od Kostěj » sob 18. zář 2010, 11:36
Nedávám vyplachovací olej, ale do zahřátého (na provozní teplotu) vypnutého motoru naleju od Valvoline prostředek na vypláchnutí motoru na ropné bázi Engine Flush, je toho asi 150 až 200 ml, mastartuju - ale nesmí se s tím jezdit ani zvyšovat otáčky, jen nechat motor běžet na volnoběh 5 nebo 10 minut (podle návodu), vypustím, nechám pořádně vytéct, našroubuju zátku, vyměním filtr (dávám Knecht/Mahle) a naleju nový. Původně byla v autě polosyntetika, nejspíš Total, protože auto bylo servisované v německém Citroenu. Když jsem měnil olej poprvé, Total jsem u nás nesehnal, tak jsem dal plnou syntetiku od Q8 Formula Excel 5W-40, ale pak olej tochu mizel (mezi výměnami a nájezdu asi 8 až 10 tkm ročně jsem dolíval asi 0.2 l), další dva roky jsem tuším dával polosyntetiku Q8 Formula Advanced 10W-40, ta sice nemizela, ale zdálo se mi, že je motor takový línější a hlučnější, tak jsem poslední dva roky dal Valvoline plnou syntetiku SynPower 5W-40 a s ní jsem naprosto spokojen.
Citroen Xsara Picasso 1.8i16V Exclusive (2001)