S lítostí a slzou v oku
oznamuji všem spřízněným duším,
že nás po dvanácti letech věrné služby, ve věku 18 let, s najetými 243 000 km (o kterých vím),
opouští naše milovaná hrbatá Xsaruška Picassová, zvaná všemi členy rodiny "Bublinka".
Bohužel se přiblížil termín technické kontroly a návštěva v servisu, za účelem odstranění závad, o kterých vím, odhalila i další, o kterých jsem nevěděl. Celkový rozpočet za opravu by byl vyšší, než cena vozu, a stále by nebylo opraveno vše.
Závady:
- prasklá pružina na přední nápravě
- vadné tlumiče (olej má být uvnitř, ne z venku...)
- vadné uložení tlumičů
- vadné tyčky stabilizátoru
- vadný homokynetický kloub
- těsnění vany motoru prosakuje (spíš teče)
- vadný motorek nastavování světlometu
- vadné relátko světel (opraveno samo-domo)
- vadné COM páčky - nedrží blinkr, občas se samy rozsvítí světla
- vadné brzdiče na zadních kolech - nejde ruční brzda, teče brzdovka
- zadní náprava zralá na repas
+ otlučené plechy ze všech stran (přední nárazník, kapota s důlky od krup, levý přední blatník bouchnutý, rez na prahu, víko kufru bouchnuté asi 4x, odřený pravý bok o zeď)
----------------------------------
Uděláme naší plechové lásce rozlučku a pak ji vypravíme na slavnostní cestu na odpočinek. Rád bych ji tam dovezl po vlasní ose.
----------------------------------
Bublinka už delší čas plnila nezastuptelnou roli druhého menšího auta v rodině po boku mladšího brášky C4 Grand Picasso.
Roli druhého auta prozatím zastane přibližně stejně stará, ale stále funkční Xsara hatchback 1.6 16v, kterou se nám podařilo velmi výhodně pořídit od známého.