěvatel
 
Příspěvky: 64
Registrován: pát 15. črc 2005, 9:38
Bydliště: Martin, SR

Příspěvekod pastynko » pon 30. dub 2007, 7:50

miskod píše:btw....riadiaca jednotka nikdy nemoze vediet ci tie napatia ktore dava MAP su realne alebo chybne. Jednoducho sa na ne spolieha a hotovo. Jedine co si viem predstavit ako detekovat je lambda - ak sa nepreklapa tak je na hovno. Ale ostatne senzory tak jednoducho nedeteknes ci su zle. Trebars cidlo teploty co je NTC odpor. Ako podla jeho hodnoty povies ci je zly alebo nie (samozrejme z pohladu RJ)? Ak ma vysoku hodnotu tak je bud velka zima, alebo je na figu. Alebo naopak, ak ma maly odpor, tak je bud motor prehriaty alebo je zase na nic. Tak isto je to aj z podtlakovym cidlom.


ved ja netvrdim ze moze vediet ze je vadny, takze lepsie citaj :roll:

napisal som ked ho odpojis, vtedy z neho asi nedostava ziadne hodnoty, vsak?! :roll:
Xsara rv99 VTS 2.0 16v 169k | kompresor nebude, vyberam sa inou cestou :mrgreen:
Uživatelský avatar
pastynko
Profesionál
Profesionál
 
Příspěvky: 298
Registrován: pon 3. črc 2006, 12:07
Bydliště: SK, Bratislava

Příspěvekod miskod » pon 30. dub 2007, 10:16

pastynko píše:
miskod píše:btw....riadiaca jednotka nikdy nemoze vediet ci tie napatia ktore dava MAP su realne alebo chybne. Jednoducho sa na ne spolieha a hotovo. Jedine co si viem predstavit ako detekovat je lambda - ak sa nepreklapa tak je na hovno. Ale ostatne senzory tak jednoducho nedeteknes ci su zle. Trebars cidlo teploty co je NTC odpor. Ako podla jeho hodnoty povies ci je zly alebo nie (samozrejme z pohladu RJ)? Ak ma vysoku hodnotu tak je bud velka zima, alebo je na figu. Alebo naopak, ak ma maly odpor, tak je bud motor prehriaty alebo je zase na nic. Tak isto je to aj z podtlakovym cidlom.


ved ja netvrdim ze moze vediet ze je vadny, takze lepsie citaj :roll:

napisal som ked ho odpojis, vtedy z neho asi nedostava ziadne hodnoty, vsak?! :roll:

Aby sme si rozumeli. Uz par krat sa mi stalo, ze som ho nechal odpojeny, lebo som robil nieco okolo neho. Auto vtedy nastartujes a pokial nemas stlaceny plyn, tak ti hned aj zdochne. A aj s tym plynom ide ako sa mu chce. To znamena ze ziadny nudzovy rezim sa nekona.
miskod
 

Další

Zpět na Motor - benzín

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: RadomilT a 2 návštevníků

cron